GALERIE FOTO/ Treabă făcută pe jumătate: Străzi asfaltate, dar cu trotuare distruse

GALERIE FOTO/ Treabă făcută pe jumătate: Străzi asfaltate, dar cu trotuare distruse
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Avem carosabil nou nouţ pe strada Brăilei, în schimb trotuarele sunt în continuare ca nişte valuri ale Dunării * Reabilitarea zonelor pietonale de pe Brăilei este încă în faza de proiectare * Municipalitatea nu ştie când va începe refacerea trotuarelor


Trotuarele de pe cea mai importantă arteră a Galaţiului, respectiv strada Brăilei, aproape că nu se mai disting de zonele verzi, nu că zonele verzi ar fi foarte bine întreţinute. Carosabilul a fost reabilitat, dar partea pietonală pare lăsată de izbelişte. Ceea ce ar fi trebuit să fie o zonă plată, bună pentru mersul pe jos, a devenit sursă de pantofi, pantaloni şi genunchi rupţi. Pâlcuri de iarbă au împins cimentul şi l-au străpuns. Ce-i drept, chestiunea este aproape poetică, care ciment ar putea rezista forţei naturii? În acest sens, am putea spune că lupta este inechitabilă, cum poţi pune faţă în faţă puterile limitate ale unor oameni, fie ei şi ai municipalităţii, cu puterile naturii?
Bucăţi de asfalt umflate dau trotuarelor impresia de scări, iar pe măsură ce mergi pe Brăilei vezi cum nivelul suprafeţei e diferit de la un loc la altul. În unele zone nici nu mai ştii dacă trotuarul e asfaltat sau e doar din nisip şi piatră, pentru că imaginea care te întâmpină este o cea a unei materii grunjoase, de piatră pisată, pe care nu o mai poţi încadra niciunde. Peste tot sunt crăpături, gropi, valuri. De la Hotelul Dunărea până în Ţiglina sunt extrem de multe zone în care pavajele lipsesc, lăsând descoperite adevărate găuri, iar dacă acestea nu lipsesc, sunt sparte. Rareori poţi merge 10 metri fără să nu dai de vreun obstacol. Acest lucru se întâmplă atât pe o parte a străzii, cât şi pe cealaltă. Nu poţi da ca exemplu un singur punct. Pentru că acelaşi lucru se întâmplă şi în dreptul staţiei de la Telefoane, dar şi în celelalte zone unde există pavaje. Acestea fiind spuse, toţi cei care se încumetă să meargă pe stradă, fie şi până la staţia de autobuz, aproape că îşi riscă integritatea fizică.

De ce întârzie reparaţiile

Primăria are de gând ca, odată cu apariţia noilor trotuare, să dispară şi sumedenia de cabluri care stau cocoţate pe stâlpi. Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei, Mihai Costache, reabilitarea trotuarelor de pe Brăilei este încă în fază de proiectare, pentru că nu pot începe până când toţi cabliştii nu predau proiectantului datele complete cu privire la necesarul de materiale de îngropat. Acesta a mai spus că trebuie puse la punct şi alte conducte, astfel încât după asfaltare să nu mai existe riscul de a trebui spart asfaltul. „Nu vrem să facem un lucru şi apoi să săpăm din nou. Este vorba de calitatea lucrării, iar acum suntem la faza de hârtii şi documentaţii. Cei de la Gaze au lucrat la o ţeavă care merge pe Brăilei cu ramificaţii pe Coşbuc. Ca să nu o bage sub asfalt, au băgat-o pe sub scuar. De asemenea, pe Brăilei este şi o mare magistrală a CET-ului. Au lucrat, au reparat ce aveau de reparat. Sperăm că au terminat. Oricât ar dura, trebuie să iasă bine”, ne-a explicat purtătorul de cuvânt.

Executarea lucrărilor subterane va avea regulament

Pentru a forţa Electrica şi cabliştii să se conformeze planului Primăriei de a îngropa cablurile, cât şi pentru a preîntâmpina riscul spargerii unor lucrări, pentru că o societate sau alta a uitat să facă anumite remedieri la conductele subterane, la viitoarea şedinţă a Consiliului Local va fi introdus pe ordinea de zi un proiect de hotărâre privind procedurile pentru lucrări pe domeniu public şi privat, care să standardizeze termenele şi paşii. Proiectul de hotărâre se numeşte „Regulament privind executarea lucrărilor care presupun intervenţii la reţelele subterane” şi reglementează cadrul juridic unitar şi condiţiile în care se execută lucrări la reţelele subterane aflate pe domeniul public/privat al municipiului Galaţi. Însă, chiar şi dacă acest proiect va fi votat şi aprobat cât mai curând, birocraţia tot ne omoară; de la adoptarea proiectului ar putea dura mult până când hârtiile îşi fac rondul, până când este avizat şi, în cele din urmă, până când cabliştii încep efectiv să îşi îngroape catrafusele. În acest moment, se pare că finalizarea proiectării este la mâna reţeliştilor. Una peste alta, fără adăposturi în staţiile de autobuz, dar cu gropi la tot pasul, cetăţenii/pietonii Galaţiului mai au de răbdat până când lucrurile să ia o turnură favorabilă lor.

S-au alocat 8,5 milioane de lei

Dacă tot s-au căpătuit cu borduri noi, care contrastează violent cu dalele sparte, ciobite sau lipsă, trotuarele de pe cea mai importantă arteră a oraşului, strada Brăilei, vor beneficia de o investiţie de 8,5 milioane lei de la bugetul local. În primăvară, Consiliul Local a votat pentru reparaţia capitală a trotuarelor pe tronsonul cuprins între Inelul de Rocadă şi Hotel Galaţi (intersecţia cu strada Domnească). Este vorba de reabilitarea a 34.500 de metri pătraţi de pavele şi dale prefabricate, 2.700 de metri pătraţi acoperiţi cu travertin precum şi bordurilor mici, de la spaţiile de parcare, şi amplasarea a 50 de bănci. Lucrările ar trebui să dureze opt luni. (Anca Melinte)



 

Citit 2328 ori Ultima modificare Duminică, 29 Septembrie 2013 17:14

7 comentarii

  • postat de cetatean
    Marți, 01 Octombrie 2013 11:25
    81.12.239.***
    Din cauza santurilor sapate pentru conducte si alte tuburi, faptul ca mai apoi copertarea s-a facut de mantuiala, s-au adus grave prejudicii cladirilor de pe Alexandru Ioan Cuza. Desi Primaria a fost sesizata de un batran de 83 de ani care locuieste intr-unul din imobile, in nenumarate randuri, angajatii acestei institutii au tratat cu ironie si dezinteres zbaterile acestuia, neimplicandu-se deloc. Rusine pentru felul in care rezolvati problemele cetatenilor.
    0
    0
    Raportează
  • postat de ion
    Luni, 30 Septembrie 2013 11:00
    5.13.223.***
    Inte orele 7si9asteptam vizita cuiva de la primarie care sa vada in ce conditii ne ducem copiii la gradinita "MOTANUL INCALTAT"si la SCOALA 29"
    In fata gradinitei sunt boduri care delimiteaza trotuare cu pamant denivelat pe care stau masinile iar noi cu copiii de mana facem slalom printre masinile de pe carosabil ,iar la scoala sunt haite de caini grasi ai celor ce au garaje peste drum
    1
    3
    Raportează
  • postat de muru
    Luni, 30 Septembrie 2013 09:40
    89.122.188.***
    "pai ce treaba au pietonii astia de se tot plimba pe trotuare? de ce nu se urca in masini ca le-am facut drumuri bune !!!! ... lasa ca le fac si pasarele sa- nu-i mai vad prin oras !"
    4
    3
    Raportează
  • postat de Gogu
    Luni, 30 Septembrie 2013 09:15
    193.173.12.***
    Mai oameni buni! Sunteti vesnic nemultumiti!!! Omul asta are 1 an de mandat si a reabilitat deja mai multe strazi decat predecesorii in 20 de ani. Deja parcurile incep sa arate a PARCURI(vezi parcul Rizer, Gradina Publica, Faleza Dunarii etc.) si mai sunt parcuri in lucru. Omul asta nu poate sa le faca pe toate intr-o noapte ca doar nu e Mos Craciun. Ca in Romania totul dureaza si pentru fiecare lucru e nevoie de tone de hartie si aprobari. Cine are o vaga idee despre cum se face un proiect si care sunt etapele lui ar sti si sa nu mai posteze comentarii de genul asta.
    2
    9
    Raportează
  • postat de smecher
    Luni, 30 Septembrie 2013 00:32
    5.13.214.***
    ca asa face stan de felul lui
    2
    1
    Raportează
  • postat de smecher
    Luni, 30 Septembrie 2013 00:31
    5.13.214.***
    pai da o sa se ocupe stan cand o sa isi aduca aminte
    2
    1
    Raportează
  • postat de satul de oras mizer
    Luni, 30 Septembrie 2013 00:12
    5.13.155.***
    Dar proaspatul asfalt turnat de Tancrad pe brailei in dreptul la 3 star pre sensul de coborare catre centru si de urcare in dreptul la paoadie nu.l vedeti????bataie de joc sa apara gropi dupa 2 luni plus ca e si f deformat iar zapada nu a fost.oras de caca
    2
    5
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.