Lărgirea STRĂZII TRAIAN, scoasă la licitaţie. Cât COSTĂ contractul
Foto: Foto-arhivă "Viaţa liberă"

Lărgirea STRĂZII TRAIAN, scoasă la licitaţie. Cât COSTĂ contractul
Evaluaţi acest articol
(13 voturi)


Până pe 9 februarie, Primăria municipiului Galaţi aşteaptă oferte pentru modernizarea arterei Traian, între Metro şi strada Brăilei, mai exact pentru lărgirea carosabilului. Contractul scos la licitaţie este estimat la 4.399.585 de lei fără TVA, din fonduri bugetare, şi are drept criteriu de atribuire preţul cel mai scăzut.

După cum v-am mai informat, municipalitatea doreşte extinderea părţii carosabile de la şapte la 14 metri (patru benzi de circulaţie), pe segmentul cuprins între străzile Brăilei şi Tecuci. De ce? Pentru că, după cum se arată în documentaţia de proiectare realizată de SC Sirius Proiectare Studii SRL - firmă plătită de Primărie cu 65.680 de lei fără TVA - strada Traian are, pe sectorul cu pricina, un profil caracteristic străzilor de categoria a III-a şi, odată cu creşterea intensităţii traficului, se impune eliminarea acestui punct de strangulare a circulaţiei şi aducerea la parametri normali pentru arterele de categoria a II-a.

Lărgirea străzii la patru benzi, plus trotuarele de câte 1,5 metri, se va realiza printr-un coridor de expropriere în suprafaţă de 3.154 metri pătraţi. O expropriere pentru care sumele individuale aferente despăgubirilor acordate proprietarilor se ridică la 4.706.415 de lei cu TVA.

Misiunea câştigătorului


Conform documentaţiei, compania sau asocierea de firme care va câştiga licitaţia va avea, ca primă misiune, demolarea imobilelor de la numele pare de pe strada Traian: 8, 10, 12, 14, 20, 22, 24, 26, 28, 34, 52 şi de pe strada Brăilei nr. 18.

Conform documentaţiei de licitaţie, pe segmentul de lărgire a carosabilului va fi înlocuit în totalitate sistemul rutier existent. În ceea ce priveşte reţelele, va fi înlocuită conducta şi se vor reface branşamentele de apă potabilă. De asemenea vor fi schimbate căminele de racord pentru canalizarea menajeră, vor fi colectate noile guri de scurgere la colectorul existent. Va fi înlocuit şi tronsonul de conductă din reţeaua termică şi de apă caldă menajeră, dar şi sistemul de iluminat public.

Optimism?


În toamna anului trecut, city-managerul Galaţiului, Aurel Vlaicu, era suficient de optimist să creadă că în toamna acestui an şoferii ar putea rula pe patru benzi pe toată strada Traian: "Probabil că în primăvară va începe şantierul. Pot să spun, însă, că nu e nevoie de un termen foarte mare, având în vedere că nu e vorba de o lungime foarte mare de stradă, ci doar de demolări şi de amenajarea a ceea ce înseamnă şosea. În toamnă s-ar putea circula pe strada Traian pe patru benzi, fără probleme. Proiectul este unul necesar, nu un moft”, declara administratorul public.

Citit 5989 ori Ultima modificare Miercuri, 03 Februarie 2016 23:48

15 comentarii

  • postat de @@Lazar
    Marți, 02 Februarie 2016 20:05
    5.13.186.***
    Intr-adevar, in 2012 a fost o incercare nereusita de trasnformare a intersectiei dirijate de la ultimul leu in sens giratoriu.
    In mod normal trebuia in prealabil facuta o informare in mass-media cu cel putin 2-3 saptamani inainte,
    Trebuiau puse niste bannere de atentionare peste sensul de circulatie cu prioritate, niste placi pe asfalt (denivelari din alea ca nu stiu cum le zice), indicatoare de reducere a vitezei, etc
    Dar felul in care s-a procedat adica dintr-o data si uite-asa peste noapte a fost o greseala grava ce a demonstrat din plin amatorism, lipsa de profesionalism dar si o misterioasa durere-n cot de toti galatenii participantii la trafic.
    Asa ca toate s-au potrivit manusa cu zicala comunista: Noi muncim, noi nu gandim !
    Apropo, ca nu-mi aduca aminte, si-a dat cineva demisia pt proasta organizare ?
    1
    1
    Raportează
  • postat de nelu
    Marți, 02 Februarie 2016 12:52
    213.177.4.***
    mi se pare buna varianta de largire a strazii, in sf voi avea acces in str brailei din piata si nu voi mai ocoli printre blocuri spre str balcescu
    5
    18
    Raportează
  • postat de Mickey Mouse
    Marți, 02 Februarie 2016 11:51
    5.13.130.***
    Nu vad utilitatea largirii strazii in conditiile in care str Traian nu asigura accesul spre o zona aglomerata a orasului ci doar spre cartierul exclusivist construit de VEGA in Bariera Traian. Iar largirea arterei nu va insemna altceva decat locuri de parcare pentru riverani, asa cum este si Str Brailei intre Stirex si Treistar. Personal cred ca modernizarea stradutelor care leaga Piata Centrala de Centru ar fi fost suficienta daca se lua in calcul, stiu eu, aprovizionarea pietii. Asa str Oltului are neaparat nevoie de a fi largita daca tinem cont de trafic si as vrea sa-i vad pe edili ca se apuca sa demoleze blocurile. Si da, pentru mine largirea strazii e un moft pe care proprietarii caselor demolate trebuie sa-l plateasca pentru ca maharii din Arcasilor sa aiba drumuri de acces cat mai largi pana in buricul targului!
    19
    9
    Raportează
  • postat de G-Man
    Marți, 02 Februarie 2016 10:44
    5.2.209.***
    @Raabis Stefan Badita, abia asta e un proiect de infrastructura locala care merita si bani si atentia primariei! Din pacate se fac mult prea poutine si mult prea lent, dar macar se fac.
    5
    15
    Raportează
  • postat de @gigi
    Marți, 02 Februarie 2016 10:23
    82.137.10.***
    Ai dreptate ca traficul e super lejer in Galati fata de orase gen Bucuresti, dar statisticile spun ca nr de masini creste cu cateva mii anual. Deci mai trebuie gandit si in perspectiva.
    3
    14
    Raportează
  • postat de @Lazar
    Marți, 02 Februarie 2016 10:00
    82.137.10.***
    Sens giratoriu la ultimul leu? Ai uitat ca a mai fost experimentat in 2012 si a tinut doar... 6 ore? Pentru ca se blocase totul?
    2
    17
    Raportează
  • postat de gigi
    Marți, 02 Februarie 2016 09:14
    89.136.6.***
    Nu vedeti ca mai circula 50 de masini in tot Galatiul, de ce naiba mai cheltuiti banii aiurea si mai demolati si orasul?
    29
    6
    Raportează
  • postat de Terente
    Marți, 02 Februarie 2016 08:54
    86.34.180.***
    Nu stiu daca aici este rezolvarea traficului din oras. Adica, restul strazilor pot ramane in paragina pline de gropi si denivelari, dar mai deschidem un santier in centrul orasului. Si cat dureaza aceasta lucrare pe unde vom circula; Are city k/k asta vreo rezolvare pt. noi cei ce patim anual impozit dar ne distrugem masinile in continuuare?
    Oricum, nu cred ca se va putea demola ceva , la numerele aratate fiind si o cladire recent construita chiar la intersectia cu Tecuci, ce are desigur avizul edililor Primariei!!!
    21
    9
    Raportează
  • postat de rocky
    Marți, 02 Februarie 2016 08:43
    193.230.156.***
    @Raabis Stefan Badita, numai prostii vorbesti. Pun pariu ca nu ai inteles nimic din articol. Si inca ceva, poate nu stiai, proiectul asta de largire a strazii Traian (intre Piata Mare si intersectia de la Potcoava de Aur) dateaza de pe timpul lu nea Nicu. Asa ca, daca eram atunci, mai mult ca sigur te faceai molecula si nu mai debitai tampeniile alea.
    Acum, intreb, numele pare de pe strada Traian sunt cele care au legatura cu partea pe care se afla pizzeria Full House ? Probabil asa este, pentru pe partea respectiva sunt si cele mai putine cladiri de darmat iar largirea strazii pe portiunea respectiva se potriveste mai bine cu continuoarea strazii Traian spre faleza.
    8
    24
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Marți, 02 Februarie 2016 08:37
    213.218.53.***
    " În toamnă s-ar putea circula pe strada Traian pe patru benzi, fără probleme. "


    HA HA HA... din 4 benzi, una pe sens ocupata de masini parcate, asa ca in final o sa fie acelasi fir de circulatie, ca la tara...

    mai bine ati avea grija in aceiasi intersectie de cei care blocheaza banda 1, la restaurantul chinezesc SI NIMENI nu prea ia masuri, si astfel la semafor autobuzele STAU PE BANDA 2 !!!!
    asta ca daca raman pe banda 1 nimeni nu le da prioritate pe 2 sa treaca mai departe.

    Nu exista oras civilizat in lumea asta ca autobuzele sa circule pe banda 2 !
    Doar in orasele cu .. .
    6
    22
    Raportează
  • postat de Un Galatean
    Marți, 02 Februarie 2016 08:26
    89.136.235.***
    Asa-i la noi: cand ai minge n-ai butoi !
    Se reabiliteaza o strada care vine de nicaieri si duce nicaieri ! Ce sa vezi: e trafic infernal pe strada Traian - vin camioane pline de bunatati din nordul Universului care trebuie sa ajunga in sudul Universului, dar se infing toate in malurile Dunarii !!! Dar ce conteaza, ne mai ramane Gloria!!! si poate un pic de istorie, "largita" pe 4 benzi !!!
    19
    11
    Raportează
  • postat de galatean
    Marți, 02 Februarie 2016 08:25
    92.80.160.***
    O porcarie de idee... Sa platesti milioane de lei cand de exemplu, daca ar fi fost in stare sa amenajeze o parcare in locul garajelor demolate (cele de pe langa Centrul Cultural) si obligai riveranii sa-si parcheze masinile acolo (sau in curtile lor!), mi se pareo tampenie. Lasand la o parte distrugerea unor case care ciar aveau un parfum de istorie.. Poate nu toate, e drept. Oricum, sa promiti ca in toamna se va circula cand nici macar nu s-a adjudecat licitatie e mare tupeu.
    20
    11
    Raportează
  • postat de Ole
    Marți, 02 Februarie 2016 06:34
    5.13.145.***
    2 milioane de euro pentru demolat.
    Odata cu largirea strazii, tot traficul se va duce in mod natural pe faleza---traian---metro. Va trece fix prin centrul orasului.
    Asta e.
    0
    15
    Raportează
  • postat de Lazar
    Marți, 02 Februarie 2016 01:30
    79.115.204.***
    Nu e o bucurie ptr nimeni ca i se demoleaza casa.
    Doar ca poate ar fi fost ok ca profitand de aceasta lucrare sa se faca un sens giratoriu cu pasaje pietonale subterane. Stam ca pitigoii la semafor si pietoni si soferi. Se fluidizeaza circulatia, nu?
    La fel si la papadie!
    Se intersecteaza doua mari bulevarde, Cosbuc si Brailei. Si aici tb un sens giratoriu si pasaje subterane pt pietoni.
    Basca faptul ca interesctia dirijata de Ultimul leu ar tb transformata in sens giratoriu, bineinteles cu publicitatea aferenta facuta din timp. De ce? Ptr ca traficul nu mai este chiar atat de intens pe directia tiglina - m19 si pentru ca trafic substantial este acum si pe bls siderurgistilor si pe bld closca (spre bac si faleza) dar si catre tiglina 3.
    1
    23
    Raportează
  • Marți, 02 Februarie 2016 00:43
    89.136.231.***
    dupa ce ca orasu a fost distrus in urma bombardamentelor ruse, americane, britanice si chiar nemtesti, acu mai demoleaza si astia o bucata din centrul istoric ca sa faca largirea traianului.... traianul, asa cum era el, avea aerul de epoca trecuta. tramvai frumos pe mijloc, 90% din strada parcurge traseu din vechiul oras cu case vechi, trece prin piata rizer, etc. era suficienta refacerea 100% a strazii si a caii de rulare a tramvaielor. iar pt. magistrala de intrat in oras avem naibii COSBUC! nu tre sa stricam TRAIAN!
    53
    34
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.