S-a deschis cutia Pandorei. Transportul public în Galaţi poate fi gratuit!
Foto: Foto:Vasile Caburgan

S-a deschis cutia Pandorei. Transportul public în Galaţi poate fi gratuit!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Reducerea facilităţilor în transport pentru pensionari constituie o premieră * Un abonament lunar, pe toate liniile, de care beneficiau gălăţenii trecuţi de 65 de lei costa 80 de lei, 30 de călătorii costă doar 45 de lei


Revoltă, furie, frustrare şi nemulţumire, asta a reuşit să provoace actuala administraţie în rândul miilor de pensionari trecuţi de 65 de ani sau cu venituri mici, prin înlocuirea abonamentelor gratuite, pe toate liniile sau pe o linie, cu bilete.

Vârstnicii Galaţiului beneficiază din 2008 încoace de acest tip de abonamente gratuite, catalogate de unii drept gesturi sau chiar „pomeni" electorale. De atunci şi până acum, doar într-un singur an, 2011, facilităţile pentru persoanele de peste 65 de ani au fost restrânse, în sensul că s-a acordat abonament gratuit pe o linie, nu pe toate.

Măsura luată de actuala administraţie, de a înlocui abonamentele pe toate liniile - în valoare de 80 de lei bucata - cu 30 de bilete, şi abonamentele pe o linie - în valoare de 40 de lei bucata - cu 20 de bilete poate fi considerată radicală. De aceea merită să aflaţi de ce s-a luat această decizie în Consiliul Local, unde discuţia despre transportul public local a deschis o adevărată cutie a Pandorei.

O singură abţinere

Proiectul de hotărâre privind noile facilităţi în transport este inţiat de primarul Marius Stan şi de consilierii locali PP-DD Victor Malinovici şi Alexandru Marian şi a fost votat de toţi aleşii prezenţi la şedinţă cu o singură abţinere - consilierul local PSD Nicolae Rainea.

Preşedintele de şedinţă, consilierul PC Gheorghe Bugeag, ar fi vrut ca pensionarii trecuţi de 65 de ani, cu venituri mari, să nu beneficieze de facilităţi, dar primarul nu a fost de acord. Aleşii au aflat cu uimire că salariaţii Primăriei şi ai Ecosal au beneficiat până acum de transport gratuit, cu legitimaţia de serviciu, un soi de „cutumă”, nereglementată prin vreun document.

De asemenea, s-a criticat faptul că, în autobuze, călătorii nu compostează biletele, controalele sunt puţine şi ineficiente, şi faptul că, la mica înţelegere, şoferii Transurb lasă microbuzele să-şi facă plinul cu călători.

Liberalul Săvel Rotaru a cerut o analiză serioasă privind organigrama, salariile şi modul cum îşi desfăşoară activitatea societatea de transport local. „Transportul în Galaţi se poate face gratuit dacă facem o analiză foarte serioasă a acestei unităţi şi stabilim ce economii se pot face inclusiv în organigramă”, a spus consilierul.

Studiu şi măsuri

City-managerul Aurel Vlaicu a anunţat că, la următoarea şedinţă, ar putea fi făcute publice rezultatele unui studiu vizavi de activitatea Transurb (ce trasee au încărcare, câte autobuze sunt necesare, câţi călători compostează bilete) şi măsurile care se impun unitar atât pentru operatorul public cât şi pentru operatorii privaţi.

Cert este că subvenţia de care va beneficia Trabsurb de la bugetul local va fi mai mică. Un abonament lunar, pe toate liniile, de care beneficiau gălăţenii trecuţi de 65 de lei costa 80 de lei, iar 30 de călătorii costă doar 45 de lei!

   

Citit 4367 ori Ultima modificare Joi, 07 Martie 2013 08:55

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.