O nouă cale ferată între Galați și Giurgiulești, prioritate transfrontalieră

O nouă cale ferată între Galați și Giurgiulești, prioritate transfrontalieră
Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

Execuția sau modernizarea celor nouă poduri peste Prut dintre România și Republica Moldova, printre care și podul Galați - Giurgiulești, costă 284 milioane de euro, potrivit datelor comunicate de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Bogdan Mîndrescu, după discuții cu ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale de la Chișinău, Andrei Spînu.

Este vorba despre cele nouă treceri de frontieră rutiere peste Prut, care urmează să fie construite sau modernizate. De asemenea, discuțiile de la București dintre cei doi oficiali guvernamentali au avut în vedere proiectele pentru două linii de cale ferată noi, cu ecartament european, de la Iași și Galați până la Chișinău, relatează economedia.ro.

Comisia Europeană a aprobat deja o finanțare nerambursabilă de 16 milioane de euro (în cadrul Pachetului de Mobilitate Militară) pentru podul rutier de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii, primul pod nou cu patru benzi peste Prut, iar ofertele urmează să fie analizate. De asemenea, la Albița, cel mai tranzitat punct de trecere a frontierei România - Moldova, urmează să fie construit un nou pod, tot cu patru benzi.

"Discuțiile s-au concentrat și pe identificarea nevoilor transfrontaliere dintre România și Republica Moldova, care să fie în acord cu dezvoltarea coridoarelor europene de transport pe teritoriul Republicii Moldova. Proiectele transfrontaliere rutiere, pentru care s-a subliniat o importanță deosebită de dezvoltare, sunt identificate în punctele de trecere ale frontierei Galați - Giurgiulești, Oancea - Cahul, Albița - Leușești, Ungheni - Ungheni, Sculeni - Sculeni, Stânca - Costești, Rădăuți Prut - Lipcani, Bumbăta - Leova și Fălciu - Leca. Nevoia de finanțare pentru implementarea investițiilor în infrastructura de transport și în creșterea capacității punctelor de trecere ale frontierei este în valoare de 284 milioane de euro", a declarat Bogdan Mîndrescu, citat de economedia.ro.

Pentru proiectele transfrontaliere feroviare, nevoia de finanțare este de peste 60 milioane de euro, a spus secretarul de stat. "În ceea ce privește domeniul feroviar, discuțiile au vizat nevoia de finanțare a punctelor transfrontaliere: Galați - Giurgiulești, Fălciu - Cantemir, Socola - Ungheni, în valoare de 65,2 milioane de euro. În cadrul discuțiilor s-a susținut importanța construirii a două sectoare de cale ferată cu ecartament european (1.435 mm) care să conecteze capitala Republicii Moldova cu România și implicit cu Europa de Vest, prin legătura PFT Ungheni - Iași - Pașcani. Cel de-al doilea sector de cale ferată cu ecartament european propus conectează granița Republicii Moldova cu Ucraina, în zona Basarabeasca, cu punctul de trecere a frontierei Galați - Giurgiulești și coridorul Galați - Brăila - Buzău. În esență, proiectele identificate pe teritoriul României trebuie să fie continuate în oglindă pe teritoriul Republicii Moldova, pentru o implementare integrată, eficientă și coerentă", a explicat oficialul.

La Bumbăta (Vaslui), trecerea Prutului se face pe un pod din pontoane. Alte poduri noi vor fi construite la Stânca (jud. Botoșani) și Fălciu (jud. Vaslui).

Citit 6250 ori Ultima modificare Vineri, 15 Septembrie 2023 17:21

2 comentarii

  • postat de Galatean
    Sâmbătă, 16 Septembrie 2023 16:14
    89.137.226.***
    Aceste cai de legatura se vor face cand Basarabia o sa anexeze Romania, ca, guvernul de la Bucuresti, si turistul de la Cotroceni, nu sunt in stare.
    2
    0
  • postat de Fără speranță cu ăștia
    Sâmbătă, 16 Septembrie 2023 08:12
    51.179.39.***
    Să nu cumva să sperați la așa ceva. Desigur, Republica Moldova va construi însă la noi..... cu sabotorul de grindeanu, ministrul oug13.... Uitati-va la podul de la Brăila ce se întâmplă. Cum ard locomotivele și multe altele.
    1
    0

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.