Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
36 comentarii

Studiul de fezabilitate pentru subtraversarea Dunării a fost scos ieri la licitaţie de către Primăria Galaţi, cu o valoare estimată de 10.000.000 de euro fără TVA. Conform datelor anunţului de intenţie publicat pe SEAP, obiectivul contractului este de a furniza soluţia optimă pentru realizarea a două tuneluri, fiecare cu două linii pe sens, care să facă legătura între municipiul Galaţi şi malul drept al Dunării, în localitatea Brătianu, judeţul Tulcea. Lungimea estimată a unui tunel este de 1,7 km.
Contractul implică servicii de arhitectură, inginerie, amenajare urbană, arhitectură peisagistică, servicii conexe de consultanţă ştiinţifică şi tehnică şi servicii de testare şi analiză tehnică. Mai mult, se arată în documentaţie, „scopul contactului este de a obţine aprobarea unui contract de finanţare a investiţiei fie prin atragerea sectorului privat într-un contract de parteneriat public-privat sau concesiune, fie prin apelarea la cofinanţarea din fonduri europene din sursele şi prin mijloacele permise de regulamentele europene şi naţionale aferente perioadei de programare 2014-2020 sau prin orice altă metodă de finanţare”.
Vă reamintim că la finele anului trecut aleşii locali au dat undă verde tunelului pe sub Dunăre. În acest moment există două studii de prefezabilitate, unul făcut de o firmă elveţiană, celălalt făcut de o firmă coreeană. Pentru ca studiul de fezabilitate să nu rămână doar un document, firma sau consorţiul care va câştiga licitaţia pentru realizarea lui va primi plata în două tranşe şi va trebui să vină inclusiv cu mecanismul financiar şi cu investitorul care să facă lucrarea.

Citit 5516 ori Ultima modificare Marți, 14 Ianuarie 2014 20:00

36 comentarii

  • postat de Akbar Vineri, 17 Ianuarie 2014 09:48 5.13.145.*** Link la comentariu
    1
    6

    Ideile sunt marete si demne de toata lauda. Din pacate, orasul moare. Si nu din cauza lipsei podului sau tunelului.
    Apaterm-ul e in moarte clinica, viaductul arata ca dupa bombardament, Faleza o ia incet, incet la vale conform studiilor specialistilor, spatii verzi curate si amenajate sunt ca oazele in Sahara, pasajul din Centru a devenit toaleta publica, la un eventual recensamant al cainilor comunitari s-ar putea sa avem surpriza sa aflam ca acestia sunt fiintele majoritare in oras, sunt deficiente majore in colecatrea selectiva a deseurilor (in ciuda utilajelor aduse pe bani grei), investitiile in mijloacele de transport in comun sunt nule si lista ramane deschisa.
    Podul sau subtraversarea, ca sa fim realisti, va lega un oras sarac, cu probleme mari de functionare, de o zona preponderent rurala (Bratianu).
    Cine sa fie nebunul care, din banul sau privat, sa satisfaca hachitele unei administratii locale ? In cat timp acel investitor isi va recupera investitia ?
    Probabil ca doar membrii USL stiu !
    Important e ca odata cu apropierea campaniei electorale, camarile sa fie imbelsugate pentru marea imparteala ce va sa vie !

    Raportează
  • postat de Ionut Miercuri, 15 Ianuarie 2014 19:52 62.143.147.*** Link la comentariu
    7
    15

    Cei 10 milioane de euro sunt bani de furat. Nu se va face nimic. Trebuie sa fii nebun sa crezi ca un oras care se zbate in saracie va avea acces la asa ceva. Banii vor fi tocati de vreo firma cu relatii in primarie si asta e. Asa se face de 25 de ani, treziti-va la realitate.

    Raportează
  • postat de crystal Miercuri, 15 Ianuarie 2014 19:44 89.137.136.*** Link la comentariu
    6
    4

    japonezii fac lucruri durabile si la CUTREMUR dar foarte probabil sa vrea sa foloseasca ciment de-al lor nu posirca de-a noastra.Si s-ar putea sa fie cam scumpi dar aia stiu ce inseamna un cutremur mare, un tsunami, o inundatie si fisuri in structura, nu doar in hartii.
    Daca nu , vezi aici http://tunnelbuilder.com/Index.aspx .
    Daca trebuie mai multi bani vorbeste cu UE sa ii forteze pe aia de la Bucuresti sa plateasca ca despagubiri la cat fura si deturneaza aia fonduri europene le-ar trebui confiscate averile daca tot plang ca vor sa fie liberi.Fura alesii nostri in guvern de cel putin 10 milioane de Euro pe luna.
    Bani s-ar gasi, vointa sa fie.

    Raportează
  • postat de Hei Rup Miercuri, 15 Ianuarie 2014 19:17 108.245.201.*** Link la comentariu
    5
    12

    E bun asa acum o sa vedeti in sfarsit luminita de la capatul tunelului hheheeheh ,,,
    10 mil de Euro ...iar smenarii or sa profite iar deturnari de fonduri iar si iar acelasi rahat ,,...hhehe
    Poate prin 2150 o sa fie gata ,,,sper sa nu se surpe ,,,heheh

    Raportează
  • postat de Paul din Tars Miercuri, 15 Ianuarie 2014 18:58 89.137.223.*** Link la comentariu
    10
    9

    Consider ca traversarea Dunarii este o necesitate obiectiva nu numai pentru pedelisti ,ci pentru toata Moldova si Transilvania.Postacilor politci le doresc sa fie mai calmi in exprimare fata de opiniile altora indiferent de ce afinitate politica are.Dar educatia unora da cu bata in balta.Democratia in care traim trebuie sa fie respectata prin nivelul de pregatire al fiecaruia dintre noi.

    Raportează
  • postat de petru Miercuri, 15 Ianuarie 2014 17:56 5.13.220.*** Link la comentariu
    13
    11

    Dupa cum se vede din postari,crapa brailenii de ciuda.
    Da Doamne sa reuseasca.

    Raportează
  • postat de Renegatul Miercuri, 15 Ianuarie 2014 17:32 70.209.67.*** Link la comentariu
    20
    11

    Toti care sunt impotriva constructiei tunelului sunt ciumacei, pesedei, niciolai...fosile communiste cu viziune ingusta si IQ de reptila...si nu trebuiesc bagati in seama.

    Raportează
  • postat de ss Miercuri, 15 Ianuarie 2014 17:24 5.13.172.*** Link la comentariu
    5
    12

    10 mil. euro pt. un studiu suna oribil.....ramanem fara bani si doar cu un "studiu"! Treceti la lucruri palpabile ca e treaba cat cuprinde! Si renuntati odata la pomana, cei saraci nu ofera pomana......si am devenit saracii Romaniei dupa ce in trecut eram in top 5-6!

    Raportează
  • postat de ss Miercuri, 15 Ianuarie 2014 17:21 5.13.172.*** Link la comentariu
    19
    7

    Nu mai plangeti de caldura ca nu are primaria bani.....voi vreti caldura din banii primariei?!!!!! Mocangiilor!!!!!

    Raportează
  • postat de Referendum tuneliștilor! Miercuri, 15 Ianuarie 2014 17:03 79.116.101.*** Link la comentariu
    11
    23

    Nezeii nezeilor mamii voastre!!!!
    Cică nu sunt bani,cică nu ne dau căldură că nu sunt bani!!!!!!
    Băi,de unde aveți mă 10 mil de euro pentru un studiu?????????????????
    Ia faceți bă un referendum să alegem noi ce să facem cu banii:
    1.O pușcărie mare unde să vă băgăm pe voi
    2.Un spital de nebuni-pentru cei care vă cred
    3.Un bordel-unde să vă facem un studiu fese-abilitate

    Raportează
  • postat de Vali Miercuri, 15 Ianuarie 2014 16:02 86.124.203.*** Link la comentariu
    6
    7

    @Marius Stanica, sa nu-mi spui ca te plimbi cu tirul prin Turnul Eifel ca nu te cred! Asa cum am mai spus, tunelul/podul sunt obiective de utilitate publica! Pentru vizionare panoramica a Galatiului te invit sa te urci in turnul TV!

    Raportează
  • postat de argimix Miercuri, 15 Ianuarie 2014 14:55 77.228.40.*** Link la comentariu
    11
    9

    tragedie ce se intimpla in galati.tunelul ca atare poate fi oricind avariat urmare a revarsarilor din zona ,minte de cretini. 10 mil euro proiect de fezabilitate,urmeaza a intra pe rol firme alese pe criterii stiute. podul este singura solutie viabila.costuri mult mai mici .furturile se fac la suprafata.vor inflori vilele ca ghioceii in prag de primavara.por exemplu podul cel mai mare din europa puente vasco de gama peste rio taho in portugalia are 17,28 km la o altura intre 15 si 30 m .a costat 897 mil euro ,proiectul cca.15 mil euro ,inceput 1995 terminat 1998 .luati aminte .........

    Raportează
  • postat de Marius Stanica Miercuri, 15 Ianuarie 2014 14:53 79.59.136.*** Link la comentariu
    12
    7

    dle Vali din turnul Eiffel vezi Parisul !!!
    si si-l permiteau din buget,

    din tunel ce dracu vezi ??? chiar daca ar fi din sticla vezi doar Dunarea la peste 2 metri adancime in jos... .

    stii ce vezi la doar 50cm in adancime in Dunare ??? NIMIC !! Nici macar lumina zilei !

    Raportează
  • postat de durul Miercuri, 15 Ianuarie 2014 14:50 5.13.207.*** Link la comentariu
    11
    11

    reveniti-va stimati concetateni si dati-va girul pentru aceste proiecte ... si inainte banii contribuabililor se duceau si habar nu aveati unde , acum macar destinatia lor e una strict necesara pentru a iesi din lancezeala de decenii in care va complaceti ! asa s-a comentat si de luminile de sarbatori ,dar Galatiul a fost la nivelul Bucurestiului si de concertele in aer liber si observ ca taxele si impozitele au ramas neschimbate ! mai cititi strofele imnului national poate va ajuta !

    Raportează
  • postat de Titi Robil Miercuri, 15 Ianuarie 2014 14:46 89.122.188.*** Link la comentariu
    10
    16

    Cei ce doriti tunel pe sub Dunare sau pod probabil nu ati vazut cum arata Budapesta pe care o pomeniti.Decat sa cheltuiasca primaria 10.000.000 euro pe studiul de fezabilitate ,nu mai bine ar asfalta strazile ,ar face curatenie in acest oras care arata ca vai de capul lui.Mergeti putin in zona pietei sa vedeti ce case sunt pe acolo,ce strazi pietruite ca in anii '50.De ce nu facem un studiu de fezabilitate pentru falezogaura si ne-am multumit ca o putem ocoli.Ce faceam daca nu exista aceasta posibilitate de a ocoli ,falezogaura? Are dreptate, Goe, cand sune ca nu suntem in stare sa intretinem un biet pasaj subteran de 15 m lungime.Asa ca oameni buni ,nu va mai incantati la toate povestile spuse de catre cei din conducerea Primariei Galati si reveniti cu picioarele pe pamant .Nu mai visati cu ochii deschisi ca este jale!Pentru a scapa de aceste vise, educati tineretul sa mearga la vot pentru a contracara procente de 70%.

    Raportează
  • postat de Vali Miercuri, 15 Ianuarie 2014 11:42 86.124.203.*** Link la comentariu
    15
    22

    La vremea lui toti francezii au hulit si criticat din toate pozitiile Turnul Eifel, si nu era de utilitate publica ci doar de fantezie, si acum e mandria Parisului in toata lumea! Domnule primar, da-i inainte cu tupeu iar daca termini ce ti-ai propus statuie or sa iti faca urmasii urmasilor celor care acum te hulesc si critica!

    Raportează
  • postat de suparatu` Miercuri, 15 Ianuarie 2014 10:36 5.13.202.*** Link la comentariu
    14
    21

    O ideie fantezista, sustinuta de un paranoic .....
    Felicitari celor care au spus lucrurilor pe nume: @cir, @val, @postat de unu, @postat de contribuabil, @postat de BURUIANA, @postat de Fanteziile idioate, si altii.

    Raportează
  • postat de leo Miercuri, 15 Ianuarie 2014 10:23 95.77.107.*** Link la comentariu
    10
    12

    stupid people

    Raportează
  • postat de cir Miercuri, 15 Ianuarie 2014 09:34 83.103.186.*** Link la comentariu
    17
    24

    Lucrarea va ramane la stadiul de fezabilitate, Galatiul nu are nici bani nici interese economice atat de mari incat sa poate termina o asemenea lucrare. Sa nu ma injure galatenii si eu sunt tot galatean, insa cea mai buna varianta de traversare a Dunarii (ieftina si justificata economic) este varianta podului la Braila.

    Raportează
  • postat de val Miercuri, 15 Ianuarie 2014 09:24 92.82.240.*** Link la comentariu
    11
    13

    @BURUIANA
    Ai perfecta dreptate, nu ma gandisem!
    Un pod ar fi mult mai frumos decat un tunel pe sub Dunarea maloasa si poluata. Ar putea, asa cum ai spus, sa imbunatateasca imaginea orasului. Daca ar avea si o portiune pentru pietoni, ar oferi plimbari placute si pentru bogati, si pentru saraci.

    Raportează
  • postat de val Miercuri, 15 Ianuarie 2014 09:13 92.82.240.*** Link la comentariu
    13
    21

    Ori sunt hoti, ori sunt tam-piti. Da's hoti!
    Daca s-ar face o statistica, cred ca s-ar vedea bine ca s-au platit mult mai mult pe studii de fezabilitate pentru obiective care nu s-au mai realizat decat pe realizari propriuzise.
    Ce, nu stiati ca plata studiilor de fezabilitate este destinata imbogatirii unor firme care numai din asta traiesc in huzur? Credeati ca nu impart aceste sume exagerate cu cei care sunt largi cu banul public?
    Dar asa o suma!!! Imi inchipuiam eu ca mafia politica s-a perfectionat, dar nici chiar in halul asta!

    Raportează
  • postat de unu Miercuri, 15 Ianuarie 2014 08:47 82.137.12.*** Link la comentariu
    10
    27

    Cum sa da-i 10.000.000 de euro fara TVA cand tu pastoresti un sat electrificat? Ori santeti idioti ori nu aveti bani de campanie electorala? Cu Banii astia cosntruiai sumate de pod din otel si avea si combinatul siderurgic galati de munca.

    Raportează
  • postat de Nobel Miercuri, 15 Ianuarie 2014 08:43 89.122.189.*** Link la comentariu
    7
    9

    Mai potrivita e varianta "D", care s-a omis din articol. Este vorba de acces de pe pasarela "Time Gate" de la Spitalul Judetean (http://www.viata-libera.ro/politica-administratie/49879-galati-viata-libera-cotidian-politic-administratie-primaria-galati-fluidizare-trafic-pasarelele-pietonale-pe-strada-brailei) si iesire .... unde s-o nimeri. :)))
    Acum serios: chiar daca pare ceva prea putin realizabil (iar trecutul oricarui proiect in orasul nostru confirma aceste lucru), este un proiect benefic. Cu siguranta ca toti cei care au zis ca nu-si are rostul (gen Tariceanu & Co) isi vor pune cenusa in cap cand va fi gata. Dar .... vorba orbului care a nimerit Braila: "Pana nu vad, nu cred!".

    Raportează
  • postat de Vali Miercuri, 15 Ianuarie 2014 08:21 86.124.203.*** Link la comentariu
    15
    10

    Sa fie intr-un ceas bun si sa aleaga varianta A!

    Raportează
  • postat de ama Miercuri, 15 Ianuarie 2014 07:57 5.13.158.*** Link la comentariu
    14
    12

    ...e o idee buna domnule primar,cu ocazia asta puneti capat dominatie firmei de 2 lei PSD-iste care are in subordine trecerea bac(Navrom SA) cu incasari record in fiecare an...Marius Stanica aici ai dreptate cu autostrada spre Bucuresti,Ploiesti samd...dar nu uita ca prin trecerea bac TOATA Moldova din Botseni incoace vor traversa tunelul spre Constanta, incluzand tirurile...ce era babilonia aia cu bac-ul ?...coada de tiruri era pana sus ,dincolo de uzina de apa,carand piatra dinspre Tulcea,blocand practic o banda de mers...si nu mai pui pretul 50-60 de lei de camion.....practic vor fi incasari uriase,de unde si primaria face parte,iar o parte din traficul de trecere pe la Vadu Oii il vor prelua aici,,incluzand autoturismele ce merg pe litoral vara,avand si prioritatea unui drum mai scurt...ce numai Mazare sa pape din taxele de pod si bariere ??::))....Tot inainte domn primar !!!

    Raportează
  • postat de contribuabil Miercuri, 15 Ianuarie 2014 07:55 5.13.163.*** Link la comentariu
    12
    34

    10 milioane de euro pentru un studiu de fezabilitate....nu-i asa Domnule Primar ca impozitul la Lexus este destul de mare? Ca doar nu o sa-l platiti din salariul dvs de 3000 lei.

    Mi se pare normal ca dupa ce terminam studiul de fezabilitate si evident ca nu vom construi nimic, sa mai facem urmatoarele studii de fezabilitate: metrou in Galati, un lac artificial in micro 19, Disney land, baza pentru lansare rachete spatiale, etc

    Raportează
  • postat de BURUIANA Miercuri, 15 Ianuarie 2014 07:50 5.13.221.*** Link la comentariu
    12
    24

    UN POD LA SUPRAFATA ERA MULTR MAI FRUMOS PENTRU ORASUNOSTRU!! ASA ACEST SANT FACUT DE DE NISTE CARTITE FARA CAP SI VERTCALITATE NU REPREZINTA NIMIC SEMNIFICATIV PENTRU ORASUL NOSTRU!! IMI PLACEA UN POD GEN BUDAPESTA CARE MAI DADEA LUMINA SI CULOARE ACESTUI ORAS CENUSI U SI MIZERABIL!! TREBUIA FACUT UN REFERENDUM SA SPUNA SI GALATENII PAREREA LOR!! A COMUNITATII LOCALE!! NOI , NU REPREZENTAM NIMIC!! ??NUMAI SA PLATIM IMPOZITE SI TAXE LA BUGETUL LOCAL!! DEZAMAGIT TOTAL....

    Raportează
  • postat de Fanteziile idioate Miercuri, 15 Ianuarie 2014 07:44 5.13.214.*** Link la comentariu
    12
    19

    Asta este nebunia lui Marius Stan.Nu are treaba USL ul cu fanteziile astea idioate.

    Raportează
  • postat de Marius Stanica Miercuri, 15 Ianuarie 2014 06:58 79.59.136.*** Link la comentariu
    9
    31

    cam asta era ideea... sa vina un primar USL sa propuna o idee asa fantezista dar total nerealista si sa se faca studiul de fezabilitate - CA SA SE TOACE BANII si apoi sa zica "domnule noi am facut studiul, dar nu a venit nimeni sa finanteze si asta nu e vina noastra"

    INTELEGETI ???

    In parteneriat public - privat cica... adica public (CL Galati) sa puna la dispozitie terenul si taxe mai mici, etc si privatul sa puna BANII REALI pentru constructia tunelului si sa isi incaseze banii din taxa pe tunel.

    Si acum va intreb CARE PRIVAT va veni vreodata sa faca un tunel care sa lege ce ???
    la cererea cui ???
    Un privat analizeaza cererile ECONOMIEI REALE PRIVATE de transport, nevoile de transport ca sa stie daca se arunca in aceasta investitie, si bancile care sustin apoi acesti bani analizeaza planul de investitii in mod real dpdv a economiei private reale NU A BALIVERNELOR unui primar !!

    Si atat timp cat o sa aiba o singura banda pe sens plus banda de urgenta (care nu se poate folosi) si cat timp o sa fie legat nu de o centura a Galatiului (care apropo de facto nu exista - prin lege centurile noi care se construiesc nu trebuie sa treaca pe teren intravilan - asta ca sa va faceti o idee) atunci inseamna ca tunelul va fi folosit doar de autoturisme si nu de TIR-uri.
    Si cu alte cuvinte, deja ai ras jumatate din clientela (si cea mai banoasa).

    Cei care ne conduc in Galati, stiu acest lucru, dar vor toca acesti 10 milioane de euro pe degeaba, ca au nevoie, si pana la urma nu ii platesc ei.


    PS: ce au tot cerut investitorii care ar vrea sa vina in Galati sau activeaza in Galati, chiar in articolele din Viata Libera ? AUTOSTRADA Galati - Braila - Buzau - Ploiesti si AEROPORT international Galati - Braila.
    Apropo cel din Suceava - Botosani se modernizeaza si se mai adauga o pista, pe bani europeni.
    Pana si ei sunt mai inteligenti decat cei din Galati - Braila ... polul orgoliilor proaste din Romania.

    Raportează
  • postat de Goe Miercuri, 15 Ianuarie 2014 05:38 5.13.152.*** Link la comentariu
    9
    28

    Nu sunteti in stare sa ingrijiti un tunel pe sub str.Brailei(pasajul subteran 15 m) si visati cu ochii deschisi la tunel pe sub Dunare.La ce ar folosi acest tunel? Ne dezvoltam catre est sau catre vest?Camioanele si TIR-urile vor traversa orasul pentru a ajunge la tunel sau va fi un tunel numai pentru masini mici si biciclisti?Parerea mea este ca ar trebui construit un drum care sa ne lege de Bucuresti fara a mai trece prin Braila(scurtand timpul )

    Raportează
  • postat de Micutul Miercuri, 15 Ianuarie 2014 03:22 79.116.107.*** Link la comentariu
    4
    12

    CARE ESTE DATA LIMITA PANA CAND TREBUIE FINALIZAT STUDIUL DE FEZABILITATE SI CAND SE PRECONIZEAZA INCEPEREA LUCRARILOR??? DAR SI FINALIZAREA CA SI ASTA NE INTERESEAZA.

    Raportează
  • postat de claudiu Miercuri, 15 Ianuarie 2014 03:19 5.13.240.*** Link la comentariu
    13
    16

    @ sattul de mizerie: ciinii morti sunt dusi la incinerator la Smirdan. Smirdan in Tulcea. E singurul din zona. Uite de aia e nevoie de tunel!

    Raportează
  • postat de Gata ati inceput ? Miercuri, 15 Ianuarie 2014 02:58 5.13.225.*** Link la comentariu
    13
    11

    @satul de mizerie si ce, nu se poate face ceea ce ai zis tu si sa avem si tunel?

    Raportează
  • postat de Nica Trasnescu Miercuri, 15 Ianuarie 2014 02:40 92.84.114.*** Link la comentariu
    7
    19

    Sa vedeti atunci invidie de la "baciul" brailean, dar si cel tulcean, pe cel galatean ca-i mai ortoman. Tot Ardealul se va -ngramadi sa treca cu mioarele pe sub Dunare in transhumanta.Va putea oare Ghita ,sa-l " sune "pe Tariceanu din tunel ,la inaugurare ? Doamne-ajuta!

    Raportează
  • postat de satul de mizerie Miercuri, 15 Ianuarie 2014 00:37 5.13.234.*** Link la comentariu
    9
    23

    @ vasile...eu imi doresc curatenie fara caine, gataje si dughene peste tot(un oras curat) cu strazi decente spre ex.( Sibiu, Cluj, Brasov etc)..dar noi vrem tunel iar oamenii sunt sfasiati pe strada de javre...

    Raportează
  • postat de Vasile Donosie Miercuri, 15 Ianuarie 2014 00:12 5.12.82.*** Link la comentariu
    23
    20

    Si acum sa inceapa bocitorii sus-pusi circul cu deja obisnuitele texte gen " sa ne dea primaria apa calda, sa ne lase fotbalistul cu fanteziile lui" etc , si le propun ca la o tuica de pufoaica sa-si mai dea un restart si sa-si aminteasca de nostalgia celor 20 de ani in care orasul meu a tot dat inapoi,ajungand la stadiul in care e acum cu buticuri inestetice,termoizolatii la fel,garaje s.a.m.d ,un oras mort,pustiu,un fel de Faurei sau Vaslui.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.