Gălăţeni, ce TRASEE DE TRANSPORT propuneţi? Dezbateri timp de o lună

Gălăţeni, ce TRASEE DE TRANSPORT propuneţi? Dezbateri timp de o lună
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Faptul că Primăria plănuieşte acum reorganizarea transportului public de persoane în Galaţi nu este un exces de zel. Pur şi simplu în mai 2015 expiră contractele încheiate de Primărie cu Transurb şi cu cei opt operatorii privaţi, aşa că, legal, până la finele anului autorităţile sunt obligate să stabilească traseele de transport şi să le scoată la licitaţie. Dacă vechiul contract cu operatorii a fost încheiat în 2009, pentru cinci ani, de această dată Primăria plănuieşte contracte cu toţi operatorii pe o durată limitată la doi ani. De ce? Pentru că, după doi ani, se aşteaptă să se resimtă efectele pozitive ale achiziţiilor de material rulant nou la Transurb.

De ce pierde bani societatea publică de transport

Nu doar consultaţii BERD au impus ca traseele operatorilor din transport să nu se mai suprapună, ci şi SC Transurb îşi doreşte acest lucru. Societatea susţine că traseele secundare asigurate de operatorii privaţi în prezent se suprapun în proporţie de 95 la sută cu cele ale Transurb, ceea ce implica pierderi financiare. La aceasta se adaugă şi faptul că societatea operează o serie de trasee nerentabile (8 barat, 25, 16, etc.) care, având în vedere numărul mic de pasageri, ar putea fi atribuite unor operatori privaţi, cu microbuze.

Propunerile de trasee de transport public de persoane incluse în strategia supusă dezbaterii publice, pe care vi le-am prezentat în ediţia de marţi a ziarului nostru, nu sunt bătute în cuie. Primăria aşteaptă, timp de o lună, propuneri de îmbunătăţire sau de creare a unor trasee noi. Abia după aceea nouă hartă a transportului urban va fi aprobată de aleşii locali.

Citeşte şi: NOI TRASEE pentru Transurb şi operatorii privaţi/ Strategia privind TRANSPORTUL PUBLIC, în dezbatere

Citit 2742 ori Ultima modificare Miercuri, 24 Septembrie 2014 18:08

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.