Primăria cheltuieşte toţi banii împrumutaţi pentru autobuze hibrid
Foto: Marian Calestru

Primăria cheltuieşte toţi banii împrumutaţi pentru autobuze hibrid
Evaluaţi acest articol
(16 voturi)

Banii împrumutaţi de Primăria municipiului Galaţi pentru achiziţia de autobuze hibrid vor fi cheltuiţi pentru alte obiective de investiţii. Destinaţia ultimelor 3 milioane de lei, rămase din suma de 30 milioane de lei, repartizată iniţial din creditul contractat în vara anului trecut la Exim Bank pentru mult-promisele autobuze hibrid va fi decisă joi, de aleşii locali, convocaţi în şedinţă extraordinară.

Creditul de 100 milioane de lei, contractat de Primăria municipiului Galaţi în vara anului trecut, pentru finanţarea unor obiective de investiţii, printre care şi achiziţia unor autobuze electrice hibrid va suferi o nouă modificare. Pe scurt, din cele 30 de milioane de lei alocate iniţial pentru autobuze hibrid nu va mai rămâne nici un ban cu această destinaţie, deşi Primăria a încheiat deja contractul de achiziţie a 20 de mijloace de transport cu firma Solaris Bus & Coach SRL.

Istoricul redirecţionărilor

Aşa cum aţi putut citi în "Viaţa liberă", în octombrie anul trecut, cu votul consilierilor locali, din cele 30 de milioane de lei s-au luat 17,7 milioane de lei, care au fost redirecţionate către alte obiective de investiţii.

În mai anul acesta, suma rămasă, 12,2 milioane de lei, a fost diminuată cu 9,2 milioane de lei, bani care, cu aprobarea aleşilor locali, s-au dus către alte obiective de investiţii. Cele 3 milioane de lei rămase din credit vor primi, cu aprobarea consilierilor, o altă destinaţie.

Motivaţia se regăseşte în raportul de specialitate al proiectului de hotărâre. Prin Hotărârea Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor Locale, în anul 2020, s-a autorizat efectuarea de trageri în sumă de 40,7 milioane de lei, din care 27,9 milioane de lei pentru proiectele care beneficiază de fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană. În cazul în care Primăria nu utilizează această sumă până la finele anului, va plăti o penalitate de doi la sută din suma notificată şi netrasă. "Pentru a utiliza toată suma aprobată pentru anul 2020 şi având în vedere faptul că termenul de livrare a primelor două autobuze electrice hibrid este anul 2021, conform contractului, este necesară aprobarea modificării", se precizează în documente.

Precedent

Dincolo de justificări, există deja un precedent! La fel s-a întâmplat şi cu alte 25 milioane de lei pe care aleşii i-au alocat pentru achiziţia de autobuze din creditul de 100 milioane de lei contractat în 2017 de la CEC Bank. În decursul a doi ani, suma stabilită iniţial pentru autobuze a tot fost diminuată, până a ajuns la zero. Banii respectivi au fost redistribuiţi către alte obiective de investiţii, care nu figurau în lista iniţială pentru care s-a luat creditul.

Unde se duc banii acum

Trebuie spus că achiziţia de autobuze hibrid nu este singura investiţie care pierde bani. Alocarea financiară pentru "Amenajare arteră de legătura între bd. Dunărea şi bd. Marii Uniri" - celebrul drum prin curtea Poliţiei de Frontieră - este diminuată cu 750.000 de lei şi rămâne de doar 950.000 de lei. Sistemul de ticketing pierde şi el 3.545 de lei, dar rămâne cu restul de peste 14,9 milioane de lei.

Banii luaţi sunt repartizaţi către două obiective: modernizarea axei Siderurgiştilor - 1 Decembrie - 3,4 milioane de lei şi modernizarea Plajei "Dunărea" - 329.935 de lei.

Când sosesc primele autobuze hibrid

După două licitaţii anulate, contractul pentru achiziţia a 20 de autobuze hibrid a fost semnat în luna septembrie anul 2020, de Primăria Galaţi cu Solaris Bus & Coach SRL, compania care ne-a livrat noile troleibuze. Conform autorităţilor, în maximum cinci luni de la semnarea contractului, furnizorul trebuie să livreze cel puțin două autobuze, iar în maximum zece luni întreg lotul.

Potrivit Primăriei, valoarea contractului este de 33.600.000 lei fără TVA, egală cu valoarea estimată a contractului licitat.

Citit 4966 ori Ultima modificare Marți, 24 Noiembrie 2020 00:16

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.