Ce spune banca din care a dispărut jumătate de milion de euro. Funcționara care a golit conturile clienților, dată afară și denunțată

Ce spune banca din care a dispărut jumătate de milion de euro. Funcționara care a golit conturile clienților, dată afară și denunțată
Evaluaţi acest articol
(34 voturi)

În urma zvonurilor care au apărut în spațiul public după mediatizarea cazului angajatei unei bănci din Galați care ar fi golit conturile a patru clienți cu peste jumătate de milion de euro, dar și pentru a răspunde îngrijorării justificate a opiniei publice vizavi de riscurile care pot plana asupra depozitelor bancare, "Viața liberă" a obținut, în exclusivitate, poziția instituției financiare unde s-au înregistrat neregulile concretizate acum într-un dosar penal de delapidare.

Raiffeisen Bank este unitatea financiară în cadrul căreia s-au petrecut neregulile în urma cărora o funcționară și-a însușit, prin operațiuni variate și repetate, peste 500.000 de euro din conturile a patru clienți. Timp de patru ani, clienții unității bancare habar nu au avut că femeia, acum în vârstă de 51 de ani, care a deținut pe rând funcția de casieră, consilier clienți și ofițer de tranzacții, le retrăgea periodic din conturi sume de bani, care au ajuns, într-un final, la un total astronomic. Nici banca nu ar fi știut de manevrele angajatei care emitea carduri fără știrea clienților sau întocmea ordine de plată în fals, susțin acum reprezentanții instituției financiare, care se delimitează de faptele fostei funcționare. Mai mult, într-un punct de vedere oficial transmis "Vieții libere", ca urmare a solicitării noastre, Raiffeisen Bank afirmă că instituția a fost cea care a dat-o pe angajată pe mâna poliției, imediat ce ar fi aflat de furturile repetate, și că i-ar fi despăgubit pe clienții prejudiciați prin faptele imputate.

"Încă de la finalizarea primelor investigații, în 2019, Raiffeisen Bank a încetat colaborarea cu angajata. Ca urmare a investigațiilor întreprinse de conducerea băncii, au fost sesizate organele de cercetare și urmărire penală. Raiffeisen Bank a analizat și documentat sesizările clienților, repunându-i în drepturile inițiale, conform datelor din sistemele băncii și documentelor justificative prezentate", ne-a transmis Anca Hasegan, responsabil relații publice al Raiffeisen Bank.

Potrivit celor menționate în punctul de vedere oferit, reprezentanții băncii vizate susțin că "au fost emise recomandări către clienți în vederea formulării de sesizări către autoritățile competente" și au dat asigurări că, în cazul în care vor mai ieși la iveală cazuri ale unor clienți prejudiciați de angajați, aceștia nu trebuie să își facă griji, pentru că vor fi despăgubiți.

"Vă putem asigura că banca îi va despăgubi pe toți clienții care se constată că au fost prejudiciați și vom colabora cu organele de cercetare și urmărire penală, conform legislației în vigoare, punând la dispoziția acestora toate informațiile și datele pe care le vor solicita", au mai menționat reprezentanții Raiffeisen Bank.

Fosta angajată acuzată acum oficial de delapidare, acces ilegal la un sistem informatic și operațiuni financiare frauduloase, a fost reținută săptămâna trecută, dar lăsată apoi în libertate, sub control judiciar.

Citit 20916 ori Ultima modificare Vineri, 25 Noiembrie 2022 18:39

10 comentarii

  • postat de Angela
    Duminică, 27 Noiembrie 2022 02:14
    178.162.205.***
    Raiffeisen este o pepinieră pentru hoți! Acolo și-a făcut mâna și Raluca Bradin, o infractoare care a băgat mâna în buzunarele băncii și care cu ajutorul unor securiști din familie a scăpat de pârnaie până la urmă.
    1
    24
    Raportează
  • postat de Maria
    Sâmbătă, 26 Noiembrie 2022 09:27
    109.166.136.***
    Angajata a fost concediata pentru aceste fapte în 2019, iar faptele s-au desfășurat pe parcursul a 4 ani. Acum suntem în 2022, banca trebuie sa-si asume acțiunile angajatei și sa acorde despăgubire inaintea finalizării anchetei.
    1
    44
    Raportează
  • postat de Cris
    Sâmbătă, 26 Noiembrie 2022 07:54
    86.124.200.***
    Banca nu a inapoiat niciun ban! Clientii pagubiti au primit doar hartii din partea bancii prin care sunt instiintati ca vor primi banii dupa finalizarea procesului ( adica la anu si la multi ani)! Eu zic sa cereti un punct de vedere si unui client pagubit!
    1
    51
    Raportează
  • postat de Masca
    Sâmbătă, 26 Noiembrie 2022 06:22
    78.96.86.***
    Cum sa fii clientul unei banci si sa nu te interesezi de banii tai din cont
    Ciudat, foarte ciudat este sa ai carduri emise pe numele tau si tu
    sa nu stii de ele!
    6
    36
    Raportează
  • postat de das
    Sâmbătă, 26 Noiembrie 2022 04:15
    89.136.5.***
    Bancile cei mai mari hoti! Tocmai a fost prinsa hoata! Dati banii la oameni hotilor! De unde stim ca nu era mana in mana cu conducerea si actiona dupa bunul plac?! Sa se faca ancheta serioasa! Au furat painea de la gura copilasilor flamanzi care stau in frig si nu au nici apa calda!
    26
    15
    Raportează
  • postat de DomnuRoz
    Sâmbătă, 26 Noiembrie 2022 02:03
    62.231.103.***
    ma mir ca a reusit sa fure fara sa fie depistata mai devreme
    7
    37
    Raportează
  • postat de paloma
    Vineri, 25 Noiembrie 2022 23:14
    5.13.211.***
    Halal contabili la firmele pagubite !!!
    12
    28
    Raportează
  • postat de Haos pe cardurile noaste ?
    Vineri, 25 Noiembrie 2022 23:12
    109.166.133.***
    Ce poate fura un angajat într-o bancă, doar nu hârtie de copiator, mărar, pătrunjel, morcovi....normal, bani, că asta-i marfa. Și-n concluzie, vorba aia românească, ce-i în mână, nu-i minciună'', că tot ne atenționează Arafat că dacă rămânem fără curent în ,,black-out'', nu mai avem acces la bancomate din lipsă de curent, la fel ca la un cutremur, mai de amploare.....Doamne ferește. Și acum, dacă te autosesizezi, îți mai recuperezi banii de la bancă....adică, dacă nu observi, s-au dus banii....măi să fie, bună treabă pentru bancă.
    10
    36
    Raportează
  • postat de Trion
    Vineri, 25 Noiembrie 2022 22:48
    185.53.197.***
    Și dacă, șmechera (nu zic infractoare că nu e o decizie definitivă a instanței) s-a agățat de schema vreunei ”spălătorii”?
    Sunt sume considerabile, un contabil își dădea seama din prima că lipsesc bani.
    Cred că dacă ar ieși la lumină toate neregulile de la bănci, dar toate de la ROBOR, lipsă politică antitrust, contracte abuzive, comisioane, majorări nejustificate, cred că ar fi un mare cutremur.
    4
    53
    Raportează
  • postat de Ion
    Vineri, 25 Noiembrie 2022 22:41
    185.53.197.***
    Nici un sistem de protecție a clienților.
    De lene nu au făcut un audit intern periodic sau a fost făcut de formă.
    Trebuie cercetată în amănunt banca și extrapolat și sistemul.
    Vorba aia, când prinzi un gândac, sigur nu e ultimul.
    3
    69
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.