Un „sens unic” nou dă traficul peste cap, tăind accesul într-o parcare centrală

Un „sens unic” nou dă traficul peste cap, tăind accesul într-o parcare centrală
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)

Măsurile implementate în aceste zile de Primăria Galați privind instituirea de noi sensuri unice în centrul orașului nasc deja nemulțumiri, mai cu seamă în rândul gălățenilor care folosesc frecvent arterele vizate. Simultan cu revenirea străzii Smârdan la regimul de circulație pe sens unic, aceeași regulă a fost instituită pe breteaua paralelă cu strada Brăilei, care face legătura între străzile Alexandru Cernat și Română. Situația îi pune pe șoferii care aleg această ”scurtătură”, de câțiva pași, să facă un ocol de câteva sute de metri. 

După multe luni în care solicitarea de revenire a străzii Smârdan la statutul de stradă cu sens cu sens unic s-a aflat în analiză la Primăria Galați, măsura a fost implementată, dar a născut, indirect, derută în trafic, într-o zonă extrem de aglomerată, cum este cea de la Bănci. Simultan cu instituirea noii reguli pe Smârdan, care va permite doar ”coborârea ” dinspre Alexandru Cernat, breteaua care traversează parcarea situată vizavi de Bănci și face legătura între Alexandru Cernat și strada Română a fost restricționată. Practic, șoferii nu vor mai avea voie să coboare pentru a scurta drumul și a evita traficul infernal din zonă, ci vor trebui să facă un ocol de sute de metri. Restricția este valabilă, implicit, chiar și pentru cei care vor să parcheze și care vor trebui, de asemenea, să ocolească. Cei mai nemulțumiți sunt gălățenii care locuiesc la blocurile din zonă, care nu înțeleg utilitatea permiterii circulației pe o direcție în care nu circulă foarte multe mașini.

”Traficul în sensul stabilit este de una-două mașini pe oră, semnul fiind complet inutil deoarece nimeni aproape nu va folosi parcarea ca să iasă în str. Al. Cernat, putând face acest lucru prin Brăilei. Defluirea parcării se poate face cu extraordinară ușurință prin Română și nu prin aruncarea într-o intersecție extrem de aglomerată cum e Brăilei cu Al. Cernat, cu atât mai mult cu cât îi obligă pe șoferi să facă dreapta pe Al. Cernat și să se ducă unde, când traficul principal este pe Brăilei? În schimb, sensul de la Al .Cernat la Română este folosit de 10-20 de mașini pe oră, deoarece, pentru toți cei care vin din Țiglina pe Brăilei, este mult de ocolit, până la intersecția TreiStar, pentru a putea intra pe Română sau a folosi parcarea de la fosta Bancă Carpatica ori chiar cea pe care s-a pus sens unic. Toți locatarii blocurilor BR4, BR5A, BR5B, A4, cam 200 de posesori de autoturisme, folosim trecerea prin parcare dinspre Al. Cernat spre Română pentru a ajunge la domiciliu atunci când venim dinspre Țiglina”, ne-a argumentat un gălățean care locuiește de peste 30 de ani în apropierea arterei restricționate. Reamintim că, la începutul acestei săptâmâni, Primăria Galați anunța începerea lucrărilor de semnalizare pe strada Smârdan și pe artera paralelă cu strada Brăilei, în vederea implementării de sensuri unice și făcea apel la șoferi să circule cu atenție și să respecte semnalizarea rutieră. Măsura a fost implementată ca efect al solicitărilor repetate ale gălățenilor care locuiesc pe Smârdan privind revenirea la statutul de stradă cu sens unic pe fondul aglomerării traficului și al nerespectării regulilor de către șoferii care o tranzitau. 

Citit 9252 ori Ultima modificare Vineri, 29 Aprilie 2022 17:01

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.