TRANSURB vrea să cumpere 40 de AUTOBUZE second-hand

TRANSURB vrea să cumpere 40 de AUTOBUZE second-hand
Evaluaţi acest articol
(15 voturi)

* În cadrul licitaţiei precedente nu s-a înscris niciun participant * Pentru ca transportul de persoane din Galaţi să se desfăşoare ca la carte, ar mai fi nevoie de aproape 100 de autobuze


Parcul auto al Transurb SA Galaţi este din ce în ce mai sărac şi mai bătrân, de la un an la altul. În consecinţă, Societatea publică de transport de persoane a iniţiat, în toamna anului trecut, o licitaţie, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), cu scopul de a cumpăra 40 de autobuze la mâna a doua. Pe parcursul celor 47 de zile (9 septembrie-26 octombrie), cât licitaţia a fost activă, nicio firmă nu s-a înghesuit însă să facă vreo ofertă. Drept urmare, Transurb a depus pe SEAP o nouă licitaţie, zilele trecute, care va rămâne deschisă până în data de 24 februarie a.c.

Autobuzele actuale sunt insuficiente

Anunţul presupune cumpărarea a 40 de autobuze second-hand. 25 dintre acestea trebuie să aibă motoare diesel şi să măsoare câte 12 metri lungime. Restul sunt autobuze mai mici, cu lungimi cuprinse între 8,5 şi zece metri. “Aceste maşini vor fi folosite atât pentru cursele de călători de pe traseele din Galaţi, cât şi pentru cursele de convenţie de la ArcelorMittal şi de la Şantierul Naval Damen. Cu autobuzele de care dispunem acum ne vine foarte greu să acoperim toate aceste trasee de călători, precum şi cursele de convenţie. Astfel, sperăm ca de data aceasta să primim şi oferte, pentru că avem neapărată nevoie de aceste 40 de autobuze”, a explicat Genica Totolici, directorul Transurb Galaţi.

Fonduri proprii ale Transurb

Contractul actual are o valoare estimată de un milion de euro, fără TVA. Banii ar urma să fie plătiţi din fondurile proprii ale Transurb, eşalonat, pe durata a 21 de luni şi după plata unui avans de zece la sută din suma totală. Firma care va vinde autobuzele trebuie însă să accepte eşalonarea plăţii fără a percepe dobânzi, ceea ce pare a fi o condiţie care i-a speriat, toamna trecută, pe potenţialii licitanţi.

Parcul auto al Transurb număra, la sfârşitul anului trecut, 136 de autobuze şi troleibuze, majoritatea cumpărate la mâna a doua. Pe lângă autobuzele care circulă zi de zi, 30 la sută din parcul auto al Transurb reprezintă maşini ţinute de rezervă sau aflate în reparaţii ori revizii periodice. Pentru ca transportul de persoane să poată fi făcut în condiţii normale, ar mai fi nevoie, pe lângă cele 40 de maşini amintite, de încă aproximativ 50 de autobuze, potrivit unei estimări făcute de conducerea Transurb Galaţi.

Aşa cum vă informam într-un articol publicat în urmă cu două zile, Primăria municipiului Galaţi a anunţat că a finalizat caietul de sarcini pentru licitaţia de achiziţie a 14 troleibuze noi, proiect de modernizare a transportului public urban realizat prin contractul de credit cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD).

Citit 6396 ori Ultima modificare Sâmbătă, 16 Ianuarie 2016 01:02

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.