Gălăţenii nu mai trimit reclamaţiile aiurea

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Consiliul Judeţului Galaţi  publică pe site-ul său un raport privind soluţionarea petiţiilor primite în semestrul I al anului în curs. Astfel, aflăm că, de la 1 ianuarie până pe  30 iunie, au fost primite 49 petiţii, din care una, anonimă, a fost clasată.

36 dintre plângeri au fost adresate direct CJ, celelalte petiţii fiind îndreptate spre instituţiile răspunzătoare – Preşedinţie, Instituţia Prefect etc. 8 petiţii au fost rezolvate de aparatul CJ, restul, de instituţiile subordonate.

Cele mai multe cereri primite privesc solicitări de ajutoare sociale şi financiare, nemulţumiri privind protecţia socială a copiilor şi a persoanelor cu handicap, probleme de proprietate, locuri de muncă, starea unor drumuri judeţene şi comunale etc.

Chiar dacă multe dintre jalbe nu erau de competenţa CJ, concluzia trasă în raport este că gălăţeanul are încredere în această instituţie şi i se adresează.

Ar putea fi trasă tot aşa de bine şi altă concluzie: gălăţenii au învăţat unde să se adreseze direct pentru a-şi soluţiona cererile, iar CJ nu are prea multe competenţe în a stinge ofurile; de pildă, să ofere locuri de muncă. Căci, dacă e să luăm toate plângerile primite în jumătate de an – 49 –,  acestea se raportează la o populaţie totală a judeţului de peste 600.000 locuitori.

De altfel, numărul petiţiilor venite rămâne destul de constant an de an. Din datele mai vechi pe care am reuşit să le accesăm, în primul semestru al anului 2007 nu au fost mai multe de 53 de petiţii, iar în   2006, ceva mai multe: 88.

Citit 573 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.