Elveţienii au spus că e realizabil / Tunelul pe sub Dunăre a ajuns pe masa aleşilor gălăţeni

Elveţienii au spus că e realizabil / Tunelul pe sub Dunăre a ajuns pe masa aleşilor gălăţeni
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

* „Lungimea noului sistem rutier şi a tunelului ce va subtraversa Dunărea pe axa sa principală este de 8,96 km" * "Tunelul va avea o lungime de 2,06 km din care 1,56 km vor fi săpaţi cu ajutorul unui scut mecanizat de săpat tuneluri şi 0,50 km prin metoda săpăturii deschise" * Acest proiect de infrastructură poate fi realizat în parteneriat public-privat sau concesiune”, precizează firma Basler & Hofmann AG Zürich, care a făcut un studiu de prefezabilitate al acestei investiţii


Documentaţia tehnico-economică propusă pentru anul 2013 pentru subtraversarea Dunării a ajuns ieri la pe mesele comisiilor Consiliului Local Galaţi. Proiectul de hotărâre este susţinut de studiul de prefezabilitate realizat de firma Basler & Hofmann AG Zürich, pe baza unui contract de prestări servicii încheiat cu Primăria Galaţi. Misiunea firmei a fost să stabilească în ce măsură construcţia unui tunel rutier care să subtraverseze Dunărea ar fi posibilă tehnic şi atractivă financiar, având în vedere că, în prezent, singura modalitate de traversare a Dunării în Galaţi şi Brăila este bacul. Trebuie să precizăm că firma elveţiană nu este singura care a elaborat un studiu de prefezabilitate în acest sens. Un document similar ar trebui să dea publicităţii în această lună şi compania Korea Consultant International. În expunerea de motive a proiectului de hotărâre, semnată de primarul municipiului Galaţi Marius Stan, se arată că „prin proiect se va asigura o rapidă dezvoltare regională între judeţele Galaţi şi Tulcea, prin asigurarea unei infrastructuri inovatoare de transport ce traversează Dunărea, în concordanţă cu dezvoltarea viitoarei reţele rutiere”.

Rute analizate

Studiul de prefezabilitate a analizat trei variante de traseu pentru tunel. Prima variantă „părăseşte drumul european E87 la extrema sud-vestică a oraşului şi subtraversează Bulevardul Galaţi şi clădirile existente, ieşirea fiind la sud de comuna I.C. Brătianu. A doua variantă analizată începe la intersecţia străzii Brăilei cu Bulevardul Coşbuc şi urmează linia drumului înainte de a subtraversa Dunărea. Capetele sale întâlnesc drumul existent 22E aproximativ în acelaşi punct ca şi prima variantă. Traseul cel mai lung părăseşte drumul E87 în partea de est a oraşului şi intră în 22E, fără a afecta case, ci doar un teren agricol pe o lungime de circa şapte kilometri, aceasta fiind considerată varianta oportună. „Noul tunel va furniza o scurtătură la drumul european existent E87, parte a reţelei de drumuri Europene Internaţionale a Naţiunilor Unite ce se întinde din Odessa până la sud de Constanţa şi Antalia. Alegerea finală a traseului depinde de rezultatele studiului de trafic ce va fi elaborat în următoarea fază a proiectului. Doar după elaborarea acestui studiu de trafic se va putea decide ce parte a oraşului Galaţi este optimă pentru localizarea terenului”, se arată atât în raportul de specialitate al proiectului de hotărâre, cât şi în studiul de prefezabilitate.

Două benzi de circulaţie şi una de urgenţă

„Pentru volumul de trafic preconizat de aproximativ 17.500 vehicule pe zi (cumulat pe ambele direcţii) şi în baza directivei UE cu privire la cerinţele minime de siguranţă pentru tuneluri în Reţeaua Rutieră Trans-europeană, se permite limitarea sistemului de tunel la un singur tub de tunel (maxim 20.000 vehicule pe zi pentru un tunel bidirecţional cu două benzi)”, se arată în studiul de prefezabilitate. „Drumul va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie, iar în interiorul tunelului s-a prevăzut şi o bandă de urgenţă. La fiecare 500 de metri au fost prevăzute patru ieşiri de urgenţă către galeriile de urgenţă şi salvare, de unde persoanele pot fi evacuate. Totodată se impune utilizarea unui sistem mecanic de ventilaţie”, scrie în raportul de specialitate. „Lungimea noului sistem rutier şi a tunelului ce va subtraversa Dunărea pe axa sa principală este de 8,96 km. Tunelul va avea o lungime de 2,06 km din care 1,56 km vor fi săpaţi cu ajutorul unui scut mecanizat de săpat tuneluri şi 0,50 km prin metoda săpăturii deschise. Acest proiect de infrastructură poate fi realizat în parteneriat public-privat sau concesiune”, precizează elveţienii.

Cât şi când

Conform principalilor indicatori tehnico-economici precizaţi în proiectul de hotărâre, costurile de construcţie estimate sunt de 229.355.000 de euro fără TVA (plus minus 40 la sută), respectiv 1.009.162.000 de lei fără TVA, iar durata de realizare a investiţiei este de 48 de luni. Rămâne de văzut ce s-ar putea modifica în cadrul dezbaterilor pe comisii la Consiliul Local şi care va fi forma finală care va fi supusă aprobării aleşilor.

Cert este că, în primăvară, subtraversarea figura pe lista celor mai importante obiective de investiţii pentru 2013-2016 votate de Consiliul Local. Şi tot la începutul anului pe lista obiectivelor de investiţii care puteau fi finanţate în condiţiile accesării unui împrumut, 44.000.000 de lei erau alocate pentru subtraversarea Dunării. Oricum, înainte de toate aleşii vor trebui să dea undă verde realizării unui studiu de fezabilitate a tunelului, finanţat de la bugetul local.

Regulă de aur: Cine face studiul de fezabilitate aduce şi investitorul!

Potrivit city-managerului Aurel Vlaicu, aceasta va fi condiţia impusă de municipalitate firmei doritoare să facă studiul de fezabilitate al tunelului. Este o măsură de precauţie, ca să nu mai rămână cu un studiu de fezabilitate în sertar! Primăria nu va achita decât un avans de 15-20 la sută din preţ în prima etapă a studiului, restul banilor urmând să fie plătiţi după ce vine şi investitorul.

Hotărârea va intra în plen

 Proiectul de hotărâre privind subtraversarea Dunării va intra în dezbatere şi va fi supus aprobării aleşilor în cadrul următoarei şedinţe ordinare a Consiliului Local. Ieri seară, după ce au aflat în linii mari la ce se referă proiectul, aleşii păreau încântaţi de investiţie, pe care o considerau necesară. Rămâne de văzut dacă opţiunile nu se vor schimba pe parcurs...

Citit 6385 ori Ultima modificare Marți, 03 Decembrie 2013 19:44

32 comentarii

  • postat de unu
    Joi, 05 Decembrie 2013 16:18
    82.137.12.***
    inno, cheltuielile ar fi mai mici, adica impartite intre galati si braila. IMPORTANT SA FIE AICI LANGA NOI, poate sa fie si peste dunare, in judetul tulcea, treci podu, tunelu si ai ajuns la aeroport, asta conteaza. daca merge bine la brailean are de castigat si galateanu, daca merge bine la galatean are de castigat si braileanu. important este ca e in romania aeroportul langa arasul nostru. pot face aeroportul si in republica moldova dar sa fie 20-30 de km de galati, ce nu intelegi. acest aeroport, pod, aduce beneficii pentru aceste 3 judete tulcea, braila galati, sa mergem toti trei nu divizati, singuri pe drumul nostru. Parca vb alta limba. NU ne intelegem.
    Daca 3 judete pun banii, construiesc aeroport, pod peste dunare, un parc industrial in zona cartier cantemir, intrare braila si peste dunare in dreptul portului mineralier., ar fi avantaje pentru toti. Daca am avea aeroport si noi si braila nu am avea destui clienti si vom da faliment pentru ca casturile de intretinere vor fi destul de mari.
    2
    1
    Raportează
  • postat de Surveyor
    Joi, 05 Decembrie 2013 12:47
    82.137.13.***
    Daaaa !
    Va fi un tunel cu 3 benzi pe sens in regim de autobahn, construit peste Podul de peste Dunare !
    Groapa "Dumitru Nicolae" de la Elice este de fapt intrarea in tunel.
    Si peste tunel,va fi construit un aeroport, care sa-i lase cu chilotii-n vine pe proiectantii aeroportului din Frankfurt.
    Cam despre asta s-a discutat ieri, da' mai asa . . .cu perdea ,ca sa nu se entuziasmeze "lumea din Galati" si sa mearga in continuare la film la Braila :))))
    3
    2
    Raportează
  • postat de domnul domn
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 20:55
    89.136.186.***
    ha ha haha ,,,,,,,,
    2
    0
    Raportează
  • postat de nea gheorghe
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 20:45
    5.13.204.***
    bai, am revenit. am fost sa-mi iau o pine de la chioscul de linga bloc si erau sa ma manince vreo 10 maidanezi ce pazesc garajele din zona. stau pititi in boschetii uscati pina la genunchi si daca unu latra sar toti. nu-I nimic, ma tin de promisiuni. pina la moarte.
    0
    3
    Raportează
  • postat de Inno
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 20:16
    79.116.104.***
    @ Unu

    Să facem aeroport la Galaţi şi-l vor putea folosi şi brăilenii. Între Galaţi şi Brăila nu se poate face pentru că între Galaţi şi Brăila este Siretul şi dincolo de Siret este pământul Brăilei unde Galaţiul n-are voie. A se vedea cât s-au străduit brăilenii să ruineze şi să împiedice construirea cartierului Siret (Cantemir). Deci aeroport va fi la Galaţi sau la Brăila. Eu zic că e în interesul nostru să fie la Galaţi pentru a creşte PIB-ul Galaţiului şi pentru a oferi locuri de muncă gălăţenilor.
    0
    5
    Raportează
  • postat de nea gheorghe
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 19:53
    5.13.204.***
    eu inca mai cred in mos craciun si alba ca zapada. am iesit la pensie si am bilete gratuite si am votat intotdeauna cum trebuie. sint sigur ca domnul primar va face nu un tunel, ci doua, trei. si doua trei stadioane de CL, si citeva aeroporturi internationale vreau o baza pentru submarine, doua centrale atomice, un million de locuri de munca. vreau caldura moaca si mai vreau si audiente la primar ca sa-i pot multumii. vreau totusi ca domnul primar sa treaca la psd pentru ca eu iubesc neconditionat psd-ul. doar am fost si-n pcr, fsn......ce-i aia pnl?, aia ce au jupuit tara si le puneau botnite la gura la tarani sa nu manince struguri la cules. eu asa am invatat la generala. hai dom primar la psd, pe astia ii iubesc si daca psd se desparte de pnl nu pot sa-l mai votez pe primar. eu stiu de disciplina de partid. la noapte o sa adorm nu inainte sa-mi fac o rugaciune si pentru trecerea domnului primar la psd. promit ca pun si alti pensionari sa o faca. promit ca sintem cu votul intotdeauna pentru partidul nostrum. dau si scris.
    1
    4
    Raportează
  • postat de unu
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 18:54
    82.137.12.***
    Domnu INNO:
    pentru punctul 1, e mai bine sa fie aeroportul pentru 2 orase mari ca GALATI SI BRAILA sau 3 judete, GALATI, BRAILA, TULCEA, chiar si unele mai indepartate ca VRANCEA , BUZAU, VASLUI.
    pentru punctul 2, este spatiu grupa mare, in badalan, intre galati braila pe dig, pana la sendreni este loc grupa mare.
    Si pentru GICA: aeroportul nu te conecteaza ori unde, doar cu alt oras sau zona care are aeroport, ca nu te poti duce din bucuresti la vaslui, ca nu e aeroport la vaslui. O zi buna.
    1
    2
    Raportează
  • postat de Inno
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 17:58
    79.116.104.***
    Chiar astăzi avem alt articol în VLG online în care patronul de la Asil ne spune care-s durerile investitorilor. Cam ce-am subliniat eu şi alţii cum ar fi Marius Stănică:

    Aeroport, parcuri industriale şi drumuri. Citez partea importantă din articol:

    „În acest sens, poate că nu ar fi o idee rea dacă autorităţile ar lua în calcul înfiinţarea mai multor zone industriale în care să fie asigurate toate utilităţile pentru investitori. „Pentru un agent economic, la o investiţie, acesta e chinul cel mai mare: să tragă curent, gaze, canalizare. Durează mult şi stai cu stres. Cel mai bine ar fi să se pregătească nişte spaţii în care să se spună: aici se poate face o fabrică, un atelier. Ar încuraja mult investiţiile”, ni se explică.
    Un alt punct slab este cel al infrastructurii de transport. „Pe fluxul de mărfuri, de materii prime sunt greutăţi. Galaţiul este văduvit din acest punct de vedere. În primul rând, nu avem o autostradă din Bucureşti până aici. Apoi, nu avem aeroport. Sunt furnizori care au refuzat să colaboreze cu noi din cauza asta, pentru că e greu de ajuns aici”, precizează managerul Asil Group. Altfel spus, pieţe de desfacere există, trebuie însă să şi putem ajungem la ele.”

    Dacă nu suntem în stare să atragem fonduri, să împrumutăm etc şi să facem parcuri industriale, aeroport, pod (tunel),şi drumuri expres spre Iaşi, Bucureşti, Constanta, dacă nu avem planuri de dezvoltare, atunci să ni se spună, să tragem obloanele şi să plecăm pentru că nu are rost să aşteptăm o moarte lentă şi sigură.
    2
    2
    Raportează
  • postat de Inno
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 17:01
    79.116.104.***
    Uitaţi ce pot face oamenii serioşi, nu ca indienii pe care autorităţile noastre îi tratează ca pe nişte investitori când ei sunt d efapt nişte demolatori.

    Articol de acum 6 zile:

    Reportaj de la „fabrica de bani“ a siderurgiei româneşti, care face profituri anuale de 50 de milioane de euro şi a ajuns mai valoroasă decât „colosul“ Mittal de la Galaţi

    Tenaris Silcotub Zalău şi-a majorat de patru ori afacerile în ultimii cinci ani şi a devenit cea mai valoroasă companie din industria metalurgică, surclasând pentru prima dată combinatul siderurgic ArcelorMittal Galaţi, potrivit anuarului celor mai valoroase 100 de companii din România, lansat miercuri de ZF. Cum arată fabrica de ţevi de la Zalău, principala unitate de producţie a grupului în România.

    Fabrica de producţie a ţevilor deţinută de liderul mondial în domeniu, Tenaris, la Zalău este de departe cea mai profitabilă afacere din sectorul siderurgic românesc, anul trecut compania, care mai cuprinde şi o oţelărie la Călăraşi, raportând un profit net de 52 mil. euro în condiţiile în care pe ansamblu primii 20 de jucători de pe piaţă, cu excepţia Tenaris, au înregistrat împreună pierderi cumulate de circa 116 milioane de euro.

    Căutaţi tot articolul după titlu.
    0
    4
    Raportează
  • postat de Inno
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 16:54
    79.116.104.***
    Tunelul poate servi: gălăţenilor. pentru a se extinde Galaţiul peste Dunăre unde este pământ cât vezi cu ochii pentru locuinte, aeroport şi parcuri industriale (în cazul ăsta ar fi ideal să ai aces la tunel din oraş preferabil cât mai central) sau poate servi altora (ieşenilor, ucrainenilor, celor din Republica Moldova, bulgarilor etc) ce vor să ajungă în/din Dobrogea mai uşor şi atunci faci tunelul în afara oraşului servind altora ce doar tranzitează.

    Ideal ar fi un tunel care să servească atât gălăţenlor (mai ales gălăţenilor) cât şi celor ce tranzitează prin zonă. În acest caz o intrare din Coşbuc ar fiperfect pentru gălăţeni (înclinaţia n-ar fi o problemă că nu e obligatoriu să te duci în linie dreaptă până la Dunăre sau poţi face intrarea mai la nord de Păpădie) şi ar mai trebui ca tunelul să mai aibă o bretea din soseaua de centura care să servească celor ce tranzitează zona, inclusiv masinilor de mare tonaj. Trebuie găsită o solutie pentru rezolvarea ambelor interese, altfel degeaba se face tunel numai ca să zici că l-ai făcut.

    Şi desigur pentru renasterea economică a Galaţiului:

    1 Aeroport (nu va pierde niciun investitor strain multimilionar sau miliardar multe ore sau zile pe drumurile României numai ca sa ajungă la Galaţi să vadă despre ce-i vorba sau să-şi verifice investiţia din când în când) Vrei investitori? Fă-ţi aeroport. Şi nu la Brăila pentru că aeroportul produce bani si slujbe ceea ce avem si noi foarte mare nevoie.
    2. Parcuri industriale. Nu e spatiu in jurul Galatiului, dar tunelul va da acces la spatiile de peste Dunăre unde se poate face si aeroport cu conditia ca măcar comuna Brătianu sa intre in componenta judetului Galati, in plus indienilor de la combinat trebuie să li se impună ori investesc in combinat si-l fac competitiv ori pleacă pentru ca platforma siderurgica să poate fi valorificată de oameni seriosi (vedeti ce-a putut face tenaris la silcotub si calarasi).
    3. Legătura cu autostrada A1, când aceasta va fi completata.
    0
    4
    Raportează
  • postat de Goe
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 16:38
    89.122.188.***
    Ideea este urmatoarea: din banii cheltuiti pentru studiul de fezabilitate si va asigur ca nu sunt putini,o parte se consistenta se intorc in buzunarele celor ce conduc fraiele orasului pentru campania electorala.Asa ca nu mai trageti sperante ca orasul nostru va avea candva tunel sau pod peste Dunare.Galatiul are niste strazi de 2 lei,neasfaltate,murdare cu cladiri ce se prabusesc si noi visam la tunel si pod.Ce suntem noi? BUDAPESTA ?
    2
    5
    Raportează
  • postat de gica
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 16:36
    5.13.195.***
    Cetatenii Galatiului nu au caldura in case , iar M. Stan se crede capitanul Nemo . doar tampenii are icap ...tampenii care sa duca profit pt. anumiti oameni. Acest tunel idiot , foloseste cator galateni ?! A facut M. stan un sondaj sa vada daca cetatenii doresc acesta dracovenie ?! O satrec o data din curiuozitate si o sa ma duc pana la Tulcea. Dar a doua oara , de ce sa-l mai folosesc ?! Ce anume sa cautam in alt capat de lume: jud. Tulcea? O fereastra catre nu e un tunel catre niciunde ci un AEROPORT care te conecteaza ORIUNDE !
    9
    3
    Raportează
  • postat de Dan
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 15:42
    82.137.10.***
    Hai l-le Stan,ramai in istore.Se aduna si ceva la bugetul local.Nemaifiind combinatul ,orasul a picat rau de tot,ne-au luat-o inainte pana si Bacaul si daca mai stam mult pe ganduri ne intrec si focsanenii ca sa nu mai zic de braileni.Poti sa-l trasezi si pe la P-uri ,la elice {abia scapam de surpare}insa da-i drumul o data.Viaductul s-a inceput cu decizia unui simplu om care nici rang de ministru nu avea.Succes,vin la munca voluntara -pe cuvant!
    1
    5
    Raportează
  • postat de Sa fim intelesi
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 15:31
    79.116.97.***
    @Marius Stanica prioritatea este traversarea Dunarii, fie pe deasupra, fie pe dedesubt, nu aeroportul, ca va da faliment. Mai intai se face traversarea apoi aeroportul ca sa aiba turistii motiv sa vina la Galati, motivul fiind traversarea Dunarii prin tunel/pod sa ajunga mai repede in delta. Evident, odata cu terminarea uneia din variante pentru traversare, se va crea transport Galati-Tulcea-Sulina. Evident, ca unii ar prefera aeroportul de la Tulcea, dar nu toti.
    1
    2
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 14:59
    79.59.136.***
    cu 229 milioane de euro cat costa un tunel, am putea face cel putin 10 aeroporturi !!!

    prioritatea investitorilor care vor aduce locuri de munca sunt
    1) aeroport
    2) drum expres / autostrada pe ruta Galati - Braila - Buzau - Ploiesti (de unde porneste autostrada Transilvania spre U.E.)

    restul mai vedem...
    sa se faca si tunel pe sub Dunare si pod peste Dunare, daca trebuie dar sincer

    CAT COSTA VARIANTA CU POD PESTE DUNARE ?

    Ca si constructie ?
    dar intretinerea cost pe an, pentru varianta pod si varianta tunel ?


    Eh... daca ati vedea cifrele, ati intelege repede diferenta.
    3
    3
    Raportează
  • postat de din tiglina 2
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 14:27
    5.13.168.***
    din punctul meu de vedere acest tunel ar fi mai usor de realizat pe sub digul Galati-Braila,iar paralel cu acest dig, la 10 sau 20-30 metri distanta,ar trebui construita o noua sosea cu 3 sau 4 benzi si in momentul finalizarii sa fie facuta sens unic Galati-Braila iar actualul dig facut sens unic Braila-Galati si eventual largit cu una sau doua benzi,totul se poate realiza fara a fi afectat traficul actual si legate aceste 2 cai de soseaua ce va iesi din tunel,apoi o sosea care sa lege tunelul de drumul Sendreni-Baldovinesti .in acest fel ar contribui cu bani la realizarea tunelului 3 judete.eu unul cred ca au facut acest studiu din fata calculatorului de pe google earth pentru ca variantele A si B sunt greu de inteles cel putin varianta B nu cred ca poate fi realizata ,panta de acces fiind mult prea mare.
    0
    1
    Raportează
  • postat de jiji
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 14:02
    91.208.234.***
    Cum plm sa inceapa tunelul din mijlocul orasului? Asta inseamna ca b-dul cosbuc sa se transforme intr-o sosea de centura. Plus de asta, in zona Parcului Marius Stan faleza are cea mai mare inaltime. Mare minune tehnologica o sa iasa! Oare ce facultate de arhitengura or fi terminat cetatenii astia care au facut studiul?
    Si odata cu inceperea lucrarilor la aceasta minune trebuie incepute si lucrarile la o pista de aterizare pentru OZN-uri. Parca vad ca or sa se imbulzeasca extraterestrii sa vada minunea din NoulGalati!!!
    0
    11
    Raportează
  • postat de unu
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 12:51
    82.137.11.***
    Cati km are tunelul dintre ANGLIA SI FRANTA? Tunelul pe sub canalul Manecii? Tunelul are o lungime de 50,450 km, din care 37,9 km sunt sub mare. Daca tunelul de sub canalul Manecii se poate, 2 km sub un fluviu DUNARE nu se poate?
    5
    6
    Raportează
  • postat de sorinacio gl.
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 12:50
    79.116.108.***
    astia nu-s in stare sa astupe gaura de la elice si vor sa faca tunel pe sub dunare, autostrazi si alte fente electorale...adunatura de incompetenti si banditi.
    3
    13
    Raportează
  • postat de unu
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 12:40
    82.137.11.***
    CAND COTIZEZI si vezi ca nu se intoarce nimic catre societate si implicit catre tine, normal ca esti vesnic nemultumit. Daca nu cotizezi nimic este normal sa nu ai nici pretentii. Sau daca ai doar 2 neuroni, nu te intereseaza decat ce bagi in bardan si cam atata. Restul e pur fictiune.
    Cand nu o sa mai platim taxe, nu vom mai avea nici pretentii.
    De ce sunati la Polotie domnu RAU CAND SUNTETI AGRESAT?
    Haideti sa ne intoarcem in evul mediu, haiducie, ala mai puternic merge mai departe, nu este decat un pas mic, chiar foarte mic pana la acest scenariu.
    2
    2
    Raportează
  • postat de unu
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 12:24
    82.137.11.***
    DOMNU RAU, spuneti-ne si noua ce e facut bine? Noi suntem mai prosti si nu ne dam seama ce e facut bine? Poate ne deschide-ti dumneavoastra un pic capu?
    SAU POATE NE CREDETI PE TOTI IDIOTI. Dar nu suntem toti. CAMPANIE ELECTORALA GRATUIT, PRIN INTERMEDIUL MASS-MEDIA.
    3
    5
    Raportează
  • postat de Rau
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 11:23
    2.194.32.***
    Observ ca sunt persoane vesnic nemultumite,nu se face nimic e de rau,se face ceva,nu e bine.Mentalitate tipic romaneasca,...un fel de GICA CONTRA.
    6
    6
    Raportează
  • postat de unu
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 11:22
    82.137.15.***
    Astia chiarsunt prosti, cand e iar sarbatoare ce trafic o sa fie idotilor in galati. Cea mai buna varianta e intre GALATI SI BRAILA. SAU BRAILA GALATI NU CONTEAZA. SE VEDE CU OCHIUL LIBER, CE SA CAUTI CU MII DE TIR_URI IN ORAS.
    PLUS IN JUDETUL TULCEA POTI FACE AEROPORT, CA ESTE LOC GRUPA MARE. IDEAL AR FI AEROPORT TOT INTRE GALATI SI BRAILA, CHIAR SI UN PARC INDUSTRIAL.
    IAR AM ARUNCAT BANII PE FEREASTRA CU STUDIU DE FEZABILITATE
    2
    8
    Raportează
  • postat de Costachenegri
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 10:58
    86.34.187.***
    ...baga tare STANE Marius! Inca vreo 2 din astea si cred ca ti-ai facut suma.Asta daca nu esti tampit sa nu te mai saturi...! A observat bine cineva: cea mai buna varianta este ca tunelul sa inceapa de la intersectia Cosbuc cu Brailei? Asta inseamna ca chiar acolo se va instala un mare lift, nu? Merge, pentru ca tot vorbim de mari gogomanii. Mai intaii ni se arata o harta cu autostrazile din Romania viitoare, apoi se vine cu aceasta prostoe...
    Sigur, orice este posibil si realizabil. Dar cata minte iti trebuie sa iti dai seama, ca tunel sau pod, tot intre orasele Braila si Galati trebuie pozitionat. Si asta din toate punctele de vedere: economic, financiar, politic, interes locat sau ce dracu se mai vrea...Sigur nu este in avantajul unor boi din Galati, care vor sa se capatuiasca de pe urma a tot felul de studii si sa nu cumva sa le puna cineva bete-n roate in goana lor dupa capatuiala. Este singurul motiv pentru care Galtiul si Braila nu merg in acelasi sens.
    5
    10
    Raportează
  • postat de ION
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 10:20
    5.13.237.***
    SI cEAUSESCU SI-A FACUT PLANURI PTR SOCITATEA MULTILATERAL DEZVOLTATA. MAI NOU BOC FACEA PLANURI PANA IN 2016 ,ASTIA PANA IN 2018, SI SA VINA AMERTICANU ELVETIANU SA NE PUNA SA MUNCIM, CA NOI AM UITAT, IAR DESPRE PRE......, SCRIA IN BIBLIE SA NU PREA CURVESTI?
    3
    6
    Raportează
  • postat de romeo
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 08:34
    5.13.158.***
    Fratilorrrrr usor cu visele!!! Cititi cu atentie articolul!! Pretul e dat cu o marja asiguratorie de PLUS MINUS 40%, fara TVA!! Adica PLUS MINUS 100 MILIOANE EURO, FARA TVA!!!! Iar de la promisiuni pana la fapte... e drum lung. Deci toata discutia e facuta un urma unui studiu de PREFEZABILITATE!!! (ce naiba termen o fi asta ca n-am auzit de el pana acum!) . Cat a costat studiul asta care nu spune de fapt nimic??? Pai parca nu se vede nimic in text!
    2
    14
    Raportează
  • postat de VADER
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 08:31
    193.230.156.***
    oameni buni, poate faceti cumva si nu lasati sa se ocupe de lucrare firma care si-a batut 20 de ani joc de tunelul CFR....stiati ca dupa 20 de ani de lucrari, in tunelul ala NU INCAPE LOCOMOTIVA ELECTRICA?????????PENTRU ASA CEVA, CEAUSESCU I-AR FI EXECUTAT PE TOTI TAMPITII VINOVATI DE ASTA..........deci, oameni buni, scrie pe gardul santierului care este firma.......N-O LASATI SA PUNA MANA PE LUCRARE, CA O SA DUREZE 100 DE ANI SI CINE STIE, POATE FAC ASTIA UN TUNEL PANA IN SHAMBALA!!!!!
    0
    14
    Raportează
  • postat de flo
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 08:21
    5.13.198.***
    Din Cosbuc, intersectia cu Brailei!!!! Pai inseamna ca urmeaza o panta de 60%!!! Nici macar nu stiti ce vorbiti!!! Nu mai zic ca asta inseamna sa treaca tiruri si camioane prin oras!!
    1
    21
    Raportează
  • postat de claudiu
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 07:28
    5.13.238.***
    fresnescule, ia mori "umpic": Ponta a zis de Galati - Braila, nu de Braila - Galati
    1
    17
    Raportează
  • postat de Fresnescu Ionel
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 04:14
    79.117.166.***
    Adio conurbatie Braila-Galati, nazat teritoriul Brailei luat( dat de nebunul Nastase galatenilor) pentru cartierul Siret si Portul mineralier care sunt pe teritoriul brailean , unirea sau alipirea judetului Braila la reg. Dobrogea , alaturi de jud. Constanta si Tulcea , declararea zonei judetene galatene ca : " zona plina de NEOCOMUNISM ".
    20
    5
    Raportează
  • postat de crystal
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 01:31
    89.137.136.***
    in sfarsit, vad ca vointa este. Doar 2 benzi si una de urgenta si doar 2 km ? Ar fi trebuit 3+1 cel putin ,pe sens. Economia, civilizatia este in continua dezvoltare si 2+1 benzi nu e de ajuns.
    Cum ar fi, e bine ca totusi se face ceva acolo sa ajute la dezvoltarea regionala,generatiile viitoare or sa va multumeasca .Nu va faceti griji de bac ca ala ar putea functiona in continuare ca alternativa la trafic aglomerat sau ptr doritorii care vor sa simta ca se plimba pe apa,desi e mult mai riscant - sa nu uitam ce s-a intamplat cu vasul Mogosoaia.
    Peste una alta, sper ca toti mosii care inca mai iau cel putin un salariu/serviciu de la primarie sau consiliu, ca stiu in ce se baga si sa faca ceva serios si durabil, nu sa dea "buleala" cu firma lui nepotu', sa tina 2 ani sau la fiecare 3-4 ani administratia sa bage milioane in reparatii/fisuri/carpeli/peticit.Ca la de astea suntem experti si le dam clasa nemtilor, francezilor, etc.
    In occident un tunel de doar 2 km si cu 2 benzi il fac aia razand si DE CALITATE.
    Excelent articol, f bine detaliat, 5 stele.
    7
    9
    Raportează
  • postat de Mda
    Miercuri, 04 Decembrie 2013 01:18
    5.13.138.***
    Chiar daca exista vointa la anumite persoane, mereu va exista obstacole....obstacole impuse de altii.
    3
    16
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.