Toate cererile şi formularele, într-un singur loc pe internet | Punctul de contact unic electronic
Foto: Sursa foto: Internet

Toate cererile şi formularele, într-un singur loc pe internet | Punctul de contact unic electronic
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

„Toate informaţiile şi modelele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice vor fi publicate din oficiu, în format electronic, pe edirect.e-guvernare.ro. A fost dat startul oficial. Ministerele şi agenţiile subordonate acestora au ca termen finalul anului 2016 pentru publicarea tuturor informaţiilor în portal. Mergem mai departe cu debirocratizarea şi ne ghidăm la fiecare pas după principiul: mai simplu pentru cetăţeni”, a anunţat, pe pagina sa de Facebook, prim-ministrul Dacian Cioloş (foto), făcând referire la punctul de contact unic electronic (PCUe), portalul în care cetăţenii vor găsi toate modelele de formulare, cereri şi nu numai ale instituţiilor publice din România. Astfel, Executivul mai face un pas pentru reducerea birocraţiei, după ce, în urmă cu doar câteva luni, Guvernul a eliminat mai multe tipuri de copii tipărite ale unor documente, dar şi de taxe, impuse oamenilor, care îi făceau pe cetăţeni să piardă timpul la ghişee cu orele.

În punctul de contact unic electronic (PCUe), disponibil la https://edirect.e-guvernare.ro/SitePages/landingpage.aspx, relansat într-o versiune îmbunătăţită şi performantă, se pot vizualiza şi descărca informaţii cu privire la procedurile de obţinere a unui anumit serviciu public, precum documentele necesare, timpul de soluţionare, formularele şi actele normative care reglementează procedura.

Platforma, potrivit Biroului de Presă al Guvernului, permite căutarea serviciilor pe domenii de activitate, pe profesii reglementate, dintr-o anumită zonă geografică, respectiv serviciile publice destinate unei persoane fizice sau juridice. Mai mult, anumite ministere au demarat deja procesul de transmitere a documentelor/solicitărilor de către utilizator prin intermediul platformei, astfel încât acesta să nu mai meargă fizic la ghişeu pentru depunerea lor. PCUe va conţine formularele, procedurile şi legislaţia actualizate, astfel încât nu va mai exista riscul de a merge la locul prestării serviciului şi de a descoperi că mai trebuia adus un document care nu se regăsea pe pagina de internet a instituţiei. În perioada următoare vor fi încărcate informaţiile, iar utilizatorii vor putea să îşi exprime părerea cu privire la funcţionalităţile platformei.

„După şase ani, această platformă şi-a modificat interfaţa, pentru a fi mai accesibilă şi mai prietenoasă pentru utilizatori, iar toate ministerele au beneficiat de pregătire şi se află într-un stadiu avansat în ceea ce priveşte desemnarea administratorilor şi a operatorilor, definitivarea conturilor şi publicarea informaţiei”, au transmis reprezentanţii Guvernului.

Citit 1485 ori Ultima modificare Duminică, 09 Octombrie 2016 18:03

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.