Evaluaţi acest articol
(37 voturi)
12 comentarii

Combinatul siderurgic Liberty Galaţi va furniza oţel pentru cel mai important proiect regional de dezvoltare a infrastructurii - podul peste Dunăre de la Brăila. Mai exact, siderurgiştii gălăţeni vor livra pentru Fincantieri Infrastructure tabla groasă care va fi, mai apoi, folosită la confecționarea segmenților tablierului podului, operațiune care se desfășoară la Șantierul Naval Vard din Brăila.

"Suntem mândri să fim furnizori, dar și foarte hotărâți să livrăm clientului nostru soluțiile tehnice, logistice și comerciale așteptate" a declarat Bogdan Grecu, directorul general al Liberty Galați. "Podul are o mare importanță pentru noi și pentru comunitate. Am arătat deschidere și flexibilitate față de cerințele specifice ale clientului nostru. Totodată, am reușit ca pentru primele volume să reducem timpii de laminare, de la şase - opt la două - patru săptămâni, în urma prioritizării proiectului pe întregul circuit de producție", a declarat la rândul ei Cristina Șerbănoiu, şeful echipei Servicii Clienți a Liberty Galați.

Podul peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri și va fi construit de companiile Astaldi și IHI Infrastructure Systems. Valoarea proiectului este estimată la circa 500 de milioane de euro.

Tabla groasă produsă la Galați a fost folosită și la construcția Podului "Osman Gazi", inaugurat în 2016, care traversează Golful Izmit.

 
Citit 14615 ori Ultima modificare Vineri, 28 Februarie 2020 00:04

12 comentarii

  • postat de Radler Luni, 02 Martie 2020 09:18 194.105.20.*** Link la comentariu
    2
    2

    Domnilor "nu va mai certati" ....pentru ca nu e la Galati si e la Braila si invers .......deja este in lucru si asta e viitorul - zona Metropolitana Dunarea - sau Municipul Dunarea cu populatie de aproximativ 500.000 loc .
    Lupta asta proasta intre cele doua orase nu este bebenfica pentru noi cetatetii ....doar pentru politicieni care beneficiaza de ea .....prin posturi si putere .
    Doua orase unite ...UN POL DE PUTERE ECONOMICA ...... O VOCE IN ROMANIA .
    Propunerea e sa avem si o clasa politica regionala ....sa vada interesele acestei zone un PRD - Partid Regional Dunarea - in care putem sa atragem si alte orase ca Tulcea ..sau chiar Focsani ; Buzau .......Bacau .

    Raportează
  • postat de Safety Sâmbătă, 29 Februarie 2020 18:09 89.137.227.*** Link la comentariu
    6
    2

    Eu sunt pentru pod si nu pentru tunel pentru ca un tunel nu e atat de sigur ca un pod. Daca apare un incendiu in tunel din cauza fumului vor muri multi oameni dar pe un pod mai scapi ca te arunci in apa si inoti pana la mal.

    Raportează
  • postat de florin Sâmbătă, 29 Februarie 2020 09:49 213.233.101.*** Link la comentariu
    6
    2

    Care este acel traseu strategic d-le Terente care sa traverseze podul cu marfuri spre Turcia si Bulgaria?????De ce acele marfuri nu ar pleca din Portul Galati daca ar exista acele marfuri?????Oricum podul din Braila nu este prins de UE pe nici un coridor european!Coridorul din nordul Moldovei este gindit astfel:Giurgiu – Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Bacău – Roman – Iaşi - Sculeni..Dunarea este deocamdata singurul coridor european in aceasta zona!.Deci hai sa facem presiuni ca Portul Galati sa fie legat de tara prin marea centura promisa macar cu DN 25.Si dupa aceea intr-un viitor cit mai apropiat cu drumul express Braila-Buzau.Si atunci se vor intimpla toate descrise de dumneavoastra!Podul va ajuta mult Dobrogea sa se dezvolte!Si va reduce de exemplu timpul unui galatean de a ajunge la Tulcea si a lucra acolo!Ar fi o naveta mult mai usor de facut si vorbesc din experienta mea!Pe noi ca si galateni strategic este nevoia de MAREA CENTURA OCOLITOARE A GALATIULUI!!!

    Raportează
  • postat de Terente...de la Galati Vineri, 28 Februarie 2020 23:26 89.137.231.*** Link la comentariu
    3
    9

    pt@Florin...Uite ca-mi fac timp si-ti raspund: Galatiul este oarecum firav dpdv economic. Cifrele sunt clare. Suntem situati in ultima treime a clasamentului national . Pt acest oras, orice activitate economica conteaza. Sa ma refer insa strict la acest pod, aflat la cativa km distanta de Galati. Probabil ca banuiesti ca toate masinile de transport vor alege acest pod daca merg spre Dobrogea, iar de acolo spre Turcia, Bulgaria...Aceste masini care s-ar fi alimentat la pompe din orasul Galati, conducatorii lor si pasagerii ar fi servit o gustare sau o apa in Galati, ar fi spalat masinile in Galati, poate ar fi avut nevoie de service in Galati, unii s-ar fi odihnit in hoteluri din Galati.
    Dupa ce podul va fi dat in exploatare toate aceste afaceri vor disparea definitiv si vor migra la...Braila. Asta inseamna economie locala Florinel . Toate astea ar fi trebuit sa fie la Galati. Politicienii galateni au batjocorit acest oras. Stii de ce? Pt. ca nu s-au nascut aici, nu iubesc acest oras. Sunt venetici. Majoritatea sunt veniti de aiurea. Acesta este motivul pt. care Galatiul a decazut mai mult decat Braila. Tulcea se ridica si ea. Galatiul se scufunda. Desi acum 30 de ani erau la ani lumina de noi, in cativa ani ne vor intrece. La fel si Braila. Au pastrat neatinsa structura de baza a populatiei , care nu a fost zburatuita peste tot si nu au adus tartani din tara intrega. Isi iubesc orasul. Lupta pt el. De asta nu avem POD la Galati. Pt. ca nu am stiut sa trimitem oamenii care sa faca asta , la conducerea orasului, a Tarii.

    Raportează
  • postat de florin Vineri, 28 Februarie 2020 14:54 213.233.101.*** Link la comentariu
    2
    10

    D-le Silion fierul beton care este folosit nu este din Polonia sau Ucraina.Fieru gros peste 10 daca nu ma insel este adus din Grecia iar cel subtire din Moldova.Combinatul nu a produs si nu produce fier beton. Da pentru pod lucreaza intradevar multi italieni dar si multi romani care au lucrat in Italia.Este si multa forta romaneasca implicata si anume in santierul naval Braila se confectioneaza tot ce inseamna constructie metalica(santierul fiind detinut de italieni).La care mai adaugati de exemplu flota de camioane romanesti care asigura transportul.Si altele..

    Raportează
  • postat de florin Vineri, 28 Februarie 2020 10:32 213.233.101.*** Link la comentariu
    3
    13

    ''Galatenii insa vor pierde sinergiile economice ce decurg firesc din tranzitarea marilor curente de marfuri transportate rutier, prin orasul nostru.''Serios????Este podul construit undeva la sute de km de Galati????Noi ca galateni ce sinergii am cistigat de exemplu cu terenul din Dimitrie Cantemir????Distanta Galati pod este de vreo 7 KM asa ca ......Avem multe oportunitati in judetul Galati pe care nu le folosim!!!!Sunt sigur ca daca treacea podul prin centrul Galatiului tot rupti in fund ramineam!!!!!

    Raportează
  • postat de Silion Vineri, 28 Februarie 2020 06:05 86.124.204.*** Link la comentariu
    9
    3

    De ce nu spuneți și partea că fier betonul folosit la armaturi este important din Polonia și Ucraina, pt că cel de la combinat are un coeficient de carbon scăzut și a picat testele italienilor. Au venit italienii să construiască poduri, lucrează non stop la armături și nu fac pauze de țigară și se fundesc de la muncă, noi stam pe salarii de 1600 lei și categoria specială și ne plângem că nu le măresc.

    Raportează
  • postat de Miha nicu Vineri, 28 Februarie 2020 00:43 86.120.172.*** Link la comentariu
    2
    20

    Psd Galati au dus cu presu electoratul 30 de ani si nu au facut nimic .Deci nu este nimeni devina ca a ramas Galatiul izolat , asa sa vrut .

    Raportează
  • postat de Cornel Joi, 27 Februarie 2020 20:47 82.137.8.*** Link la comentariu
    1
    16

    Felicitări!

    Raportează
  • postat de Terente...din Galati Joi, 27 Februarie 2020 20:35 89.137.231.*** Link la comentariu
    13
    14

    Nu pot fi in acord cu @Cosieru i. , deoarece nu sunt sigur ce vrea sa spuna cu acest" vom avea"; la cine va referiti. La galateni sau la braileni?
    Da, la braileni si tulceni , D-zeu "le-a pus mana'n cap". Galatenii insa vor pierde sinergiile economice ce decurg firesc din tranzitarea marilor curente de marfuri transportate rutier, prin orasul nostru. Toate acestea se vor indrepta spre cele 2 judete amintite. Cum se zice: vom fluiera a paguba!

    Raportează
  • postat de George Joi, 27 Februarie 2020 18:24 89.136.76.*** Link la comentariu
    8
    21

    Daca ar mai fi fost PSD-ul se importa materialele pentru pod si la noi doar se asamblau...

    Raportează
  • postat de Cosieru i. Joi, 27 Februarie 2020 17:54 188.24.254.*** Link la comentariu
    19
    9

    - In sfarsit vom avea pod peste Dunare, daca era Stan se mai gandea la un ,,tunel''.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.