Oferte pentru lucrări de 100 milioane de lei în Port Bazinul Nou

Oferte pentru lucrări de 100 milioane de lei în Port Bazinul Nou
Evaluaţi acest articol
(16 voturi)

În cadrul licitației lansate de Administrația Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați privind realizarea unui terminal Ro-Ro în Port Bazinul Nou, proiect ce presupune investiții de aproape 101 milioane de lei, au fost depuse oferte din partea a două asocieri de firme. Liderii acestor asocieri sunt companiile de construcții Concivia, respectiv, Tancrad.

Un lucru demn de remarcat este că societățile respective sunt în competiție și pentru câștigarea unor etape din lucrările la terminalul multimodal, proiect, de asemenea, derulat de APDM Galați, în parteneriat cu operatorul Port Bazinul Nou.

În ceea ce privește proiectarea și execuția lucrării aferente proiectului "Amenajare Dane Ro-Ro în Portul Bazinul Nou Galați", ne aflăm la a doua tentativă de atribuire a lucrărilor de construcții, după ce, în luna februarie, o primă licitație a fost anulată ca urmare a necesității unor clarificări privind regimul juridic al amplasamentului, care, din punct de vedere procedural, afectau documentația tehnico-economică (studiul de fezabilitate) ce stătea la baza elaborării caietului de sarcini folosit la inițierea licitației.

Prin urmare, după lămurirea acestor aspecte de ordin procedural, licitația a fost relansată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) la sfârșitul lunii iulie, iar companiile interesate au avut termen până în ultima decadă a lunii septembrie să-și prezinte ofertele. Valoarea estimată a lucrărilor, potrivit documentației prezentate în cadrul licitației, este de 100.969.954 de lei, iar pentru câștigarea contractului au intrat în competiție două asocieri de firme.

Prima ofertă a fost depusă de asocierea de firme din care fac parte Concivia (lider), Structural Engineering and Tehnology, BCPC Biroul de Consultanță Proiectare în Construcții, SOCOT și Vepex Com SRL, având ca subcontractori firmele Terratest Geotehnic SA, Hercules și TIAB.

A doua ofertă a fost depusă de asocierea de firme din care fac parte Tancrad (lider), Oldroad Construct, Vega '93, Citadina '98 și Lemacons, având ca subcontractori firmele SC Arheo Research SRL, Dewatering & Silent Piling SRL, Superquatro Grup, Artera Proiect și Consitrans.

Obiectivele proiectului

"Obiectivul general al proiectului «Amenajarea danelor Ro-Ro în Portul Bazinul Nou Galați» îl reprezintă integrarea Portului Galați în fluxul internațional de transporturi mărfuri cu nave tip Ro-Ro sau RoPax, prin modernizarea infrastructurii portuare și a drumurilor de acces interioare, în vederea dezvoltării capacităților economice ale operatorilor portuari", potrivit datelor prezentate de APDM Galați în documentația licitației.

Navele de Ro-Ro și RoPax sunt tipuri de nave maritime specializate pentru transportul vehiculelor rutiere, trailerelor cu containere sau altor tipuri de vehicule. Accesul în astfel de nave se face pe rampe speciale situate de regulă la prova sau pupa, prin deschideri mari în corpul navei.

Dezvoltarea în Portul Galați a unor dane - respectiv a danelor 39, 40 și 41 din Port Bazinul Nou - care să permită acostarea și operarea unor nave de tip Ro-Ro ar oferi un avantaj în plus transportatorilor care au în vedere folosirea unor fluxuri logistice multimodale.

Astfel, potrivit APDM Galați, obiectivele generale ale proiectului sunt: "dezvoltarea Portului Galați, în special a Portului Bazinul Nou, ca centru de creștere economică a Regiunilor de dezvoltare Sud-Est și Nord-Est precum și conectarea economică cu sudul Republicii Moldova; conectarea Portului Galați la porturile Mării Negre care au facilități de tip Ro-Ro sau RoPax; conectarea Portului Galați la sistemul de transport multimodal de pe Dunărea Superioară, inclusiv accesul pe Rin; creșterea volumului de trafic în sistem multimodal, mai specific cu autovehicule; facilitarea accesului autovehiculelor în vederea creșterii turismului local și de tranzit; reducerea impactului asupra mediului".

Evaluarea ofertelor

Finanțarea proiectului este asigurată prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIMM), AP1 - Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a transportului cu metrou, OS 1.3 Creșterea gradului de utilizare a căilor navigabile și porturilor situate pe rețeaua TEN-T centrală.

În calcul pentru evaluarea ofertelor vor intra componenta financiară (70 la sută), respectiv, două componente tehnice: gradul de adecvare al graficului general de realizare a investiției (15 la sută), precum și demonstrarea unei metodologii corespunzătoare pentru obținerea asigurării că lucrările sunt realizate la parametrii calitativi solicitați (15 la sută).

Conform graficului licitației, termenul de evaluare a ofertelor din punct de vedere tehnic și financiar este data de 29 noiembrie a.c..

Citit 3304 ori Ultima modificare Marți, 11 Octombrie 2022 18:55

1 comentariu

  • postat de Tirpitz
    Miercuri, 12 Octombrie 2022 14:41
    82.76.159.***
    Nimic fara Tancrad, cea mai "buna" firma. (Ne)-potrivit APDM carmuit de ani de zile, de aceeasi "profesionisti", vrea dezvoltarea Portului Galați. Tot de atatia ani de zile, aceasta CN APDM isi propune sa dezvolte porturile galatene. Daca ar avea specialisti, dar nu prea sunt, s-ar realiza planurile marete, poate ii mai consulta pe cei iesiti la pensie, vreo doi-trei ing. care chiar se pricepeau, in afara celor cu studii la seral si fosti directori habarnisti.
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.