Instituirea a două taxe, una în cuantum de 500 de lei, cealaltă în valoare de 150 de lei, vor fi supuse votului aleșilor locali la ședința ordinară de marți, 17 decembrie 2024. Iată care este justificarea și scopul acestor taxe.
"Se instituie taxa pentru emiterea Autorizației de execuție branșamente/ racorduri executate pe domeniul public/ privat al municipiului Galați, pentru realizarea lucrărilor de branșamente și racorduri la infrastructura tehnico-edilitară existentă în zonă, cu acordul/ autorizația administratorului drumului, în cuantum de 500 lei", prevede unul dintre proiectele aflate pe ordinea de zi. În raportul de specialitate se arată că, urmare a modificării Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, se pot executa lucrări de branșamente racorduri cu acordul autorizația administratorului drumului. Iar Codul fiscal prevede plata unei taxe la compartimentul de specialitate al autorității administrației publice locale de orice persoană care solicită emiterea unui aviz, certificat sau autorizație.
"Se instituie taxa pentru emiterea Acordului administratorului drumului pentru realizarea în zona drumurilor publice de interes local a lucrărilor aferente rețelelor tehnico-edilitare existente, precum si amplasarea oricăror construcții, executarea de lucrări, amenajări sau instalații în orice scop, pe raza municipiului Galați, în cuantum de 150 lei", prevede un alt proiect de hotărâre. Justificarea vine tot din Codul fiscal, conform căruia: "Orice persoană care trebuie să obțină un certificat, aviz sau autorizație trebuie să plătească o taxă la compartimentul de specialitate al autorității administrației publice locale înainte de a i se elibera certificatul, avizul sau autorizația necesară".