Cât costă drumul de la baterii de garaje la parcaje ultramoderne

Cât costă drumul de la baterii de garaje la parcaje ultramoderne

Foto: Primăria Cluj
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
5 comentarii

Experienţa clujeană a arătat că un loc de parcare într-un complex etajat de tip parching costă între şapte şi opt mii de euro. Pare foarte mult, însă recuperarea investiţiei este posibilă în circa 20 ani, dacă soluţiei de închiriere (pe termen lung, dar şi cu ora) a locurilor de parcare i se „ataşează” soluţia amenajării de spaţii comerciale la parterul clădirii.
Trebuie să ştiţi că edilii clujeni au plecat „la luptă”, acum trei ani şi jumătate, de la o realitate asemănătoare cu cea de la Galaţi: zeci de baterii de garaje hidoase, mizerabile, ineficiente. Demolarea lor a stârnit, ca şi la noi, vâlvă, nu puţini fiind cei care au acuzat că nu se va face nimic, că e păcăleală, că acolo vor apărea supermarketuri.
Ca să vă convingeţi cum stau lucrurile, vă prezentăm în fotografia alăturată cum arăta bateria de garaje în locul căreia s-a construit ultramodernul parching „Fabricii” din Cluj. În locul a 52 de garaje puse haotic acolo, acum există o clădire elegantă (prezentată în fotografia de la articolul care deschide această pagină), în care sunt 310 locuri de parcare. Progresul este mai mult decât evident.
Revenind la costuri, trebuie să vă spunem că o clădire precum cea menţionată (parching „Fabricii”) a costat 7,2 milioane de lei, fără TVA, adică aproximativ două milioane de euro cu toate taxele incluse. Potrivit unei estimări preliminare, un complex similar (cu de două ori mai multe locuri de parcare – adică circa 600) ar costa la Galaţi circa 3,8-4,1 milioane de euro.

Citit 1682 ori Ultima modificare Luni, 07 Aprilie 2014 12:14

5 comentarii

  • postat de IC Marți, 08 Aprilie 2014 08:28 5.13.193.*** Link la comentariu
    1
    2

    Sustin ca realizare de parcari sub si supraterane este singura solutie in secolul XXI .Pana acolo este mult de gandit si la Galati nu are cine sa gandeasca . Ca sa sustin aceasta afirmatie va invit sa vedeti rampa pentru persoanele cu handicap( inclinare 45 % ) reconstruita odata cu scara de pe Alee Comertului ,spre Neacsu ( despre scara si pericolul pe care-l reprezenta atunci cand era neraparata , am tot scris timp de trei ani ). Am propus si mentin solutia realizarii unui trotuar ,pe care sa circule pesoanele cu handicap ,cele cu copii in carucior ,batranii ,trotuar care sa lege Aleea Comertului de parcarea din spatele filialei Bancii Transilvania ,pe langa cotul blocului F2. Se va dovedi benefica asa cum s-a dovedit benefica propunerea mea privind aleea dintre blocul V1 si Piata M19 ,aceasta facand posibila circulatia pietonilor cand piata este inchisa .

    Raportează
  • postat de N-avem bani ! Luni, 07 Aprilie 2014 12:43 89.122.80.*** Link la comentariu
    4
    17

    Incetati cu ideile gen "parcari supraetajate" ! N-avem bani pentru astfel de maruntisuri si lucruri inutile; banii trebuie cheltuiti cu cap pentru proiecte majore, importante: tunel, aeroport si mega-complex sportiv (inclusiv stadion) ; iar ce mai ramane din bani, pentru luminite de Craciun si artificii de anul nou!
    ...a, sa nu uitam: ceva si lui Paslaru pentru scrumbii.

    Raportează
  • postat de Leonard Luni, 07 Aprilie 2014 11:47 89.136.6.*** Link la comentariu
    0
    23

    O parcare supraetajata inseamna o cladire organizata si cai de acces bine gandite. Cam mult, dupa parerea mea, pentru o Primarie care iti plaseaza rampa de colectare deseuri chiar la intrarea principala in Gradina Publica, direct pe trotuar si suprainaltat, sa te impiedici de ea. La fel si in Piata Energiei.
    Rusine pseudo-specialistilor din Primarie.

    Raportează
  • postat de crystal Luni, 07 Aprilie 2014 11:08 89.137.136.*** Link la comentariu
    1
    15

    la Galati ar costa mult mai mult IN ACTE ca trebuie si indivizii cu plete dalbe din administratie ce iau 2 salarii + pensie sa le mai iasa de o prajitura si nu neaparat din cauza inflatiei si a scumpirii materialelor.
    Asta numai in cazul in care or sa se coboare la nivelul nostru si sa aprobe asa ceva. Ei ( nu spun dansii ca nu se merita) considera ca avem un IQ de cimpanzeu si ne scarpinam cum vor.Habar nu au ce inseamna opinie publica, referendum.Sa faca referendumuri daca nu se inteleg la votat. Lumea va asimila mai bine asta decat proiectele virtuale pe facebook si studiile de fezabilitate de milioane de euro ce stau prin arhive.
    O astfel de investie este profitabila, un spatiu verde/parc cu cateva parcari pe sol nu este asa profitabil.
    Cum au facut clujenii e mai logic si mai indicat mai ales intr-un oras cu cel putin 200000 locuitori in curs de dezvoltare.
    Spatii verzi sunt destule pe langa blocuri, unele chiar au suprafata mare dar arata ca adevarate paduri tropicale,boscheti inalti, locuri de joaca ptr maidanezi, crescatorii de purici,capuse,tantari si adaposturi ptr hoti noaptea.
    Unele spatii verzi din cartiere chiar au nevoie de o reorganizare si pe urma vedem ce parcuri mai trebuie.
    Cat sunt de GOSPODARI cei din administratie o vede toata lumea.. probabil si acasa nu se obosesc prea tare. Omul cu adevarat gospodar se vede la serviciu, acasa , pe strada.Chiar daca e sarac dar macar tine la curatenie si organizare.
    Dar la un primar ce lanseaza proiecte virtuale cu prastia pe facebook si un sef de consiliu care ocroteste maidanezii si nu vine seara de la munca printre blocuri sa vada cum e, ce pretentii sa mai ai ? Dezamagitor..

    Raportează
  • postat de Pe rând. să aducem în starea inițială terenul șu apoi putem avea idei. Luni, 07 Aprilie 2014 10:12 92.86.70.*** Link la comentariu
    8
    8

    Este clar, garajele-gunoaie trebuie să dispară, dar să luăm pe rând cu cap....întâi curățăm locurile ocupate de garajele-containere de gunoi, apoi deratizăm, curățăm, nivelăm și aducem cât se poate la starea inițială, de regulă spații verzi, locuri de joacă pentru copiii, parcări, așa cum a fost. Apoi ne aruncăm pe proiecte mărețe ce presupune bani, investiții, timp îndelungat pentru a construi...asta presupune altă mizerie până la finalizare. Deci până la alte idei, să aducem în starea inițială terenurile ce azi sunt ocupate de garaje, de regulă pe spații verzi și apoi putem avea idei.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.