Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
16 comentarii

* Primăria va trebui să renunţe la două dintre investiţiile pe care dorea să le realizeze cu ajutorul creditului de o sută de milioane de lei de la BERD *  Banca a considerat că valorile investiţiilor au fost subdimensionate şi a cerut majorarea lor, motivând că nu agreează creşterea ulterioară a preţurilor prin acte adiţionale

Deşi politic sunt aliaţi, primarul UNPR Marius Stan şi viceprimarul PSD Florin Popa s-au ciocnit verbal la şedinţa de ieri a Consiliului Local. Motivul? Poziţia dublă de viceprimar şi de vicepreşedinte al Comisiei de Buget Finanţe a Consiliului Local deţinută de Florin Popa. Disputa s-a produs chiar la începutul şedinţei, când edilul le-a propus aleşilor să accepte retragerea de pe ordinea de zi a proiectelor de hotărâre care vizau investiţiile finanţate din creditul de o sută de milioane de lei pe care Primăria vrea să-l contracteze la Banca Europeană pentru Reconstrucţie de Dezvoltare (BERD).

Stan le-a cerut aleşilor să accepte să se întrunească marţi, într-o şedinţă de îndată, pentru a dezbate şi aproba proiectele respective. „Pe 27 octombrie suntem invitaţi la Londra să semnăm contractul şi nu aş vrea din cauza unor probleme birocratice să ratăm un împrumut de o sută de milioane de lei”, a spus Stan.

Motivul pentru care investiţiile aprobate în luna februarie de aleşi au revenit pe masa consilierilor locali a fost dictat de BERD. „BERD ne-a transmis că toate valorile trebuie reanalizate şi ridicate, pentru că, după standardele UE, proiectele sunt subdimensionate. BERD nu tolerează practicile din România, prin care, pe licitaţii finalizate, preţurile sunt ridicate ulterior, prin acte adiţionale”, a explicat city managerul Aurel Vlaicu. În context, surse din Primărie ne-au relatat că experţii BERD au declarat că nu vor să finanţeze "chinezării".

Scântei între primar şi viceprimar

Ciocnirea dintre viceprimar şi primar s-a produs în momentul în care Florin Popa a afirmat că aleşilor locali nu li s-a explicat necesitatea creşterii valorilor iniţiale ale obiectivelor de investiţii şi nu li s-au prezentat documente justificative. Replica primarului a fost una „contondentă”: „Nu pot să tac şi să nu constat hibele legii care îţi permite să fii preşedintele Comisiei de Buget-Finanţe şi să spui «N-am ştiut», iar după aia te duci în Primărie, unde eşti viceprimar, şi poţi să vezi toate documentele. Dacă spuneau dl Zanfir, dl Rainea, care sunt consilieri şi atât, că nu au apucat să le vadă, era un lucru, dar când o spune viceprimarul mi se pare puţin deplasat”. Popa a replicat că, deşi Stan susţine că au fost foarte multe întâlniri cu reprezentanţii BERD, „din păcate şi spre ruşinea mea trebuie să recunosc că nu am participat la niciuna, pentru că nici nu ştiu când au fost!”.

Două investiţii vor fi eliminate

Primarul Marius Stan a precizat că prin modificarea valorilor s-a renunţat la două proiecte, iar suma a fost repartizată celorlalte. „De exemplu, am vorbit de achiziţia de troleibuze şi s-a dus toată lumea, conform spiritului mioritic, spre ce-i mai ieftin, MAZ-ul! Fir-ar el de MAZ, aţi văzut autobuzele cum arată! Ei au spus nu, mergem la cel mai înalt nivel, pe principiul că suntem prea săraci ca să cumpărăm ieftin. Uitându-se în istoricul nostru, ce preţuri am avut pentru străzi, aproape că ne-au dublat valorile. Au spus că decât să estimaţi zece lei şi să aveţi nevoie de 20, lăsând lucrarea neterminată, mai degrabă estimezi 30 de lei şi o faci cu 20. Iar ce ar rămâne din împrumut se va duce la modernizarea bulevardului Coşbuc”, a spus Stan.

Potrivit informaţiilor noastre, de pe lista iniţială de investiţii, s-a renunţat la modernizarea străzii Traian şi a unui lot de mai multe artere din Valea Oraşului.

Rămân pe listă reabilitarea străzilor Anghel Saligny, Tecuci şi Mihai Bravu, achiziţia a 14 troleibuze şi implementarea sistemului de ticketing.

Cât despre ciocnirea cu Popa, primarul a spus zâmbind: „Ne mai şi înţepăm, e normal, că din unitatea contrariilor rezultă progresul. Politic, suntem în aceeaşi tabără”. Dar îşi doreşte ca legea să fie modificată pentru a elimina anomalia ca viceprimarul să fie şi consilier local.

Citeşte şi: Investiţii la Galaţi/ Primăria împrumută 100 de milioane de lei

Citit 3195 ori Ultima modificare Joi, 25 Septembrie 2014 22:23

16 comentarii

  • postat de Dati-va demisiile daca mai aveti un dram de onoare Vineri, 26 Septembrie 2014 22:27 84.117.42.*** Link la comentariu
    1
    8

    Daca Traianul ramane asa dati-va cu toti demisiile si plecati dracului acasa ! Sa vina altii mai competenti !

    Raportează
  • postat de NU VA GRABITI..... Vineri, 26 Septembrie 2014 18:17 5.13.237.*** Link la comentariu
    6
    4

    BAI FRATILOR NU VA MAI LANSATI IN COMENTARII DESPRE STRADA TRAIAN AIUREA.......CA NU SE STIE CARE STRADA SAU STRAZI NU SE MAI FAC....!!!!!!ASTA"""" PRESUPUNE"""" AUTOAREA ARTICOLULUI CARE V-A ARUNCAT LA MISTO UN SUBIECT....!!!!ATI AUZIT PE CINEVA CA A ZIS CEVA DE STRADA TRAIAN....??????CITITI CU ATENTIE ARTICOLUL>>>!!!!ASTA ZICE AUTOAREA ARTICOLUL DIN INFORMATIILE SI SURSELE EI.......DAR STITI VOI CUM E CU SURSELE ASTEA DE TIP CAN CAN.......!!!!!ASTEPTATI SA AVEM CEVA OFICIAL....!!!!!

    Raportează
  • postat de ion Vineri, 26 Septembrie 2014 14:51 79.116.106.*** Link la comentariu
    2
    12

    Deci strada Traian mai sta multi ani in halul in care arata acum, ca dupa razboi?
    Bine ca sunt bani de concerte...

    Raportează
  • postat de florin Vineri, 26 Septembrie 2014 14:06 5.13.162.*** Link la comentariu
    2
    9

    Este o bulibaseala totala la primarie.Zilele trecute ni se propunea o mare strategie inceea ce priveste transportul local.Strada Traian cu Prelungirea Traian deveneau cai rutiere principale pentru noile trasee .Si acum nu mai dupa 2 zile aflam ca se renunta la reparatia Traianului.Si ce multa gargara a curs in privinta reparatiei acestei strazi care in propunerea celor care conduc primaria in urmatorea perioada aceasta strada trebuia sa se uneasca cu Brailei.Este varza totala in mintea celor care ne conduc.Intrebare.Din acelasi credit BERD trebuia sa cumparati si autobuzele ,troleibuzele si tramvaiele din acea mare strategie de reorganizare a transportului in comun?????Daca reusim sa cumparam nu mai 14 troleibuze mai ramine in picioare marea reorganizare a transportuluii in comun?????
    „BERD ne-a transmis că toate valorile trebuie reanalizate şi ridicate, pentru că, după standardele UE, proiectele sunt subdimensionate. BERD nu tolerează practicile din România, prin care, pe licitaţii finalizate, preţurile sunt ridicate ulterior, prin acte adiţionale”DACA BERD ARE DREPTATE ATUNCI NU ESTE NORMAL CA TOTI CARE AU FOST IMPLICATI IN REALIZAREA ACESTOR PROIECTE SA-SI DE-A DEMISIA?????SAU LUCRAM LA STAT SI NU MAI CONTEAZA?????

    Raportează
  • postat de Nu chinezării tată, sunt contracte gălățene făcute la mișto, ieftin inițial și apoi triplarea costurilor prin acte adiționale. Asta-i hoție, ca să nu mai pui că contractele ieftine sunt pe șpagă. Bravo BERD, s-au prins. Vineri, 26 Septembrie 2014 09:51 80.97.242.*** Link la comentariu
    2
    17

    Chinezării? Hai că-i la mișto, s-a prins și BERD-ul...facem licitație, câștigă cel aranjat mai ieftin, firme de casă aranjare a celor din Consiliul Local primire șpagă și fuga la BERD să ne luăm banii, uite ce ieftin se construiește în Galați de-am spart și occidentul. Hoooooooo, spune BERD-ul, ne-am prins, păi voi vreți să reabilitați Str. Traian, dar voi luați bani pentru o alee pietonală de doi lei și apoi veniți să mai cereți bani ca-n final din Str. Traian să vă iese o autostradă Galați-Brăila, vă triplați cheltuielile față de contractul inițial. Nu mai ține, BERD-ul s-a deșteptat, veniți cu un contract real de cheltuieli, nu luați bani pe o uliță sătească și apoi mai cereți bani pentru o autostradă.
    La autobuze, second-hand olandeze sunt mai bune și comode, decât MAZ belaruse ce au ajuns tractoare cu gaze de eșapament și mirosuri de ulei ars în interior, de ai nevoie de mască contra gazelor să ieși viu de acolo. Oricum, transportul electric ar trebui să fie mai ieftin, la Galați este invers, transportul cu mijloace de transport cu motoare cu ardere internă iese mai ieftin față de cel electric....altă miștocăreală.

    Raportează
  • postat de pentru AUTOAREA ARTICOLULUI Vineri, 26 Septembrie 2014 09:48 5.13.237.*** Link la comentariu
    4
    6

    """Potrivit informaţiilor noastre, de pe lista iniţială de investiţii, s-a renunţat la modernizarea străzii Traian şi a unui lot de mai multe artere din Valea Oraşului."""spune autoarea articolului..!!!! Informatii luate de la cine sau de unde????? Interesativa ,intrebati pe cineva competent sa va dea un raspuns la aceasta intrebare si apoi apucativa sa lansati teorii pe" surse"...!!!Din cauza acestor presupuse informatii, se starnesc fel si fel de comentarii ale cititorilor care nu-si mai au rostul daca aceasta stire nu este adevarata...!!!!!Doar nu sunteti CLIK sau CAN CAN..!!!Numai aia merg pe varianta cu surse si informatii si pana la urma spun numai minciuni...!!!!!Chiar am vrea sa aflam adevarul care ar fi strazile la care s-a renuntat....!!!!

    Raportează
  • postat de Discreditarea creditarii Vineri, 26 Septembrie 2014 09:43 5.13.228.*** Link la comentariu
    2
    8

    In urma unei LICITATII organizate in iulie 2011, o banca romano-franceza a ocupat prima poziţie în competiţia bancară pentru acordarea unui credit municipalităţii gălăţene. Împrumutul, în valoare de 61 de milioane de lei, a fost folosit pentru asfaltarea a 29 de străzi care au fost cuprinse în programul ISPA

    De asemenea, urmau atunci a fi modernizate din acei bani, atentie!, strada Traian, între strada Brăilei şi Metro, pe o porţiune de 6 km (adica toata!). Urmau a mai fi reparate str. Ana Ipătescu (neterminata nici astazi!), 10 străzi în cartier Traian Nord şi alte 9 din Valea Oraşului (terminate oare??).

    „Contractul de împrumut VA FI SUPUS LA VOT în şedinţa Consiliului Local din data de 28 iulie", preciza atunci Nicusor Ciumacenco. "Alături de BRD, la licitaţie au participat BCR şi Raiffeisen Bank”, preciza tot el.

    Au trecut de-atunci trei ani si stiti si voi foarte bine ce s-a facut intre timp. Traian Nord, cartierul bogatasilor da, Valea saracilor Orasului ba. Traian, nici atata.

    Pe de alta parte, in cadrul şedinţei de Consiliu Local care ar urma să aibă loc pe 27 februarie acest an, urma sa fie introdus pe ordinea de zi un proiect de hotărâre de CL care fusese discutat în cadrul şedinţelor pe comisii şi care se referea la contractarea unui împrumut BERD în valoare de 25 de milioane de euro. Deşi banii ar trebui cheltuiţi pentru investiţii , se pare că fondurile alocate pentru efectuarea de investiţii în adevăratul sens al cuvântului vor reprezenta doar o parte şi aici ne referim la achiziţionarea unui număr de 14 troleibuze care vor fi puse la dispoziţia Transurb.
    La acea vreme, consilierul PDL Mihai Alin afirma: ”Contractarea împrumutului este un lucru bun, banii vor fi folosiţi pentru achiziţionarea unui număr de 14 troleibuze precum şi pentru reparaţia unor străzi. Este adevărat că reparaţia străzilor nu reprezintă o investiţie în adevăratul sens al cuvântului, eu aş fi optat pentru efectuarea lucrărilor măcar pe o parte a centurii Galaţiului sau pentru achiziţionarea unei părţi a sistemului de ticketing, care dacă ar fi implementat ar fi însemnat eliminara posibilităţii călătoriei fără bilet în mijloacele de transport public ale Transurb sau în maxi taxi, o evidenţă reală a numărului de călători, de fapt modernizarea întregului sistem de transport din oraş ”.

    Consilierul PC Eugen Găvan declara si el că, dacă împrumutul va fi contractat, o parte din sumă va fi folosită pentru reabilitarea străzii Tecuci.

    Rezulta de aici cateva intrebari.
    1. Ce s-a facut si mai ales ce NU s-a facut din imprumutul de 15 milioane de euro luat de Dumitri Nicolae. Curtea de Conturi si poate si Parchetul ar trebui sa se sesizeze urgent, mai ales ca intervine prescriptia financiara de 3 ani si ce-a papat lupul e bun papat daca a papat.
    2. Cand s-a discutat in CL despre noul imprumut si care au fost conditiile de contractare stabilite pentru acesta? Consilierii PNL, daca tot e sa arate ca Stan nu e unul de-al lor iar cei de la PDL si mai abitir sa faca opozitie, apai sa puna mana si ia la puricat situatia.
    3. Cand s-a organizat licitatie pentru acest imprumut?
    4. Cand s-au votat in CL conditiile de contractare ale BERD? Consilierii sunt alesii cetatenilor, ca si primarul, deci ei trebuie neapart sa-si dea avizul. Mai ales ca e vorba de un imprumut de doua ori mai mare decat cel luat de DN!
    5. Ce fel de banca e asta care-si da cu parerea vizavi de costuri si conditii tehnice? Are banca, in obiectul de activitate, competente si autorizare pe partea tehnica? Are banca vreofirma specializata de consultanta cu care lucreaza mana-n mana? Daca da, a cui e si cine incaseaza comisioane?

    Galateni, ganditi, ca nu costa! Dar neganditul costa enorm!

    Raportează
  • postat de YAZAKI DESCHIDE FABRICA LA BRAILA - MAI LASATI PETRECERILE INVESTITI IN GALATI Vineri, 26 Septembrie 2014 09:42 195.8.120.*** Link la comentariu
    3
    16

    Ziarul Financiar de azi : YAZAKI deschide fabrica de piese auto cu 3.000 de angajati la Braila !!! - Mai lasati petrecerile si investiti in infrastructura zonei libere , caci prioritatea numarul unu ar trebui sa fie locurile de munca nu parangheliile !

    Raportează
  • postat de pt BRAILENI martalogi Vineri, 26 Septembrie 2014 09:42 109.102.62.*** Link la comentariu
    3
    4

    fresnescu taci acolo . . . mars la coada vacii in comuna braila . . .
    BAI PARCIULE CAT S-A TERMINAT . . . OTELU' - BRAILA ?????
    AU VENIT BAJETII SI TE-AU CHISAT IN FREZA . . .

    Raportează
  • postat de un idiot obligat sa plateasca taxe arendasilor USA si H-UE Vineri, 26 Septembrie 2014 09:36 185.26.182.*** Link la comentariu
    4
    9

    Ceea ce stiam si v-am spus deja, stiu si aia de la banci. Materiale de ra-ha-t la preturi numai bune de varuit gardul din fundul curtii.

    Acest sistem, prin distrugerea adevaratului PNTcd de catre PDSR+PD+PNL, cand au vrut sa treaca in '98 noua reglementare a achizitiilor publice, s-a materializat prin 2002, 2005 si aia a achizitiilor electronice.
    S-au scos limitarile de preturi ridicole pentru evitarea aditionalelor, s-au scos prevederile pentru cele trei oferte de utilaje si materiale obligatorii pentru fiecare ofertant constructor, s-au scos din comisiile de analiza a a ofertelor a tuturor proiectantilor, s-au eliminat rapoartele de concordanta intre materialele si utilajele si cele efectiv achizitionate.
    Asa ca totul a fost mai simplu pentru base&boc&udrea&blaga sa sifoneze 5 ani banii romanilor din tara. Cu cei de la H-UE a fost mai greu, desi tot banii romanilor sunt de fapt.
    De aia nu au mai facut proiecte din aia sursa de finantare. Stiau ca nu mai pot fura de acolo.
    De unde bani? TVA-l, accizele (anul trecut au fost la 4,7 lei pe euroi, cifra neatinsa), banii de medicamente, taieri de spitale, scoli (undele gata terminate), stadioane la sate cu 300 de locuitori, piscine fara apa etc.

    Asta s-a intamplat si cu Anghel Saligny. Si nu numai. Cam tot ce s-a "realizat" si prezentat ca mari succesuri sunt de fapt ciubucuri golanesti. De aia se surpa, de aia se valureste, de aia nu se termina bine o asfaltare si incep noile santuri, DE AIA NU SE MAI TERMINA NICI O LUCRARE CA LUMEA SI LA TERMEN.

    Din nou, gasca asta de hoti vrea sa-i votam, sa-si mai faca plinul inca 4-5 ani. Ce alta treaba au jigodiile astea cu romanii? Doar la vot!

    Raportează
  • postat de pentru frasnescu ionel Vineri, 26 Septembrie 2014 09:34 5.13.237.*** Link la comentariu
    1
    9

    fresnescu ionel...daca toti am gandi ca tine, galatiul asta nu ar mai fi existat de mult pe harta romaniei...Eu te sfatuiesc si cred ca sunt in asentimentul galatenilor SA OCOLESTI TU GALATIUL SI EVENTUAL SA DISPARI DIN EL SI ATUNCI REZOLVI SI PROBLEMA PE CARE O AI CU ACEASTA REGIUNE...!!!!!discursul tau pare a semana cu unul legionar !!!

    Raportează
  • postat de Abramburica Vineri, 26 Septembrie 2014 08:38 5.13.146.*** Link la comentariu
    5
    11

    Asta arata ca in primarie nu stie stanga ce face dreapta.Constat ca ai nostrii consilieri sunt o umplutura amorfa ,care papa banii fraierilor contribuabili.Mai nentu Stanica,eu credeam ca inainte de orice sedinta de CL,se distribuie o tematica cu ceea ce se va discuta,se arata ce etape s-au parcurs si ce urmeaza sa se faca,si daca faci altfel,nu este absolut deloc bine,si ar trebui toti acesti tocatori de frunza,sa stabileasca o procedura de lucru clara,pe care inclusiv cap de minge sa o respecte,cu sfintenie,ca de aia v-am ales acolo,nu sa spuna asta ca sunteti decor ,si el este zeu.Puneti-l la treaba ,ca sa inteleaga ca nu-i de capul lui acolo,sa faca eventual cate o raportare daca nu lunara,macar trimestriala ,din care sa reiasa ce a facut,si cum toaca banii publici.Despre asta cu achizitiile de troleibuze si autobuze,banca ce urma sa finanteze,a cerut modificarea traseelor in oras,astfel incat Transurb sa detina cele mai profitabile trasee,fiscalizarea traseelor private,unde evaziunea este in floare cu ajutorul primariei,si unde nu stiu cati securisti si militieni detin mijloace de transport, si se stia de la inceput ca nimeni nu se va atinge de ei,si urmeaza sa cumparam tot ciurucuri,sa nu le strice afacerile celor privati.Asa ca nea Stanica,iati catrafusele si du-te unde stii,ca nu esti bun nici de zeama cucului.

    Raportează
  • postat de Akbar Vineri, 26 Septembrie 2014 07:56 5.13.239.*** Link la comentariu
    4
    15

    Reiese ca baietii astia, mari specialisti in adm. publica locala, proprietari de fotolii caldute de multi ani, habar n-au de conditiile BERD de acordare a imprumuturilor, iar institutia cu pricina mirosind un eventual "parandarat mioritic" ne arata obrazul. Suntem de tot rasul !

    Raportează
  • postat de IC Vineri, 26 Septembrie 2014 07:40 5.13.161.*** Link la comentariu
    5
    14

    Haoleu domn pimar ,ce facusi bre ,ai schimbat partidul de pomana ,pai daca nu se mai face strada Traian mai bine dati-va demisia ,cade justificarea traseismului practicat de dvs. respectiv sa aveti majoritate in CL care sa va sustina proiectele. Ce atata circulatie este pe str Anghel Saligny ca sa aiba prioritate fata de str.Traian ,nu cumva sunt alte interese si probleme ? Desfiintati si sectia tramvaie de la Transurb ,nu-i economic sa o tii in viata numai cu un traseu (39) care deseveste un cimitir si cateva magazine de chinezerii ,

    Raportează
  • postat de Traianel Vineri, 26 Septembrie 2014 07:39 92.80.147.*** Link la comentariu
    5
    18

    Deci s-a dus naibii modernizarea strazii Traian? Nea primare, esti de toata jena, lasa-ne si du-te....

    Raportează
  • postat de indochina de galati Vineri, 26 Septembrie 2014 07:24 5.13.228.*** Link la comentariu
    3
    6

    miroase a vrajeala asta pare un dialog intre 2 chinezo indieni de slaba calitate

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.