Evaluaţi acest articol
(10 voturi)
8 comentarii

Licitaţia de „Lucrări pentru execuţia cheului din cadrul proiectului Platformă Multimodală Galaţi - Etapa I - Modernizarea infrastructurii portuare” – a fost relansată, un anunţ în acest sens fiind publicat miercuri, 2 septembrie, în sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP). Este pentru a treia oară când Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi încearcă să găsească un constructor pentru aceste prime lucrări, vitale pentru relansarea traficului naval de mărfuri.

Proiectul platformei multimodale, structurat în trei etape de implementare, presupune investiţii de aproape 89,9 milioane de euro şi este derulat în parteneriat de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi şi operatorul privat Port Bazinul Nou, din cadrul Grupului Metaltrade.
După cum v-am relatat în paginile ziarului „Viaţa liberă”, APDM Galaţi a reluat procedura de atribuire a contractului privind Etapa 1 – Modernizarea infrastructurii portuare, finanţată din fonduri CEF - interconectarea Europei, după ce, în ciuda tuturor demersurilor administraţiei portuare, compania israeliană Mer Terre Maritime Development Contracting Co.Ltd., declarată, în ianuarie a.c., câştigătoare a contractul de lucrări în valoare de aproape 102,7 milioane de lei, nu s-a mai prezentat… să semneze contractul!
Pe scurt, situaţia s-a complicat după ce firma israeliană a solicitat, pentru a semna contractul, o serie de facilităţi financiare suplimentare, invocând efectele economice ale pandemiei de coronavirus, însă acest lucru ar fi contravenit legislaţiei în vigoare şi termenilor de organizare din cadrul licitaţiei.
Acest eşec a venit după ce, în 2018, la prima tentativă de atribuire a contractului de lucrări, nu s-a prezentat nici un constructor, socotelile fiind date peste cap de intrarea în vigoare a OUG 114 şi evoluţia cursului valutar, ce au adus serioase elemente de incertitudine pentru companii.
Ca urmare a tergiversării lucrurilor din partea firmei Mer Terre Maritime Development Contracting Co.Ltd., pe 5 august a.c., la nivelul APDM Galaţi s-a emis o decizie de anulare a procedurii de atribuire a contractului, ajungându-se la situaţia actuală, de relansare pe SICAP a licitaţiei.
„Lucrările care fac obiectul contractului sunt lucrări hidrotehnice portuare, respectiv: lucrări de dragare în bazinul situat in zona "Port Bazinul Nou" pentru a permite intrarea in siguranţă a navelor; modernizarea cheului existent pentru a efectua operaţiunile de încărcare directă şi operaţiunile de descărcare cu unităţile de încărcare intermodale (ILUs) între nave şi cheu; umplerea parţială a bazinului portuar pentru a crea spaţiu suplimentar pentru acostare şi pentru operaţiunile de manipulare viitoare; nivelarea profilului elevaţiei platformei”, se precizează în documentaţia prezentată în cadrul procesului de achiziţie (re)lansat de APDM Galaţi.
Criteriile de atribuire a contractului sunt: preţul ofertei – 70 la sută; gradul de adecvare al graficului general de realizare a investiţiei sectoriale - 25 la sută; demonstrarea unei metodologii corespunzătoare pentru obţinerea asigurării că lucrările sunt realizate la parametrii calitativi solicitaţi – 5 la sută.
Noul termen de depunere a ofertelor din partea companiilor interesate este 2 octombrie.

Citit 2505 ori Ultima modificare Joi, 03 Septembrie 2020 09:36

8 comentarii

  • postat de Șerban Luni, 07 Septembrie 2020 15:10 5.13.238.*** Link la comentariu
    0
    0

    Aveți imaginea articolului atotcuprinzătoare, adăugată la articol, dar de vorbit în articol nu ne vorbiți decât de etapa I a proiectului, deși în alte articole ale aceluiași ziar ne vorbeați că și etapa a II-a (cu infrastructura rutieră și feroviară de la intrare în zona, perimetrul Port Bazinul Nou) fusese scoasă la licitație.

    Raportează
  • postat de George Joi, 03 Septembrie 2020 23:30 89.39.81.*** Link la comentariu
    4
    7

    Bazinul portuar va trebui dragat o data la cel putin doi ani, datorita aluviunilor pe care le aduce Dunarea, dupa fiecare viitura. Asa ca mai bine din banii proiectului, mai bine ar cumpara si o draga.
    Cat despre fluxul de marfa care va fi afluit prin terminal, am indoeli ca se va concretiza. Portcontainerele mari vin in Mediterana (Maersk, CMA-CGM, MSC, COSCO, ZIM) de acolo cu containere medii (2000, - 3000 tew) deservsesc porturile din Marea Neagra (Constanta la noi). Un portcontainer de 2000 tew nu poate intra pe Sulina. De unde containere atunci pentru flux de marfa la Galati, caci la Galati nu se produce marfa containerizabila?

    Raportează
  • postat de Terente...din Galati Joi, 03 Septembrie 2020 12:12 86.34.180.*** Link la comentariu
    5
    15

    Daca Damenul inchide portile, am curaj sa pariez ca toata zona Badalanului, inclusiv porturile din bazinul nou si zona libera vor fi la prima inundatie acoperite cu apa.
    Sunteti niste nevolnici. Taiati iarba la caini de atatia ani, nu va miscati decat sa intindeti mana dupa salarii !
    Galatenii se uita nostalgic peste tot ce a fost candva fala acestui oras dunarean. Totul este praf si pulbere: diguri distruse, maluri colmatate, pontoane ruginite, cladirea Navigatiei prafuita si invechita de lene si delasare si nu in ultimul rand, lipsa "obiectului muncii": navigatia pe Dunare!
    Treziti-va si faceti ceva!

    Raportează
  • postat de Alexandru Andries... Joi, 03 Septembrie 2020 11:31 89.137.225.*** Link la comentariu
    7
    3

    Mmm... Ce oras frumos !
    Mmm... Ce oras frumos !
    Fabrici si uzine...
    La mine-n cartier,
    La tine-n cartier,
    La
    ea in cartier,
    La el in cartier
    Fabrici si uzine...
    Mmm... Ce oras frumos !
    Mmm... Ce oras frumos !
    Fabrici si
    uzine...
    Aici a fost cimp,
    Acolo a fost cimp,
    La mine a fost cimp,
    La ea a fost cimp
    Si-acum sint fabrici si
    uzine !
    Mmm... Ce oras frumos !
    Mmm... Ce oras frumos !
    Fabrici si uzine...
    Eu stau intr-un cartier,
    Tu stai in
    alt cartier,
    Ea sta in alt cartier,
    El sta in cu totul alt cartier,
    Dar cu totii mergem la fabrici si uzine...

    Raportează
  • postat de Capitanul Val-Virtej Joi, 03 Septembrie 2020 09:49 82.79.236.*** Link la comentariu
    5
    16

    Idioti ca intotdeauna, multe caiete de sarcini, multe licitatii, firma castigatoare respinsa. Va dati seama in ce tara de imbecili traim?

    Raportează
  • postat de mitica Joi, 03 Septembrie 2020 09:16 5.13.246.*** Link la comentariu
    4
    8

    Ar fi util in articol sa aflam ce garantie de participare obscura au acceptat, iar daca e buna o pot executa, si sa o bugeteze la valoarea estimata a contractului

    Raportează
  • postat de Florin Joi, 03 Septembrie 2020 08:12 86.124.201.*** Link la comentariu
    6
    15

    Ce frumoasa este poza ca si multe altele anterioare. Alt basm pentru adormit votantii.

    Raportează
  • postat de Tirpitz Joi, 03 Septembrie 2020 07:41 82.79.236.*** Link la comentariu
    7
    13

    Ori se schimba legislatia, ori se renunta la licitatii, altfel nu se vor imbunatati lucrurile, nici autostrazi, nici terminale multimodale...Toate tarile din UE aplica astfel de proceduri?!?Cum naiba aia construiesc mult si in Ro dureaza cu anii sa se miste ceva?!? Care o fi scopul caietelor de sarcini, licitatiilor, cand se pierd timp si bani ?

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.