Se va merge civilizat cu tramvaiul și pe la periferie. Ce plănuiește Primăria

Se va merge civilizat cu tramvaiul și pe la periferie. Ce plănuiește Primăria
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)

Aleșii locali tocmai au aprobat costurile uriașe ale unei investiții pentru realizarea căreia Primăria Galați vrea să atragă fonduri europene.

Investiția, în valoare de peste 260 milioane de lei, are ca obiective principale modernizarea Depoului de tramvaie nr. 1, a bulevardului Siderurgiștilor - pe tronsonul cuprins între Piața Energiei și intrarea pe Viaduct - și a străzii Ștefan cel Mare. Documentația proiectului a fost realizată tot cu bani europeni.

"Dezvoltarea urbană a municipiului prin modernizarea infrastructurii transportului public cu tramvaiul" prevede proiectul de hotărâre aprobat săptămâna trecută de consilierii locali, reuniți în ședință ordinară. Modernizarea are trei obiective punctuale: Depoul de tramvaie nr. 1, bulevardul Siderurgiștilor (tronson 2, cuprins între Piața Energiei și intrarea pe Viaduct) și strada Ștefan cel Mare.

Documentația investiției a fost realizată de asocierea ADD Global Design SRL - Urban Profile Grele SRL, în cadrul unui contract de proiectare a cărui valoare a fost majorată la 3.074.000 fără TVA, conform ultimelor date din portalul achizițiilor publice. Pentru acest proiect, Primăria a atras o finanțare europeană în cadrul Programului Operațional Asistență Tehnică (POAT) 2014-2020. Practic, realizarea cu bani europeni a proiectului ar putea constitui o asigurare că Primăria va obține fondurile necesare pentru punerea în operă a lucrărilor, în viitorul exercițiu financiar european.

Iată ce lucrări sunt cuprinse în proiectul aprobat.

Depoul de tramvaie nr. 1

După demolarea construcțiilor degradate, la Depoul de tramvaie nr. 1 vor fi executate lucrări de modernizare a halelor de reparații și de întreținere a depoului, se arată în proiectul votat. Va fi construit un dispecerat, vor fi modernizate căile de rulare ale tramvaielor din interior, vor fi montate macazuri noi și înlocuit firul de contact pentru tramvaie.

Clădirile păstrate, cele renovate, precum și cele noi care se vor construi vor fi echipate cu instalații interioare pentru apă potabilă, canalizare, iluminat, curenți slabi, instalații termice și de ventilație. Sunt propuse în proiect panouri solare termice pentru încălzirea apei calde de consum, pompe de căldură care vor funcționa în tandem cu centrala termică pe gaz și izolarea termică a clădirilor noi și a celor reabilitate.

Bulevardul Siderurgiștilor (tronson 2)

Pentru segmentul cuprins între Piața Energiei și intrarea pe Viaduct Sidex al bulevardului Siderurgiștilor sunt prevăzute, în primul rând: realizarea unei structuri rutiere cu straturi asfaltice noi pentru partea carosabilă, reamenajarea trotuarelor, amenajarea de piste pentru bicicliști și execuția liniei noi de tramvai - calea de rulare, rețeaua de alimentare, peroane și schimbătoare de cale. De asemenea, va fi prevăzută bucla de întoarcere la limita de proiect dinspre Viaductul Sidex.

Proiectul mai cuprinde reabilitarea iluminatului public stradal și pietonal cu stâlpi noi, asigurarea iluminatului suplimentar pentru trecerile de pietoni, implementarea sistemului de telegestiune, reabilitarea rețelelor subterane de apă potabilă și canalizare, precum și canalizație subterană pentru rețelele aeriene din zonă. Străzile laterale vor fi amenajate pe o lungime de maxim 25 de metri.

Strada Ștefan cel Mare

Lucrările pe strada Ștefan cel Mare vizează segmentul cuprins între bulevardul George Coșbuc colț cu Alexandru Măcelaru și Cimitirul Evreiesc. Și aici vor fi realizate structuri rutiere cu straturi asfaltice noi pentru partea carosabilă, reamenajate trotuarele și amenajate piste pentru bicicliști. Va fi executată o nouă linie de tramvai - calea de rulare, rețeaua de alimentare, peroane noi și schimbătoare de cale noi. Pentru că Depoul nr. 2 de tramvaie situat pe bulevardul George Coșbuc nr. 261 nu mai este în exploatare, se va anula intrarea existentă. Investiția pe strada Ștefan cel Mare mai cuprinde: reabilitarea iluminatului public stradal și pietonal, iluminat suplimentar pentru trecerile de pietoni; reabilitarea rețelelor subterane de apă potabilă și canalizare și canalizații subterane pentru rețelele aeriene existente. Proiectul mai prevede semnalizare rutieră a segmentului modernizat și amenajarea străzilor laterale pe o lungime de maximum 25 de metri.

Valoarea totală a investiției pentru cele trei mari obiective a fost calculată la 260.182.987 de lei, durata lucrărilor ar urma să fie de 36 de luni, iar sursa de finanțare - bugetul local sau împrumut și fonduri europene. Primăria așteaptă acum deschiderea noului exercițiu financiar european, pentru a depune proiectul şi a obține finanțarea lucrărilor propriu-zise.

Citit 5406 ori Ultima modificare Marți, 09 Mai 2023 16:05

3 comentarii

  • postat de Doru
    Joi, 04 Mai 2023 07:44
    84.232.141.***
    Trezitiva oameni pusi sa gestioneze banul public ce si bat joc de el, viitorul sunt autobuze electrice, ieftine, nepoluante si fara chilometri de cabluri, mii de stalpi pentru sustinere si blocajul a doua benzi de circulatie, ca sa nu mai vorbim de costuri si timpi pentru realizarea lor…TREZITIVA LA
    2
    1
  • postat de io
    Joi, 04 Mai 2023 07:30
    5.14.150.***
    Periferia spre Badalan si santierul Naval nu e importanta? Nu vede nimeni in ce stare este linia de tramvai acolo? poate un transport in comun civilizat dupa refacerea liniei ar reduce din aglomeratia de masini de la orele de varf pe axa Vest-Est unde traficul se gatuie pe Str Basarabiei si sunt zec
    0
    1
  • postat de paloma
    Miercuri, 03 Mai 2023 23:32
    5.13.196.***
    Planuieste...La cati bani ne ia primaria, ar trebui s-o fi faptuit de mult !!!

    pucheanu are alte prioritati: sediu nou, parcare noua, salarii marite !!!
    2
    1

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.