Ce trasee noi ar urma să avem la Galați. Troleibuze de la Faleză până la Metro
Foto: Anca Melinte

Ce trasee noi ar urma să avem la Galați. Troleibuze de la Faleză până la Metro
Evaluaţi acest articol
(35 voturi)

Înființarea a trei trasee noi, dintre care unul pe bulevardul Marea Unire, extinderea infrastructurii de troleibuze inclusiv pe străzile Prelungirea Traian (bulevardul Marea Unire - strada Brăilei) și strada Traian (strada Brăilei - limita intravilan), modernizarea infrastructurii de circulație a mijloacelor de transport, benzi dedicate transportului public, achiziția de autobuze, troleibuze, microbuze nepoluante și tramvaie noi și chiar un serviciu de tren metropolitan în jurul municipiului Galați. Sunt doar câteva dintre cele mai importante idei cuprinse în „Strategia privind transportul public în municipiul Galați pentru perioada 2021-2027”, lansată în dezbatere de Primăria Galați.

Proiectul de hotărâre privind aprobarea „Strategiei privind transportul public în Municipiul Galați pentru perioada 2021-2027” a fost lansat în consultare publică de Primăria Galați. Documentația poate fi citită pe site-ul instituției primariagalati.ro la secțiunea Transparență decizională sau la sediul instituției din strada Domnească nr. 54, Biroul Managementul Calității, transparență decizională, strategii și politici publice. Gălățenii pot transmite propuneri, sugestii și opinii cu valoare de recomandare privind acest proiect până pe 4 februarie 2023.

Documentul a fost elaborat de SC Sigma Mobility Engineering SRL din Pitești și constituie, de fapt, o actualizare a strategiei privind transportul public în municipiul Galați pentru perioada 2021 – 2027. În ciuda avertismentului privind copierea, extragerea sau folosirea informațiilor din document, pentru corecta dumneavoastră informare, vă prezentăm cele mai importante informații cuprinse în documentul de 165 de pagini.

Cele mai solicitate trasee, cele mai dese reclamații

În Strategie se arată că, în perioada 2019 - 2021 numărul mediu de călători a fost de 57.758, zilnic. Indiferent de zi, cele mai solicitate trasee sunt 11 și 102. Principalii utilizatori ai transportului public sunt elevii, pensionarii, angajații cu salariul minim și studenții.

Pentru a afla percepția populației asupra transportului au fost întrebați, în cadrul unor chestionare, 2.729 de cetățeni. Aceștia au reclamat ca aspecte deficitare: aglomerația din mijloacele de transport, atitudinea și comportamentul șoferilor, numărul insuficient de mijloace de transport. Strategia propune, până în 2027, un transport durabil, cu accesibilitate crescută, eficiență economică, siguranță și confort.

După desființările de trasee, trei rute noi

În condițiile în care în ultimii ani s-au desființat trasee de transport public local, Strategia propune introducerea a trei trasee noi care să asigure legătura între: Bariera Traian și Piața Energiei (Bariera Traian - bulevardul George Coșbuc - strada Drumul Viilor - bulevardul Milcov - strada Nicolae Mantu - bulevardul Siderurgiștilor - Piața Energiei); Micro 19 și Piața Energiei (Micro 19 – strada Oțelarilor - bulevardul Galați - bulevardul Dunărea - Drumul de Centură - strada Siderurgiștilor - Liberty Galați - bulevardul Siderurgiștilor - Piața Energiei și retur); Țiglina I și INTFOR (Tiglina I – strada Saturn – bulevardul Marea Unire - strada Portului - INTFOR, retur).

„Prin introducerea noilor trasee se va asigura prezența ofertei de transport public în zone de locuințe, pentru obiective în care se desfășoară activități de producție și servicii și în zone cu potențial turistic, areale nedeservite în prezent”, se arată în document. Strategia mai propune actualizarea programului de transport public local, adaptarea permanentă a graficelor de circulație aferente traseelor și sporirea frecvenței mijloacelor de transport public.

Unde va fi extinsă rețeaua de troleibuz

Planul de acțiune aferent Strategiei cuprinde și extinderea infrastructurii necesare pentru circulația troleibuzelor. Iată și unde: pe strada Gării (Domnească – Gara CFR); bulevardul Dunărea (strada Brăilei - bulevardul Galați), bulevardul Galați (bulevardul Dunărea - strada Oțelarilor); strada Oțelarilor (bulevardul Galați - strada Oțelarilor cap traseu), Prelungirea Traian (bulevardul Marea Unire - strada Brăilei), strada Traian (strada Brăilei - limita intravilan).

Nu lipsesc din Strategie: modernizarea infrastructurii de circulație a mijloacelor de transport (depoul de tramvaie, strada Ștefan cel Mare, axa Domnească – Prutului etc), benzi dedicate pentru transport public, prioritizarea circulației tramvaielor, modernizarea punctelor de oprire a mijloacelor de transporț, a sistemului de ticketing, dar și achiziția a 22 de autobuze nepoluante electrice, 10 troleibuze cu emisii zero sau cu baterii, 10 tramvaie și șase microbuze nepoluante.

În planul de acțiune mai apar și extinderea rețelei de transport public la nivelul zonei periurbane, dar și un serviciu de tren metropolitan în jurul municipiului Galați.

Rămâne de văzut cum va arăta forma finală a Strategiei și ce anume va fi realitate în 2027.

Citit 18245 ori Ultima modificare Vineri, 27 Ianuarie 2023 21:25

25 comentarii

  • postat de Tobi
    Luni, 30 Ianuarie 2023 19:18
    95.76.0.***
    Nu am citit nici o motivație bazată pe date din teren pentru desființarea traseului 36, foarte necesar pentru mulți cetățeni. Că sa ajungi la/de la Gara CFR/autogara/Spital CFR/ VA Urechea etc. in zona IC Frimu/Siderurgiștilor, trebuie să folosești 2 autobuze - 11 sau 24 până pe Brăilei, apoi 29 etc
    0
    1
  • postat de Alexutz
    Luni, 30 Ianuarie 2023 15:53
    5.2.205.***
    La cat de manelizata este faleza aia ce mai conteaza 2-3 autobuze?
    0
    0
  • postat de florin
    Sâmbătă, 28 Ianuarie 2023 21:09
    86.124.203.***
    Si ca sa nu parem fraieri!Intre anii 2014-2021 am mai avut o strategie privind transportul public în municipiul Galați!Si aia facuta din bani publici!Nu este normal ca consilierii locali sa ceara un raport de la primar si acest raport sa fie public sa vedem ce s-a realizat in urma acelei strategii?
    0
    0
  • postat de Freedom
    Sâmbătă, 28 Ianuarie 2023 08:21
    5.13.235.***
    In 1998 am cumparat masina. De atunci nu am mai mers cu transportul in comun, mi-au fost de ajuns 20 de ani de mizerie, miros pestinential, frane bruste ca sa "aseze" calatorii ca pe cartofi, opririle "la hingeri", hoti de buzunare. Am avut o tentativa de revenire in primavara 2022, transportul in c
    0
    0
  • postat de Suparatu`
    Vineri, 27 Ianuarie 2023 20:21
    89.39.81.***
    Lasati Faleza Superioara in pace !!!!!!!!!!! Nu o intoxicati / poluati / aglomerati cu autobuze/microbuze, este singurul loc unde ne putem plimba la aer curat si pe unde circulatia autoturismelor este cat de cat fluida, cu 70 km/ora ! Nu strangulati circulatia de pe Faleza cu autobuze, nu poluati ac
    0
    0
  • postat de rocky
    Vineri, 27 Ianuarie 2023 16:33
    86.124.200.***
    E bine de trecut masiv la retea de trolebuze din cauza ca, comparativ cu o masina electrica, sunt mult mai fiabile. Si bineinteles, trolebuzele sunt ECO.
    Spre ex, la Brasov le pare rau acum ca au renuntat dupa revolutia din '89 masiv la trolee. Acum vor sa se intoarca la ele. Vecini nostri de la V
    0
    1
  • postat de Era
    Vineri, 27 Ianuarie 2023 12:57
    5.13.196.***
    Ni se tot vorbește/amintește de alea "10 noi tramvaie" de nici nu mai știi ce să crezi...

    Păi parcă era vorba...nu mai aștepta și tot aștepta Galațiul și încă 10 tramvaie de la Gowerrn, într-un pachet/proiect cu alte orașe...!?? Alea când mai vin? Sau tot astea/acealea sunt? Despre acelea vorbiți
    0
    0
  • postat de Era
    Vineri, 27 Ianuarie 2023 12:40
    5.13.196.***
    Ce mizerabil arată fațadele acelor blocuri... Și ce mizerie cu claia de cabluri există pe stâlpi.
    0
    0
  • postat de teo
    Vineri, 27 Ianuarie 2023 11:22
    5.14.134.***
    Documentul a fost realizat de o firma din Pitesti, nu are nici o legatura cu realitatea, pentru ca nu se poate vedea din birou transportul urban. Observ aveiasi tendinta de a fractiona trasee pt a se schimba cat mai multe mijloace de transport pana la destinatie.
    0
    0
  • postat de Manea
    Vineri, 27 Ianuarie 2023 10:26
    93.122.250.***
    Traseul 17 sa circule pina la Metro.
    0
    0
  • postat de Neculea gheorghe
    Vineri, 27 Ianuarie 2023 10:19
    90.95.184.***
    DOMNULE PRIMAR VĂD CĂ PUNEȚI ALTE MIJLOACE DE TRANSPORT SUNT BUNE DAR CETĂȚENI DIN ICFRIMU ȘI NAIE LEONARD VĂ ROAGĂ SĂ PUNEȚI ȘI TRASEUL 22 LA LOC CĂCI PENTRU SĂ MRRGI LA GARA CFR. NU ESTE NIMIC.VĂ MULȚUMIM.
    0
    0
  • postat de Maxim
    Vineri, 27 Ianuarie 2023 10:07
    5.13.128.***
    Inca o data se dovedeste ca autoritatile platite din ani publici nu sunt eficiente. Pe vremea maxi-taxi erau foarte bine acoperite toate zonele, traseele erau semnalizate inclusiv pe culori, era usor de inteles ce traseu sa alegem pentru a ajunge unde avem treaba.
    0
    0
  • postat de macarie banu
    Vineri, 27 Ianuarie 2023 09:52
    89.137.225.***
    auu mamaaa!!!.....iar au fumat ashtia la Primarie in grup....tz-ai dreak....baaaa!....dormiti adanc ba noaptea nu mai visati......mai ales tu,Burattino,cu "b" de la beton, (pentru cei care nu stiu,Burattino este versiunea sovietica a lui Pinocchio)....
    0
    0
  • postat de Maria
    Vineri, 27 Ianuarie 2023 09:31
    86.124.127.***
    Nu se spune nimic despre transportul spre liceul Anghel Salini,Viaduct.Elevii,profesorii,locuitorii din zonă,cei din drumul Viilor,merg pe jos până în Piața Energiei sau Mașnita,ptr a lua un mijloc de transport spre piața mare, gară,micro 19…..Cum ajungem in micro 17????
    0
    0
  • postat de florin
    Vineri, 27 Ianuarie 2023 07:06
    86.124.202.***
    ''Proiectul de hotărâre privind aprobarea „Strategiei privind transportul public în Municipiul Galați pentru perioada 2021-2027” a fost lansat în consultare publică de Primăria Galați.''
    Nu cumva este putin ilegal sa pui in aprobare ceva ce iti propui incepind cu anul 2021?????Suntem in 2023!Cum s
    0
    0
  • postat de Ion
    Vineri, 27 Ianuarie 2023 06:58
    5.13.134.***
    Inainte de extinderea unei retele de transport in comun SUBVENTIONATE, cred ca ar trebui niste celule cenusii sa isi faca treaba. De ce nu lasati firme private de transport sa acopere zonele fara numar mare de calatori si cu ritm redus? Portile de acces ale combinatului siderugic cum sunt acoperite
    0
    0
  • postat de Yumi
    Vineri, 27 Ianuarie 2023 05:09
    5.13.233.***
    La tr9 sant patru autobuze si nu trei cum spuneti + un microbuz pentru tr 37 , in total cinci. Trebuie reintrodus tr 17 urgent care avea foarte multi calatori si ajuta enorm tr 28 multa lume il folosea stiindu-i orele de plecare de la capete de linie, in acest articol nu s-a spus de tr28 care e fo
    0
    0
  • postat de Ioan Dogaru
    Vineri, 27 Ianuarie 2023 04:29
    86.124.202.***
    Desființarea traseelor de aur obuze care făceau legătură între marile cartiere ale orașului, gara fluviala, gările auto și de cale ferată. Iată marele merit al primarului urbei noastre. 29 și 26 nu erau trasee utile?
    0
    0
  • postat de un observator
    Vineri, 27 Ianuarie 2023 02:03
    5.13.138.***
    Pe vremuri era o vorba: facem planuri ca tiganu! Mai este mult pana acolo!
    0
    0
  • postat de das
    Vineri, 27 Ianuarie 2023 01:26
    89.137.224.***
    Asta mai lipsea..sa circula autobuze si troleibuze pe faleza superioara care trebuie sa fie o zona linistita unde oamenii se duca acolo la relxare si sa alerge si sa stea linistiti sa admire Dunarea...
    E inadmisibil asa ceva! Nu aprob!
    0
    0
  • postat de puki betonistu
    Vineri, 27 Ianuarie 2023 01:13
    5.14.129.***
    abureala de 2 bani, se vede clar ca suna a campanie electorala...capusa falimentara transurb e tinuta in perfuzii pe banii publici de la taxe si impozite si pe spinarea oamenilor cu resurse restranse...cei ce au bani, au masini personale sau circula cu taxiul...fara o alta alternativa neexistand o c
    0
    0
  • postat de Aderin
    Vineri, 27 Ianuarie 2023 00:59
    5.13.193.***
    Auzi la ei" serviciu de tren metropolitan în jurul municipiului Galați". Ce gluma bună???.
    Pe de altă parte se vrea extinderea rețelei de troleibuz până la gara ....dar când era linia de tramvai până la gara, aia nu era buna sau nu știați cum sa mai puneți niste bani deoparte pentru partid.

    Până
    0
    0
  • postat de George
    Joi, 26 Ianuarie 2023 23:54
    89.136.71.***
    Teodor S-a suplimentat linia 9 cu un autobuz. Eu cred ca 9 inlocuieste destul de bine pe 104 pana la Parfumul Teilor. De acolo poti continua cu 26, 102 sau 105
    0
    0
  • postat de rusu teodor
    Joi, 26 Ianuarie 2023 22:58
    86.124.200.***
    Ați desființat traseul 104,fără să țineți cont că orașul s-a mărit. Nu ați ținut cont de faptul că foarte multă lume trebuie să meargă la DEDEMAN,ARABESC sau CIMITIRUL SF.IOSIF. Nu țineți cont că mai ales la acest cimitir vin mai ales persoane în vârstă și că traseul 9 are timpi de așteptare lungi
    0
    0
  • postat de Mihnea
    Joi, 26 Ianuarie 2023 22:21
    5.13.200.***
    Sigur nu mai avem scapare cu premiantul clasei profesor EMIL BOC de la Cluj. Metrou ne mai lipseste ca in rest avem de toate.
    0
    0

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.