TUNELUL lui Stan, de patru ori mai SCUMP decât podul lui Stancu! Ne batem în studii de fezabilitate

TUNELUL lui Stan, de patru ori mai SCUMP decât podul lui Stancu! Ne batem în studii de fezabilitate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* În timp ce Galaţiul cheltuie din bugetul local 10 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate al subtraversării Dunării, Brăila ia de la bugetul de stat cele 2,4 milioane de euro pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al podului peste fluviu


Că Galaţiul cheltuie din banii proprii de patru ori mai mult decât cheltuie Brăila de la bugetul stat pe studiile de fezabilitate privind traversarea Dunării ar trebui să le dea de gândit aleşilor. Asta cu atât mai mult cu cât proiectul brăilenilor, care se bucură şi de susţinerea tulcenilor, este sprijinit de o serie de politicieni de la centru cu influenţă şi putere de decizie, precum premierul Victor Ponta. Este drept că declaraţii şi promisiuni pe tema proiectului privind podul peste Dunăre s-au tot făcut, în ultimii ani, însă nu trebuie neglijat faptul că, în cea de-a doua jumătate a lunii iunie, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a scos la licitaţie reactualizarea studiului de fezabilitate al podului.

Podul, realizat cu bani europeni

Conform documentaţiei tehnice publicate de CNADNR, specialiştii care vor adjudeca contractul de peste 10,5 milioane de lei (fără TVA) vor reactualiza studiul de fezabilitate pentru „Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila”, vor pregăti documentaţia necesară „în vederea transmiterii aplicaţiei de finanţare din Fonduri Structurale” pentru acest proiect şi vor pune la punct „documentaţia de atribuire pentru contractele de lucrări aferente Proiectului Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila, precum şi asigurarea asistenţei Beneficiarului pe durata procedurii de achiziţie publică”. Conform CNADNR, durata contractului este de 12 luni, de la data atribuirii acestuia.

„Eu mă zbat pentru acest proiect. Am făcut ce a trebuit în acest sens, facem, în continuare, lobby cu Tulcea. Acum (ieri - n.r.), de exemplu, sunt la Bucureşti pentru zona Siret-Brăila. Trebuie să îmi văd de treabă mai departe. Cu cine să colaborăm din Galaţi? Aţi văzut ce a ieşit după atâtea discuţii şi întâlniri. Îmi pare rău pentru gălăţeni că nu am găsit soluţiile cele mai bune pentru a colabora şi pentru a dezvolta această zonă. Eu nu am cum să fac mai mult dacă nu se doreşte. Nu avem ce face. Galaţiul are proiectele sale”, ne-a declarat Gheorghe Bunea Stancu, preşedintele Consiliului Judeţului Brăila, făcând referire la proiectul de subtraversare a Dunării al primarului Marius Stan.

Întrebat dacă podul peste Dunăre va ajunge, în final, să fie şi realizat în condiţiile în care CNADNR a scos la licitaţie reactualizarea studiului de fezabilitate al acestuia, iar Brăila se bucură, cel puţin la nivel declarativ, de sprijinul premierului Victor Ponta şi nu numai, Gheorghe Bunea Stancu ne-a spus că la această întrebare pot răspunde doar politicienii de la vârf care şi-au exprimat susţinerea pentru acest proiect.

Primarul Galaţiului face "tunel" şi-n bugetul local

Chiar dacă Brăila beneficiază de sprijin guvernamental pentru realizarea podului peste Dunăre, lucru care, cel puţin în teorie, va genera o serie de piedici pentru un eventual sprijin pe care primarul Marius Stan şi l-ar putea asigura la Bucureşti, edilul-şef al Galaţiului nu renunţă la propriul proiect privind subtraversarea Dunării. Prin urmare, cel mai probabil, gălăţenii vor ajunge să plătească 10 milioane de euro pentru un studiu de fezabilitate care are mari şanse să nu genereze vreo investiţie în viitorul apropiat. „Continuăm procedurile”, ne-a declarat Emanuela Turcu, purtătorul de cuvânt al Primăriei.

Conform anunţului postat pe SEAP de municipalitatea gălăţeană, obiectivul contractului de 10.000.000 de euro „este de a furniza Beneficiarului soluţia optimă pentru realizarea a două tuneluri, fiecare cu două linii pe sens, care să facă legătura între Municipiul Galaţi şi malul drept al Dunării, în localitatea Brătianu, jud.Tulcea. Lungimea estimată a unui tunel este de 1,7 km”.

Reamintim că, în repetate rânduri, primarul Marius Stan a susţinut proiectul subtraversării este absolut necesar Galaţiului, iar de curând a efectuat chiar şi o vizită de lucru în Spania pentru a purta discuţii cu investitori interesaţi de acest proiect. „Am avut ocazia să întâlnim un fond de investiţii foarte serios, care ne-a arătat la faţa locului realizările lui. Am văzut un tunel de 25 de kilometri care nu trece pe sub un râu, ci merge pe sub el, pe cursul lui, nişte realizări tehnice formidabile, care ne dau speranţă că proiectul nostru este cum nu se poate mai realizabil. Aşteptăm, în urma epuizării procedurilor de rigoare, să putem să ne facem studiul de fezabilitate care o să ne spună datele concrete legate de proiectul nostru, dacă este fezabil din punct de vedere al studiului geo, al studiului de trafic. Până atunci, discutăm cu potenţiali investitori, astfel încât, când vom avea studiul finalizat, dacă rezultatul va fi pozitiv, să începem treaba cât mai repede, evident într-un parteneriat public-privat sau o concesiune de lucrări, conform legii”, a declarat primarul Marius Stan, la scurt timp de la întoarcerea de pe tărâmuri spaniole.

Timpul ne-a demonstrat că aleşii s-au specializat în proiecte măreţe, care, după sume colosale aruncate pe studii de fezabilitate ori prefezabilitate, zac în sertare şi, de regulă, mai sunt resuscitate doar în anii electorali. Îşi asumă, însă, cineva răspunderea pentru sumele exorbitante cheltuite pe himere?

CITEŞTE ŞI: Să crezi, să nu crezi ... Premierul Ponta le promite gălăţenilor şi POD şi TUNEL

                 INVESTITORI spanioli interesaţi de TUNELUL pe sub DUNĂRE

Citit 6550 ori Ultima modificare Miercuri, 09 Iulie 2014 17:23

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.