ATENŢIE şoferi! Strada Basarabiei va intra în reparaţii pe termen lung

ATENŢIE şoferi! Strada Basarabiei va intra în reparaţii pe termen lung
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Calamitată ca după bombardament, strada Basarabiei, porţiunea cuprinsă între bulevardul Coşbuc şi strada Traian, pune la grea încercare nervii şoferilor şi rezistenţa maşinilor * Vestea bună este că modernizarea acestei porţiuni va fi supusă astăzi aprobării Consiliului Local Galaţi * Vestea proastă este că, pentru aceeaşi investiţie, Primăria a organizat până acum trei licitaţii: una doar pentru asfaltare - câştigată de Vega ’93, una doar pentru liniile de tramvai - eşuată, şi o a treia, pentru liniile de tramvai şi zidul de sprijin, aflată în desfăşurare


„Lăsaţi orice speranţă!”, ar putea să scrie, ca la intrarea în „Infernul” lui Dante Alighieri, pe panoul mare, postat pe strada Basarabiei, înainte de intersecţia dintre bulevardul George Coşbuc. La câţiva paşi de panoul care anunţă că tronsonul cuprins între Piaţa Energiei şi Coşbuc a fost modernizat cu bani europeni, începe coşmarul şoferilor. Despre călătorii din tramvai, care zgâlţâiţi, au senzaţia că vagoanele se vor dezmembra, nici nu mai vorbim. Pe zona calamitată, şoferii îşi epuizează tot repertoriul de înjurături, în timp ce se luptă să iasă cu maşinile întregi.

Vestea bună este că, la şedinţa de astăzi a Consiliului Local, pe lista celor peste 50 de proiecte care vor fi supuse votului aleşilor, se află şi aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru reparaţii capitate strada Basarabiei între bulevardul George Coşbuc şi strada Traian. Vestea proastă este că, până acum s-au organizat trei licitaţii pentru executarea, pe bucăţele, a unor lucrări pe strada respectivă. E greu de spus unde va duce acest „hei-rup” administrativ.

Tentative la licitaţie

În august 2010, când fostul primar Dumitru Nicolae, a tăiat panglica de inaugurare pe strada Basarabiei, a recunoscut că porţiunea proaspăt modernizată - tronsonul cuprins între Piaţa Energiei şi bulevardul Coşbuc - contrastează cu cealaltă porţiune, din Coşbuc până în Domnească, care a fost deteriorată, dar că „deocamdată, nu avem fonduri să o reparăm”. Cu toate acestea, în iulie 2011, Primăria lui Nicolae a solicitat acordul de mediu pentru proiectul „Modernizare strada Basarabiei - asfaltare”.

În august 2012, primarul Marius Stan a scos la licitaţie lucrarea de reparaţii covor asfaltic strada Basarabiei între Coşbuc şi Traian (două săptămâni pentru faza de proiectare şi 1,5 luni pentru faza de execuţie), iar pe 29 octombrie Vega ’93 şi-a adjudecat lucrarea cu o valoare de contract de 612.000 de lei. Numai că lucrarea nu rezolva complet problema străzii, pentru că aşa gândise lucrurile vechea administraţie.

Prin urmare, nu s-a mai făcut nimic, iar în iunie 2013 Primăria a organizat o nouă licitaţie, pe acelaşi segment de strada, dar pentru execuţie lucrări de reparaţii covor asfaltic şi linii de tramvai şi proiectarea aferentă. Pusă în situaţia delicată ca preţul cel mai mic oferit de licitatori să fie mai mare decât cel estimat - 806.000 lei, municipalitatea a luat-o de la capăt.

Pe 10 septembrie, a scos din nou la licitaţie lucrarea „Proiectare şi execuţie - Reparaţii linii de tramvai şi zid de sprijin strada Basarabiei între strada Traian şi bulevardul George Coşbuc, inclusiv traversare bulevardul Coşbuc (element de noutate! n.r.)”, data limită de depunere a ofertelor fiind 23 septembrie. Criteriul de atribuire este tot preţul cel mai scăzut, valoarea estimată a contractului fiind de 1.800.000 de lei.

Pe masa aleşilor

La şedinţa de astăzi a Consiliului Local va fi supus votului aleşilor proiectul de hotărâre privind indicatorii tehnico-economici, pe anul 2013, în baza cărora se vor executa lucrările de investiţii la obiectivul „Reparaţii capitale strada Basarabiei între b-dul George Coşbuc - strada Traian”. În documente, administraţia locală admite că „în prezent, traficul pe strada Basarabiei, tronsonul Coşbuc - Traian, nu se desfăşoară în condiţii de siguranţă şi confort din cauza stadiului avansat de degradare, iar platforma liniei de tramvai prezintă denivelări pronunţate, dale rupte sau cu betonul exfoliat. Totodată, pe tronsonul cuprins între strada Poşta Veche şi Traian, strada are pe ambele părţi, ziduri de sprijin care prezintă fisuri, crăpături şi zone cu tencuiala desprinsă”. Strada are o lungime de 850 de metri.

Prin proiect se prevede, în primul rând, executarea reparaţiilor la linia de tramvai - scoaterea dalelor din beton armat, montare amortizare interior - exterior, turnare beton armat cu fibră de polipropilenă, aşternere strat geocompozit atifisură, turnare strat de uzură din beton asfaltic, refacerea sistemului rutier la benzile carosabile laterale liniei de tramvai pe o lăţime de circa 30 de centimetri de o parte şi de alta - zona afectată de lucrările de la platforma liniei. De asemenea, sunt prinse şi reparaţiile la zidurile de sprijin care presupun curăţarea, refacerea tencuielii pe suprafeţele degradate, vopsirea suprafeţei betonate cu vopsea acrilică şi vopsirea parapetului metalic existent pe coronamentul zidului. Valoarea totala investiţiei se ridică la 2.232.000 de lei (inclusiv TVA), de la bugetul local, iar durata de realizare este de 12 luni.

Rămâne de văzut ce vor spune astăzi aleşii, dar şi cine va câştiga licitaţia. Până atunci, şoferii n-au decât să ocolească strada, pentru că aşa, cum ne mărturisea un conducător auto, „intri pe Basarabiei cu Mercedesul şi ieşi cu Loganul”.

Tronson modernizat pe bani europeni

Aproape un an şi jumătate a durat reabilitarea, cu bani europeni, a străzii Basarabiei, tronsonul Piaţa Energiei - bulevardul Coşbuc. Lucrările, în valoare de 12,3 milioane de lei, au fost realizate de SC Mari Vila Com SRL. Pe lungimea străzii de 1,15 km s-au realizat 10.900 mp de carosabil, 4.100 mp de trotuare şi 2,3 km linii de tramvai, fiind refăcută reţeaua de apă şi canalizare pe 1.100 metri liniari.

Citit 3406 ori Ultima modificare Miercuri, 18 Septembrie 2013 18:20

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.