Strategii contra zăpezii

Strategii contra zăpezii
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Viceprimarul social-democrat Nicuşor Ciumacenco a anunţat că a fost finalizat planul de bătaie în caz de polei şi ninsoare la nivelul municipiului Galaţi. Aflaţi că au fost puse la punct nu una, ci două strategii, pentru situaţiile în care, până la ieşirea utilajelor pe trasee, stratul de zăpadă are sub sau peste 15 cm.

Ideea generală este că nu se va acţiona pe timp de viscol sau, dacă acesta se declanşează, utilajele aflate la deszăpezire vor fi retrase până când vremea va permite intervenţia.

Asta însă nu înseamnă că dacă viscolul ţine trei zile ne îngropăm cu toţii în nămeţi. Autorităţile vor încerca să menţină circulaţia în condiţii de iarnă.  

Optimism şi promisiuni

Alături de Ecosal, vor participa la deszăpezire zece societăţi private gălăţene, alese în urma licitaţiei. Printre acestea se numără RER, Neoprint, Vega` 93, Romserv şi Gospodărie Urbană.

SC Atlas nu se mai află pe lista câştigătoare şi asta din cauza proastei colaborări de care a dat dovadă anul trecut. În total, pot fi utilizate 14 tractoare cu lamă şi perie, cinci autosărăriţe, nouă încărcătoare frontale, zece autogredere şi 12 buldoexcavatoare.

„Am încercat să îmbunătăţim sistemul de anul trecut, să reuşim să intrăm mai în profunzime în cartiere pentru a elibera cât mai multe străzi, nu doar pe cele principale”, a declarat Ciumacenco. Autorităţile vor face licitaţii pentru aprovizionarea cu materiale antiderapante.

Fără maşini parcate aiurea

Iarna trecută au fost mari probleme din cauza parcărilor blocate de zăpadă. „Gospodărire Urbană va avea obligaţia să asigure eliberarea în termen cât mai scurt a tuturor locurilor de parcare existente pe raza municipiului Galaţi şi pe care le are în administrare”.

„O să facem apel către asociaţiile de proprietari să ne dea o mână de ajutor unde noi nu putem intra cu utilajele de deszăpezire, să elibereze parcările dintre blocuri şi accesul către ele”.

„La punctele de gunoi, cele două societăţi vor avea obligaţia să aibă un încărcător frontal care să meargă în faţa maşinii de ridicat deşeuri pentru a elibera de zăpadă”.

„Luăm în calcul la modul foarte serios să reglementăm acest lucru printr-o hotărâre a CL, pentru a nu se mai întâmpla lucrurile pe care le-am trăit cu toţii anul trecut, când erau maşini oprite pe banda doi din nesimţire sau locurile de parcare erau libere, dar pline de zăpadă şi nimeni nu punea mâna să le elibereze, iar banda întâi şi a doua erau ocupate”.

„Scopul principal şi imediat în caz de ninsori abundente este să asigurăm accesul la spitale, accesul maşinilor de salvare şi pompieri, transportul public, să nu paralizăm activitatea de zi cu zi în oraş, urmând ca în paralel să se facă deszăpezire şi în cartiere”, a declarat Ciumacenco.

Citit 969 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.