Gălățenii loviți în urma unor frâne bruște reclamă nepăsarea șoferilor Transurb

Gălățenii loviți în urma unor frâne bruște reclamă nepăsarea șoferilor Transurb
Evaluaţi acest articol
(44 voturi)

Un ochi umflat și vânăt, dureri de coaste, genunchi juliţi, mâini smucite și lovite, haine murdărite și o sperietură teribilă. Cu asta s-au ales câțiva călători care au fost aruncați, grămadă, pe podeaua autobuzului, după ce șoferița, respectiv, șoferul au pus frâne bruște pentru a evita accidente rutiere.

Situațiile ne-au fost relatate de o gălățeancă, pasageră într-unul dintre mijloacele de transport și colegă de serviciu cu o altă călătoare, care a trecut printr-o situație identică. Persoana acuză nu doar durerile cu care a rămas și șocul suferit, ci și atitudinea nepăsătoare a conducătorilor auto și tăcerea companiei publice de transport, de la care a încercat, atât pe e-mail, cât și telefonic, să obțină un punct de vedere privind cele două incidente.

Obligația pasagerilor de a se ține de bare, în timpul călătoriei cu mijloacele de transport ale SC Transurb SA, este scrisă clar în anunțurile lipite în autobuze, troleibuze și tramvaie. Numai că, în cazul unor frâne bruște și puternice, menite să evite la mustață un accident rutier, oricât de bine s-ar ține călătorii, nu va fi suficient. Dovadă ce s-a petrecut în dimineața zilei de 1 decembrie 2022, pe traseul 17, în zona Spitalului Județean.

„Am urcat din stația IREG, pe sensul de mers spre Micro 19. La volan era o doamnă șofer, care conducea relaxat. Nu știu ce anume s-a întâmplat, că a pus o frână la Spitalul Județean de-a ridicat autobuzul din spate și ne-a aruncat pe toți, grămadă, pe jos. Eu mă țineam de o bară când mi-a smucit mâna dreaptă și m-a aruncat cu capul înainte, sub un scaun. Am venit peste o femeie și m-am lovit și la mâna stângă, în căzătură. O doamnă se lovise la coaste, pentru că a căzut în bară. Ne-am ridicat unul pe celălalt, pe mine ajutându-mă o colegă de serviciu. Dar atitudinea șoferiței a lăsat de dorit. Nu ne-a explicat ce s-a întâmplat, nu ne-a întrebat dacă suntem bine. Primul lucru pe care l-a făcut doamna șoferiță a fost să ia telefonul. Nu știu cu cine a vorbit, doar am auzit-o cum spunea că cineva i-ar fi tăiat calea. Vă dați seama ce situație! Oameni pe jos. Să nu vii să te uiți măcar? Doar cât a ieșit în cadrul cabinei, s-a uitat în scârbă, vorbind la telefon și a întrebat pe un ton nepăsător: «Aveți nevoie de ambulanță?». Erau oameni grămadă, pe jos, speriați, nu știa nimeni nici ce are, nici ce nu are, nici ce-l doare. Doar femeia a spus «Coastele!», că nu mai putea să mai respire. Poți să stai de lemn așa? Să nu vii să te uiți măcar? Apoi și-a continuat traseul, ca și cum nu s-a întâmplat nimic. Este posibil să nu ai măcar un pic de omenie?!”, ne-a reclamat pasagera.

Când a ajuns la serviciu și i-a povestit șefei ce a pățit, a primit o replică la care nu se aștepta: ”Cum, iar s-a întâmplat?!”. Așa a aflat că, luni, 28 noiembrie, o altă colegă a venit la serviciu cu ochiul umflat și vânăt, lovită la cap, într-un incident tras parcă la indigo. „Colega spune că ar fi fost în autobuzul 28 și era tot între orele 6,30 - 7,00. Numai că, de această dată, la volan era un șofer, dar tot cu o atitudine care a lăsat de dorit”, afirmă pasagera.

Gălățeanca a încercat să obțină un punct de vedere de la Transurb, transmițând două e-mailuri pe adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. Apoi a încercat și telefonic! Degeaba: „O opinie aș fi vrut de la Transurb. Dacă într-un interval de două zile, doi șoferi diferiți sunt implicați în astfel de incidente înseamnă că e o problemă în modul în care șofează și în modul în care se comportă. Eu înțeleg că se poate întâmpla oricărui șofer să i se taie calea, dar atitudinea conducătorilor auto... a fost sub orice critică. Firma la care lucrez mi-a acordat zile libere ca să pot să îmi revin”, ne-a mai spus gălățeanca.

Nemulțumită de faptul că nu a primit răspuns nici la sesizările în scris, nici la cele telefonice, ne-a povestit ce s-a petrecut în speranța că măcar așa va obține un punct de vedere oficial din partea Transurb.

La rândul nostru, am relatat companiei de transport public tot ceea ce ni s-a adus la cunoștință și am solicitat explicații. În afara unui răspuns la fiecare dintre cele două situații semnalate, am cerut să ni se arate care este procedura pe care trebuie să o respecte un conducător auto în cazul unui incident sau accident în trafic. De îndată ce vom primi aceste informații le vom face publice.

Citit 20903 ori Ultima modificare Luni, 26 Decembrie 2022 07:15

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.