Punem la loc șina de tramvai pe Calea Prutului?
Foto: Raluca Ichim

Punem la loc șina de tramvai pe Calea Prutului?
Evaluaţi acest articol
(39 voturi)

"Odată cu finalizarea investiției în Portul Multimodal, eu cred că e posibil să trebuiască să refacem întreaga linie de tramvai care ducea la Port Bazinul Nou. Sunt într-o proporție de 70-80 la sută sigur că va trebui să o refacem", a declarat primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu, joi, la ProLider FM. Declarația le dă dreptate celor care, cu ani în urmă, au contestat deciziile administrației locale de a desființa calea de rulare a tramvaiului.

Cu mai bine de 120 de ani în urmă, Galaţiul avea cinci trasee de tramvai electric, liniile însumând 26,5 km de cale simplă, parcurse de 18 vagoane cu motor şi 18 remorci. Acum, în noiembrie 2022, Galaţiul mai are, teoretic, doar trei trasee de tramvai, dintre care unul și jumătate așteaptă finalizarea lucrărilor de modernizare pe axa Vuia - Coandă - Coșbuc. Desființarea căii de rulare și, implicit, a traseelor de tramvai de către administrațiile locale trecute a fost adesea criticată de către gălățeni.

Iată că acum autoritățile ar putea ajunge în situația de a reface calea de rulare a tramvaielor. A spus-o chiar primarul Ionuț Pucheanu, joi, în direct la ProLider FM. "E posibil, în funcție de niște investiții viitoare, care nu mai țin de Primărie, să se revitalizeze zona aceasta de pe Calea Prutului. Acolo sunt niște investiții, chiar dacă oamenii nu vor să le vadă, chiar dacă nimeni nu le apreciază. Poate că nu mulți sunt cei care se duc în zona respectivă, dar chiar se fac investiții în zona creării de capacități de stocare și capacități de lucru. Odată cu finalizarea investiției în Portul Multimodal, cred că e posibil să trebuiască să refacem întreaga linie de tramvai care ducea până la Port Bazinul Nou. Sunt într-o proporție de 70-80 la sută sigur că va trebui să o refacem", a declarat Pucheanu.

Întrebat dacă nu ar fi mai ieftin transportul electric cu troleibuzul și nu ar mai trebui refăcută calea de rulare a tramvaiului, primarul Galațiului a răspuns că există studii de fezabilitate în acest sens, e nevoie doar de bani: "Dacă, într-adevăr, acest port se va dezvolta, așa cum se prognozează, datorită terminalului multimodal, va fi nevoie de capacități de transport. Una e să pui trei-patru troleibuze și alta e să ai un singur tramvai, care să acopere tot ce făceau cele trei-patru troleibuze. Evident că, la nivel de infrastructură, ar costa mult mai puțin noua rețea de troleibuze. Studiile vor arăta ce mijloc de transport e mai fezabil", a mai spus primarul.

În acest moment, Galațiul are opt tramvaie nou-nouțe, 80 de autobuze şi 17 troleibuze. Alte zece tramvaie se află într-o licitație interminabilă derulată de Ministerul Dezvoltării. În cadrul unei asocieri cu comuna Vânători, Galațiul a depus două proiecte pentru 44 de autobuze și zece tramvaie noi. "Dacă ar veni acestea - eu sunt sigur, în proporție de 85 la sută, că vom primi finanțare - ne acoperim din punct de vedere al parcului de autobuze. O să ajungem să avem parc de rezervă cu autobuze vechi de trei ani. Cred că în momentul de față, dacă te duci la Transurb, mijloace mai tinere de 18 ani sau 15 ani, în cel mai bun caz, nu găsești lăsate în rezerva-rezervelor. Cu cele zece tramvaie acoperim în totalitate nevoia de tramvaie pe care actualmente o are municipiul Galați", a mai spus primarul.

Foto: Raluca Ichim

Citit 9908 ori Ultima modificare Luni, 27 Martie 2023 07:56

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.