Habar n-aveaţi! În subteran e Noul Galaţi!

Habar n-aveaţi! În subteran e Noul Galaţi!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Nu ştiu cine ar putea fi surprins că, în urma auditului din Primărie, Marius Stan nu ne poate spune nimic. La cum arată cheltuielile din teren pentru cei ce au ochi să vadă nu să se lase orbiţi, surprinzător ar fi să ne poată spune.

În programul ISPA, s-au cheltuit 43 de milioane de euro pe reţele de apă şi canalizare. După cum susţine Apă Canal pe site-ul său, s-au executat de la 0 sau reabilitat 120 de km de reţele.O medie de 350 de mii de euro pe kilometru, pentru cei mai lenţi la socotit.

Strada Traian s-a executat de la parcul Rizer până la Faleză, plus o extindere, conform aceleiaşi surse. Deci, în mare, pe cel puţin trei sferturi din ea s-a săpat din greu.

Ei bine, s-au alocat din nou bani pentru această stradă care arată în multe locuri mult mai rău decăt şoselele de pe vremea împăratului căruia îi poartă numele. Consiliul a votat, sub ochiul atent al golgheterului convertit la goluri în buget, alocarea a încă 2,7 milioane de euro pentru reabilitări de reţele de apă şi canalizare pe Traian. Deci încă 7 la sută din cât s-a cheltuit în total prin ISPA se va lua încă o dată, din taxele gălăţenilor, pentru ţevile de pe doar UNA bucată stradă! Şi aceea, în mare, reabilitată cică... 

Tunelul pe sub Dunăre începe din Barieră

Culmea e că unul din sectoarele pe care se vor înlocui ţevilor de apă potabilă este cel dintre Basarabiei şi Serei. În imaginea de mai sus, ţeava care călăreşte Basarabiei în lungul Traianului este, aţi ghicit!, de apă potabilă. Iar fotografia e din martie 2011.

Nu stăm acum să disecăm estimarea făcută de bugetofagul păstorit de Gelu Stan. Nu contează dacă acum doi ani s-a cârpit ţeava, a dispărut ţeava, nu s-a mai achiziţionat ţeava fiindcă era prea ieftină sau, pur şi simplu, s-a săpat după ţeava veche doar ca să se dezgroape în termen banii de la UE şi bugetele local şi de stat. Cu 2,7 milioane de euro de acum şi cu cât s-o mai fi decontat pentru ea din banii ISPA, e clar că strada asta e două-ntr-una. Ţevile de dedesupt vor face cam cât Traianul de deasupra.

Vă daţi seama că, la banii ăştia, tunelul pe sub Dunăre ar putea porni din Barieră? De fapt, ăsta o fi Noul Galaţi şi nu v-aţi prins încă: un nou oraş în subteran. Iar jumătate din investiţii se vor plăti pe...dedesupt.
Ţeava cu sifon

Citit 11100 ori Ultima modificare Vineri, 15 Martie 2013 00:03

4 comentarii

  • postat de serparu
    Sâmbătă, 16 Martie 2013 08:11
    Nu s-a realizat nimic in folosul si pt. binele galatenilor. Am sperat ca noul primar va schimba ceva in orasul asta dar ne-am pacalit din nou. Cite fonduri europene a reusit primaria sa ia si la ce s-au folosit? La cite proiecte s-a muncit? Sa fim seriosi, in primarie sunt aceleasi personaje, un ex este si fostul city manager care ocupa scaunul de viceprimar degeaba. Alesi politic nu se va face lumina never. Cum sa-l alegi pe asta viceprimar cind el nu a facut absolut nimic cind era citymanager ? Un ingimfat care se muta de pe un scaun pe celalalt, care mai de care mai inalt.
    0
    0
    Raportează
  • postat de anonim
    Vineri, 15 Martie 2013 14:14
    dle. Angheluta, ceea ce nu stie domnia voastra este ca lucrarile efectuate de renumita firma Vega 93, al prea-cinstitului om de afaceri Istrate, au efectuat lucrari doar de dragul efectuarii lor. Sa va exemplific: pe sub str. Traian exista pana nu de mult un tunel de aductiune reziduuri de pe vremea parcalabului Al. I. Cuza, de circa 3500 mm diametru, din caramida rosie, dispusa cate doua bucati pe directie radiala (adica circa 50 cm perete protector din caramida rosie) prin care se puteau prelua milioane de metri cubi de dejectii de la riveranii acestei strazi. O minte luminata a vremurilor noastre a luat decizia ca aceasta coloana de evacuare trebuie inlocuita pentru ca este uzata moral(?!) ceea ce a condus la accesarea fondurilor SAPARD daca nu ma insel. De fapt, lucrarea prestata este de un nivel extrem de indoienic, deoarece s-a utilizat o coloana de fibra de carbon (sau nu stiu exact cum se numeste materialul din care este constituita coloana respectiva) de circa 40 - 50 mm grosime, peste care s-a turnat pamant, strat de pietris si s-au montat la loc liniile de tramvai, realizand si pavajul, manual, pe un stat de nisip, fara a realiza canivou pentru protectia coloanei respective. Fapt demonstrat si de surparea str. Traian intre str. Tecuci si str. Brailei, fapt ce a condus la intreruperea circulatiei pe segmentul de drum amintit in luna februarie pentru 7 - 10 zile. Mai mult segmentul Prelungirea Traian a fost renovat de 3 ori, in mai putin de 2 ani, lucrari ce au condus la ingreunarea circulatiei intre Faleza Dunarii si Casa de moda pe o perioada de circa 2 luni pe fiecare interventie. Liniile de tramvai din zona pietei centrale sunt aproape in aer, fara a avea strat de rezistenta sub pavaj, acest strat fiind distrus o data cu scoaterea coloanei din caramida rosie.
    0
    0
    Raportează
  • postat de paul
    Vineri, 15 Martie 2013 14:08
    ..Si asta nu-i nimic..
    -A se vedea calitatea si durata lucrarilor de la Sala Sporturilor,
    str.Stadionului si str.Otelarilor , samd...!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de adrian
    Vineri, 15 Martie 2013 10:41
    De ce credeti ca nu il schimba nimeni pe Gelu Stan de la Apa Canal?Pentru ca stie cum sa sifoneze banii catre el si sprijinitorii din partide.Realizarea sa ,statia de epurare, un mare esec tehnic (amplasata in deal si ca tehnologie de prelucrare a apelor uzate)
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.