Iată cum va arăta Noua Primărie Galaţi/ Administraţia locală, chiriaşă încă un an
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Iată cum va arăta Noua Primărie Galaţi/ Administraţia locală, chiriaşă încă un an
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* În aproximativ 18 luni de la finalizarea licitaţiei am putea scăpa de „epava” Sălii Aplaudacilor din coasta Prefecturii, iar administraţia locală s-ar putea muta, în sfârşit, în noua Primărie a municipiului Galaţi * Construcţia desenată de arhitecţi se armonizează cu eleganţa Palatului Administrativ * Valoarea totală a investiţiei pentru Noua Primărie este estimată la peste 49 milioane de lei, de la bugetul local


Chiar dacă va mai rămâne cel puţin un an chiriaşă în fostul „Grand Hotel” de pe strada Domnească nr. 38, administraţia locală ştie cum va arăta noua Primărie a municipiului Galaţi. La finele anului trecut, documentaţia tehnică finalizată de arhitecţi a ajuns pe masa primarului Marius Stan care ne-a prezentat-o şi nouă. „Cu noua Primărie cu am niciun fel de emoţii. Vom începe cu certitudine proiectul, până în primăvară îl scoatem la licitaţie”, ne-a declarat edilul.

Transformarea Sălii Aplaudacilor

Vă reamintim că la finele anului 2012 administraţia locală a preluat, din domeniul public al judeţului Galaţi şi administrarea Consiliului Judeţului, fostul Centru de Afaceri (ratat) de pe strada Domnească nr. 54, scheletul din coasta Prefecturii, cunoscut de gălăţeni sub numele pitoresc de „Sala Aplaudacilor”. Pentru ca el să se transforme în Primărie a fost nevoie de o reproiectare realizată anul trecut de firma Atelier 3D SRL. Este vorba de aceeaşi firmă care, la finele lui 2009, a primit din partea Consiliului Judeţului Galaţi contractul de reproiectare pentru Centrul de Afaceri, destinaţia iniţială a „Fabricii de Aplauze”. Şi Primăria a negociat tot direct cu SC Atelier 3D, şi asta din motive legate de protejarea unor drepturi de exclusivitate şi de autor. Pentru serviciile de arhitectură, inginerie, amenajare urbană şi peisagistică şi consultanţă tehnică, firma a primit 426.800 de lei fără TVA.

Investiţia a fost aprobată

În octombrie 2013, la propunerea primarului Marius Stan, Consiliul Local a votat documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii la obiectivul “Modernizare imobil strada Domnească nr.54”. Valoarea totala a investiţiei este de 49.338.116 de lei, de la bugetul local, iar durata de realizare prevăzută este de 18 luni.

Conform proiectului votat de aleşi, imobilul va avea un regim de înălţime S+P+2-3E. „Accesul se va realiza din strada Domnească, prin holul principal, de la parter, unde vor funcţiona birourile de audienţe, biroul unic, registratura, casieria. Zona de la strada Domnească se organizează în jurul unui atrium care se desfăşoară de la nivelul parterului până la ultimul nivel şi care asigură legătura între toate nivelele. O scară circulară, destinată publicului, va asigura legătura între holul principal de la parter, etajul 1 şi subsolul unde vor se vor amenaja spaţii pentru birouri IT şi arhivă”, se arată în documentul votat.

Vestea bună este că aleşii nu vor mai fi nevoiţi să se întrunească în şedinţe în Sala Mare a Prefecturii pentru că vor avea propria sală polivalentă. „Zona de la strada Cuza Vodă este o construcţie nouă, cu regim de înălţime 2S+P+2E, iar subsolul şi parterul a fost organizat pentru parcarea a 90 de autoturisme, cu acces din strada Cuza. Etajele 1, 2 şi 3 sunt destinate pentru birouri. În centrul clădirii va fi o sală polivalentă de circa 150 locuri. În spaţiul atriumului au fost amplasate două ascensoare panoramice care fac legătura de la subsol până la etajul 3. Pentru accesul la arhivă a fost prevăzut un ascensor special. La exterior, vor fi pereţi cu placaje din piatră naturală şi tencuieli decorative, iar treptele cu gresie antiderapantă sau granit”, se arată în proiect.

În ceea ce priveşte utilităţile, noua Primărie va avea centrală termică proprie, sistem de sonorizare ambientală, sistem supraveghere video şi sistem de gestionare a fluxului de persoane-ticketing.

Solicitare făcută în mai - Vechea Primărie, la mâna Guvernului

Încă din luna mai a anului trecut, municipalitatea a înaintat către Guvernul României o solicitare prin care imobilul din strada Domnească nr.51, sediul fostei Regionale CFR, unde a funcţionat Primăria din 1941 până în 1968, să revină în administrarea şi folosinţa Consiliului Local, Primăria demonstrând că este proprietara clădirii şi a terenului. Solicitarea a rămas fără răspuns.

Contract pe trei ani - Municipalitatea plăteşte chirie 16.000 de euro

Pierre Macri, proprietarul clădirii în care îşi are sediul Primăria Galaţi,  primeşte lunar 16.000 de euro drept chirie pentru imobil. Banii se plătesc în baza unui contract încheiat pe trei ani de zile între Macri şi municipalitate. Dacă Primăria se va muta într-o altă locaţie înainte de împlinirea termenului de trei ani, contractul de închiriere va înceta la cererea administraţiei locale. (Teodora Miron)

   

Citit 7339 ori Ultima modificare Miercuri, 15 Ianuarie 2014 18:04

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.