Galaţiul a primit finanțare pentru terminalul Ro-Ro și modernizarea danelor din port

Galaţiul a primit finanțare pentru terminalul Ro-Ro și modernizarea danelor din port
Evaluaţi acest articol
(18 voturi)

La Ministerul Transporturilor au fost semnate miercuri, 7 decembrie, contractele de finanțare pentru investiții totale de 264 milioane de lei în porturile Galați și Brăila, cu impact la nivelul comunității locale. Contractele au fost semnate în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a directorului general al Administrației Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați, Marcela Daniela Costea, precum și a președintelui CJ Galați, Costel Fotea.

”Portul Galați are la dispoziție 136,94 milioane de lei pentru amenajarea danei Ro-Ro (roll on/roll off) din Bazinul Nou, ceea ce va permite creșterea cu aproximativ 48.000 de tone (în primul an de exploatare) a volumului de mărfuri, reducerea timpilor de încărcare/ descărcare, creșterea siguranței în timpul operațiunilor portuare.

Lucrările trebuie finalizate până la sfârșitul anului 2023 și vizează: reabilitarea cheiurilor de acostare ale danelor 39 și 40, amenajarea rampei Ro-Ro la dana 41, amenajarea cheiului între rampa Ro-Ro și platforma multimodală”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

După cum v-am informat în paginile ziarului "Viața liberă", licitația pentru realizarea terminalului Ro-Ro a fost lansată cu clauză suspensivă în luna iulie, până la termenul-limită, din octombrie, fiind depuse două oferte, din partea unor asocieri de firme având drept lideri companiile de construcții Concivia și, respectiv, Tancrad. Evaluarea finală a indicatorilor tehnici și financiari va avea loc până în luna ianuarie 2023.

”Obiectivul general al proiectului «Amenajarea danelor Ro-Ro în Port Bazinul Nou Galați» îl reprezintă integrarea Portului Galați în fluxul internațional de transporturi mărfuri cu nave tip Ro-Ro sau RoPax, prin modernizarea infrastructurii portuare și a drumurilor de acces interioare, în vederea dezvoltării capacităților economice ale operatorilor portuari”, potrivit directorului general al APDM Galați, Marcela Daniela Costea.

Navele Ro-Ro și RoPax sunt tipuri de nave maritime specializate pentru transportul vehiculelor rutiere, trailerelor cu containere sau altor tipuri de vehicule. Accesul în astfel de nave se face pe rampe speciale situate, de regulă, la prova sau pupa, prin deschideri mari în corpul navei.

Dezvoltarea în Portul Galați a unor dane - respectiv, a danelor 39, 40 și 41 din Port Bazinul Nou - care să permită acostarea și operarea unor nave de tip Ro-Ro ar oferi un avantaj în plus transportatorilor care au în vedere folosirea unor fluxuri logistice multimodale.

Finanțarea acestor investiții se face cu fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), Ministerul Transporturilor având rolul de Autoritate de Management. Lucrările urmează să fie finalizate până la sfârșitul anului 2023.

La rândul său, Portul Brăila va beneficia de 126,82 milioane de lei pentru integrarea în fluxul internațional de mărfuri, prin creșterea capacității de operare și modernizării infrastructurii portuare și a căilor de acces.

”Ne bucurăm că facem încă un pas important în transportul naval, porturile Galați şi Brăila devenind astfel un jucător important pe piața transportului de mărfuri, odată cu refacerea legăturilor feroviare, fiind o alternativă viabilă pentru exportatori. Prin aceste investiții, porturile Galați - Brăila vor deveni motor de creștere economică pentru Regiunile de Dezvoltare Sud-Est și Nord, inclusiv prin îmbunătățirea conexiunilor la rețelele TEN-T (Core și Comprehensive)”, a arătat, la rândul său, președintele CJ Galați, Costel Fotea.

În acest context, amintim că, în luna aprilie a.c., primăriile și consiliile județene din Galați și Brăila au înaintat o solicitare către Ministerul Transporturilor ce vizează stabilirea unor niveluri de taxare competitive pentru transportatorii pe Dunărea maritimă și derularea unor investiții, inclusiv recenta modernizare a liniilor de cale ferată cu ecartament larg, menită să faciliteze exporturile de cereale din Ucraina.

Pe lângă alte investiții de infrastructură, precum Podul peste Dunăre sau drumul expres dintre cele două orașe, modernizarea infrastructurii portuare pe zona maritimă ar putea contribui la configurarea unor lanțuri logistice și a unui hub comercial, cu efecte benefice atât pentru economia Galațiului, cât și a Brăilei.

Citit 2533 ori Ultima modificare Marți, 24 Ianuarie 2023 05:52

3 comentarii

  • postat de cetatean
    Joi, 08 Decembrie 2022 16:50
    86.124.201.***
    "Lucrările trebuie finalizate până la sfârșitul anului 2023"... buna poanta...
    0
    6
    Raportează
  • postat de paloma
    Joi, 08 Decembrie 2022 13:52
    5.13.211.***
    @ mirel - Flota a fost vanduta de Vacaroiu, nu strainilor, romanilor care au facut-o praf si dupa aia au vandut-o strainilor(arabi, greci)!!! Base n-are nicio legatura cu asta !!!
    5
    1
    Raportează
  • postat de mirel
    Joi, 08 Decembrie 2022 08:23
    136.255.134.***
    În România s-au construit în anii 1980 la șantierele navale din Galați două nave RO-RO, Păltiniș și Pașcani fiecare de 4100 tdw. Navele au câte 4 punți de încărcare (una superioară și trei intermediare) și un spațiu util de încărcare de 12 000 m3. Pot fi încărcate cu orice fel de vehicule, containere etc.

    Recent navele au fost rebotezate în Sammarina A și respectiv Sammarina M. PAVILION PANAMA

    Până în 1990, flota maritimă comercială a României avea peste 300 de nave, la care se adăugau flota de pescuit oceanic şi cea fluvială. Astăzi, flota mai are doar şase nave, celelalte fiind înstrăinate.

    ASA CUM A FOST REBOTEZATA TOATA FLOTA ROMANIEI !
    JAFUL LUI BASESCU PE CARE MULTI L-ATI VOTAT PRESEDINTELE ROMANIEI SI ACUM ARE UN JOB FOARTE CALDUT!

    ASTEPTAM DEMARAREA INVESTITIEI!
    DL FOTEA, centura mica cand o terminati ca suntem sub nivelul asfaltului in noroi....
    7
    12
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.