Ce-ar (mai) DEMOLA arhitecţii în COMPLEXUL ANCORA

Ce-ar (mai) DEMOLA arhitecţii în COMPLEXUL ANCORA
Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

Deficitul sever de locuri de parcare rezidenţiale, care îi determină pe şoferi să-şi lase maşinile pe trotuare, spatii verzi, carosabil şi chiar în locuri semnalizate cu “Oprirea interzisă”, garajele inestetice cu rol de anexe gospodăreşti şi comerţul desfăşurat în spaţii cu un aspect impropriu (chioşcuri, extinderi ale blocurilor de locuit) care de cele mai multe ori incomodează circulaţia pietonală şi afectează imaginea urbană - acestea sunt primele "bube urbanistice" luate la ochi de arhitecţii care au realizat planul de restructurare urbană al Complexului Ancora.

Tot ei au remarcat şi absenţa locurilor de joacă, a spaţiilor de socializare, precum şi transformarea spaţiilor verzi adiacente blocurilor în curţi ale apartamentelor de la parter, oferind un aspect rural. La fel cum au sesizat şi lipsa continuităţii unor străzi secundare şi a legăturii lor cu reţeaua principală.

Iată ce soluţii sunt propuse în planul urbanistic zonal aflat, încă, în dezbatere publică:

Jos construcţiile parazitare!

Arhitecţii propun „asanarea zonei prin desfiinţarea construcţiilor parazitare şi a celor improvizate, cu aspect estetic necorespunzător şi amplasamente nejustificate”. De asemenea, consideră că spaţiile comerciale de tip chioşc sau de la parter de bloc necesită reorganizare. Mai ales că suprafaţa totală aproximativă a acestora este de circa 400 de metri pătraţi!

Urbaniştii atrag atenţia că zona „beneficiază” de un număr total de parcaje şi garaje de circa 160 de locuri, în condiţiile în care minimul necesar ar fi de 282, iar optim ar fi 415. Şi au calculat un deficit de 45 la sută locuri de parcare. Prin demolarea garajelor, optimizarea circulaţiei şi a suprafeţelor disponibile au reuşit să crească, pe hârtie, numărul total de locuri de parcare la 314, pe care îl consideră suficient.

Prima măsură propusă este reorganizarea parcării existente între blocurile B6 şi C1, prin lărgirea cu circa un metru a suprafeţei carosabile existente şi străpungerea până în strada Roşiori, pentru crearea unui sens unic. Prin reamenajarea parcărilor existente între blocuri şi repoziţionarea unei platforme de gunoi, arhitecţii au făcut posibilă suplimentarea locurilor de parcare. Realizatorii planului au creat un număr de 38 de locuri de parcare la strada Lăpuşneanu prin lărgirea acesteia şi atrag atenţia că suprafaţa cea mai mare de parcare a fost obţinută adiacent noii artere de circulaţie dintre strada Roşiori şi Lăpuşneanu, rezultând un număr de 88 de locuri de parcare.

De ce este necesară artera de legătură

Proprietarii de garaje din Ancora au acuzat că artera de legătură între Lăpuşneanu şi Roşiori este doar o "găselniţă" menită să justifice exproprierea lor. Arhitecţii spun însă că "pentru a elimina poluarea fonică, poluarea cu noxe de la eşapament şi pentru a fluidiza traficul la ore de vârf din zona Mazepa se impune ca o necesitate iminentă amenajarea unei artere de legătură între strada Lăpuşneanu şi strada Roşiori". Şi atrag atenţia că fluidizarea şi descongestionarea traficului prin crearea acestei artere de legătura are ca rol deosebit de important de a asigura accesul cat mai rapid al unităţilor care asigura siguranţa populaţiei cum ar fi poliţia, salvarea sau pompierii.

Citit 4257 ori Ultima modificare Joi, 10 Septembrie 2015 02:17

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.