GALERIE FOTO/ Treabă făcută pe jumătate: Străzi asfaltate, dar cu trotuare distruse

GALERIE FOTO/ Treabă făcută pe jumătate: Străzi asfaltate, dar cu trotuare distruse
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Avem carosabil nou nouţ pe strada Brăilei, în schimb trotuarele sunt în continuare ca nişte valuri ale Dunării * Reabilitarea zonelor pietonale de pe Brăilei este încă în faza de proiectare * Municipalitatea nu ştie când va începe refacerea trotuarelor


Trotuarele de pe cea mai importantă arteră a Galaţiului, respectiv strada Brăilei, aproape că nu se mai disting de zonele verzi, nu că zonele verzi ar fi foarte bine întreţinute. Carosabilul a fost reabilitat, dar partea pietonală pare lăsată de izbelişte. Ceea ce ar fi trebuit să fie o zonă plată, bună pentru mersul pe jos, a devenit sursă de pantofi, pantaloni şi genunchi rupţi. Pâlcuri de iarbă au împins cimentul şi l-au străpuns. Ce-i drept, chestiunea este aproape poetică, care ciment ar putea rezista forţei naturii? În acest sens, am putea spune că lupta este inechitabilă, cum poţi pune faţă în faţă puterile limitate ale unor oameni, fie ei şi ai municipalităţii, cu puterile naturii?

Bucăţi de asfalt umflate dau trotuarelor impresia de scări, iar pe măsură ce mergi pe Brăilei vezi cum nivelul suprafeţei e diferit de la un loc la altul. În unele zone nici nu mai ştii dacă trotuarul e asfaltat sau e doar din nisip şi piatră, pentru că imaginea care te întâmpină este o cea a unei materii grunjoase, de piatră pisată, pe care nu o mai poţi încadra niciunde. Peste tot sunt crăpături, gropi, valuri. De la Hotelul Dunărea până în Ţiglina sunt extrem de multe zone în care pavajele lipsesc, lăsând descoperite adevărate găuri, iar dacă acestea nu lipsesc, sunt sparte. Rareori poţi merge 10 metri fără să nu dai de vreun obstacol. Acest lucru se întâmplă atât pe o parte a străzii, cât şi pe cealaltă. Nu poţi da ca exemplu un singur punct. Pentru că acelaşi lucru se întâmplă şi în dreptul staţiei de la Telefoane, dar şi în celelalte zone unde există pavaje. Acestea fiind spuse, toţi cei care se încumetă să meargă pe stradă, fie şi până la staţia de autobuz, aproape că îşi riscă integritatea fizică.

De ce întârzie reparaţiile

Primăria are de gând ca, odată cu apariţia noilor trotuare, să dispară şi sumedenia de cabluri care stau cocoţate pe stâlpi. Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei, Mihai Costache, reabilitarea trotuarelor de pe Brăilei este încă în fază de proiectare, pentru că nu pot începe până când toţi cabliştii nu predau proiectantului datele complete cu privire la necesarul de materiale de îngropat. Acesta a mai spus că trebuie puse la punct şi alte conducte, astfel încât după asfaltare să nu mai existe riscul de a trebui spart asfaltul. „Nu vrem să facem un lucru şi apoi să săpăm din nou. Este vorba de calitatea lucrării, iar acum suntem la faza de hârtii şi documentaţii. Cei de la Gaze au lucrat la o ţeavă care merge pe Brăilei cu ramificaţii pe Coşbuc. Ca să nu o bage sub asfalt, au băgat-o pe sub scuar. De asemenea, pe Brăilei este şi o mare magistrală a CET-ului. Au lucrat, au reparat ce aveau de reparat. Sperăm că au terminat. Oricât ar dura, trebuie să iasă bine”, ne-a explicat purtătorul de cuvânt.

Executarea lucrărilor subterane va avea regulament

Pentru a forţa Electrica şi cabliştii să se conformeze planului Primăriei de a îngropa cablurile, cât şi pentru a preîntâmpina riscul spargerii unor lucrări, pentru că o societate sau alta a uitat să facă anumite remedieri la conductele subterane, la viitoarea şedinţă a Consiliului Local va fi introdus pe ordinea de zi un proiect de hotărâre privind procedurile pentru lucrări pe domeniu public şi privat, care să standardizeze termenele şi paşii. Proiectul de hotărâre se numeşte „Regulament privind executarea lucrărilor care presupun intervenţii la reţelele subterane” şi reglementează cadrul juridic unitar şi condiţiile în care se execută lucrări la reţelele subterane aflate pe domeniul public/privat al municipiului Galaţi. Însă, chiar şi dacă acest proiect va fi votat şi aprobat cât mai curând, birocraţia tot ne omoară; de la adoptarea proiectului ar putea dura mult până când hârtiile îşi fac rondul, până când este avizat şi, în cele din urmă, până când cabliştii încep efectiv să îşi îngroape catrafusele. În acest moment, se pare că finalizarea proiectării este la mâna reţeliştilor. Una peste alta, fără adăposturi în staţiile de autobuz, dar cu gropi la tot pasul, cetăţenii/pietonii Galaţiului mai au de răbdat până când lucrurile să ia o turnură favorabilă lor.

S-au alocat 8,5 milioane de lei

Dacă tot s-au căpătuit cu borduri noi, care contrastează violent cu dalele sparte, ciobite sau lipsă, trotuarele de pe cea mai importantă arteră a oraşului, strada Brăilei, vor beneficia de o investiţie de 8,5 milioane lei de la bugetul local. În primăvară, Consiliul Local a votat pentru reparaţia capitală a trotuarelor pe tronsonul cuprins între Inelul de Rocadă şi Hotel Galaţi (intersecţia cu strada Domnească). Este vorba de reabilitarea a 34.500 de metri pătraţi de pavele şi dale prefabricate, 2.700 de metri pătraţi acoperiţi cu travertin precum şi bordurilor mici, de la spaţiile de parcare, şi amplasarea a 50 de bănci. Lucrările ar trebui să dureze opt luni. (Anca Melinte)

 

Citit 2437 ori Ultima modificare Duminică, 29 Septembrie 2013 17:14

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.