Zeci de taximetriști gălățeni au renunțat la licențe şi s-au mutat la Uber și Bolt

Zeci de taximetriști gălățeni au renunțat la licențe şi s-au mutat la Uber și Bolt
Evaluaţi acest articol
(53 voturi)

Piața transportului privat de persoane din Galați este departe de a se fi așezat pe un făgaș clar. Companiile de ridesharing câștigă tot mai mult teren, iar destul de mulți taximetriști gălățeni renunță să mai facă taximetrie clasică, mutându-se către platformele de transport alternativ Uber și Bolt.

Așa cum "Viața liberă" a scris la vremea respectivă, la jumătatea anului trecut, numărul ecusoanelor Uber și Bolt eliberate în Galați era deja cu 50 la sută mai mare decât cel al licențelor taxi: 1.673 față de 1.024. Situația este în continuare dinamică, iar din iunie 2023 și până acum, aproape o sută de taximetriști au renunțat la licențe.

"Referitor la solicitarea dumneavoastră privind autorizațiile de taxi, vă comunicăm că situația din ultimele șase luni este următoarea: 72 de autorizații nevizate (întrucât nu s-au prezentat la termen pentru o nouă avizare) și 17 autorizații retrase la cerere. Având în vedere ca aceste două categorii pot fi asimilate, deoarece autorizațiile nevizate au fost oricum retrase, chiar în lipsa unei cereri adresate în mod expres Primăriei, putem spune că avem 89 de autorizații retrase.

Precizăm, în context, că alte 47 de autorizații au fost retrase înainte de 01.06.2023. Astfel, în prezent dispunem de 136 de autorizații libere din totalul de 1.050. Pentru retragerea autorizației de taxi, titularul formulează o cerere la care atașează autorizația și ecusoanele de taxi", este răspunsul primit de la Compartimentul de presă al Primăriei Galați.

În contextul în care destul de mulți taximetriști renunță sau se mută la concurență, operatorii de taxi din Galați au început să mărească taxa lunară de dispecerat (așa-numita colaborare) pe care o percep de la șoferi. "As a dat tonul și a făcut 450  de lei colaborarea, de la 420 de lei, iar ceilalți au făcut aceeași mișcare. Până de Paște, se vrea să se ajungă la 500 de lei. Lăcomia strică omenia. Asta se întâmplă după ce au renunțat foarte mulți la licență și ridesharingul crește", ne-au declarat surse din piață.

Citit 27455 ori Ultima modificare Vineri, 12 Ianuarie 2024 17:21

21 comentarii

  • postat de Simona
    Duminică, 14 Ianuarie 2024 14:08
    86.124.200.***
    Unele istericale si "amenintari" dintr-un comentariu tradeaza caracterul unor soferi taximetristi.
    "Ne vom vedea pe platforma"... se prea poate.
    Insa acolo trebuie sa respecti un cod de conduita, altfel accesul la platforma va fi suspendat.
    Daca esti badaran, vii si pleci.
    Simplu.
    2
    13
  • postat de Bond
    Sâmbătă, 13 Ianuarie 2024 22:55
    109.166.134.***
    Nu mai frecați ridichea cu taxiuri murdare. Nu toate sunt murdare și ni toți șoferii sunt în șlapi și maieu. Sau să miroase a țigara in masina.Căutați unii anturaj așa degeaba!
    19
    8
  • postat de Știi ce zic?!
    Sâmbătă, 13 Ianuarie 2024 18:10
    92.82.217.***
    Vom trece toti la alternativ. Sa nu mai fie taxiuri in oras. Dar ma fomistilor,de revelion de la hangiu priceput pana in mazeoa 1 va luat bolt 150 lei. Fariseilor apoi cautati taxi ca era mai ieftin. Ce sulfe sunteti si voi! Dar ne vom gasi pe platforma. La vremuri noi,tot noi. Urâta natie suntem!
    20
    21
  • postat de maurice
    Sâmbătă, 13 Ianuarie 2024 17:59
    86.124.203.***
    "Maimuța" a distrus taximetria clasica. La Uber/Bolt stii de la inceput cat vei plati.
    5
    43
  • postat de Adrian
    Sâmbătă, 13 Ianuarie 2024 14:56
    86.124.202.***
    Daca iau metehnele vechi de taximetristi cu ei se alege praful.
    1
    40
  • postat de Adrian
    Sâmbătă, 13 Ianuarie 2024 13:40
    86.120.136.***
    Către redacție? DC nu scrieți și de angajații de la stat care practica aceasta meserie? , care practic fac o ilegalitate. DC nu scrieți cum fraudează statul aceste firme uber bolt?! Dc nu scrieți unde se duc banii încasați și rulați pe aceste platforme?!
    15
    20
  • postat de Adrian
    Sâmbătă, 13 Ianuarie 2024 13:36
    86.120.136.***
    80% din comentarii sunt de la fomistii de la bolt, fac și ei part Time pt un venit suplimentar ??. Abia aștept sa dea ANAF-ul în voi. Va sar figurile în sus și tigaile. Toți angajații de la stat primărie mapn M.A.I au voie sa practice acest servici?
    28
    16
  • postat de Gigel
    Sâmbătă, 13 Ianuarie 2024 12:41
    5.13.138.***
    @Alergatorul: si mai ai si bonusuri la calatorii.
    1
    16
  • postat de Ghe
    Sâmbătă, 13 Ianuarie 2024 12:37
    5.13.147.***
    Eu cred ca majoritatea ne dorim un transport civilizat, curat, bun simț. Așadar clienții vor face diferența.. Vrei civilizatie nu mergi cu Uber /Bolt....
    21
    12
  • postat de Nicolae
    Sâmbătă, 13 Ianuarie 2024 11:22
    5.13.185.***
    Situația la zi - când erau 800 de licențe pe stradă nu se făceau bani, acum că numărul total al prestatorilor este de aproximativ 2500 la pachet cu comisioanele mari plătite și a costurilor de funcționare la fel de ridicate rezultă foame cruntă indiferent de tabără. Amin
    3
    22
  • postat de Irina
    Sâmbătă, 13 Ianuarie 2024 11:02
    86.124.200.***
    Nu poți opri progresul.
    Taxiurile vor avea soarta celebrelor maxi-taxi.
    8
    33
  • postat de Nikolas
    Sâmbătă, 13 Ianuarie 2024 10:24
    86.124.200.***
    Ridesharing, noii kamikaze de pe străzile Galațiului. 50%din accidente sunt provocate de amatorii cu mașinile lor necolantate de nici un fel(ca nici politia nu i poate recunoaște)!Nu s-a vrut o taximetrie moderna, civilizata, profesionista. Avem în schimb, amatori,haos,accidente și poluare!!!
    33
    25
  • postat de Razzy
    Sâmbătă, 13 Ianuarie 2024 10:22
    5.13.158.***
    Maxim doi ani mai dau taximetriei din Galati, cu indulgenta. Sa mai vad atunci tigai mai vechi de 10 -12 ani, soferi in maieu, pant. trei sferturi si papuci sau care sa fumeze in masina si sa nu miroasa cum trebuie. Sa se imbrace ca in domeniul Vanzarilor, nu ca pe terenul sintetic de fotbal.
    11
    36
  • postat de Adrian
    Sâmbătă, 13 Ianuarie 2024 09:34
    128.127.117.***
    Foarte bine primaria nu mai încasează taxe firmele de afara fac bani și platesc minim statului roman. Bizniz
    4
    28
  • postat de Dan Radu
    Sâmbătă, 13 Ianuarie 2024 08:43
    5.13.158.***
    Exista în Galați un dispecerat corect cu clienții și cu colaboratorii lui....se numește Echotaxi și au maşini curate, şoferi manierați și nu a murit taxa de colaborare.Practic , sunt singurii care ṭin taximetria
    14
    19
  • postat de Gigel
    Sâmbătă, 13 Ianuarie 2024 08:26
    5.13.138.***
    Au trădat unii cauza și au trecut la inamic? La aia cărora le doreau moartea ? Oameni de calitate. Nu vreau sa ma gândesc cum vor proceda în cazul unui război.
    7
    18
  • postat de Alergătorul de pe Faleză
    Sâmbătă, 13 Ianuarie 2024 07:46
    109.166.130.***
    Nu am patit niciodata sa ma urc intr-un Bolt care duhneste a tigara. Dar am patit-o de nenumarate ori in taxiuri. Normal ca lumea va alege Bolt daca serviciile sunt mai bune si poti oferi chiar un feedback dupa fiecare cursa.
    6
    39
  • postat de Viitor Bolt-ist
    Sâmbătă, 13 Ianuarie 2024 02:23
    109.166.134.***
    Nejustificat s-a mărit taxa de șmecher,(așa zisa colaborare). De ce nu se plătește pe comandă? Pentru că nesătuii de patronași de carton ,nu vor fi mulțumiți. CJG ar trebui să abroge obligativitatea de a adera la un dispecerat. O lege ( 38) făcută pe genunchi. Trăiască Bolt-Uber!
    5
    63
  • postat de vasile
    Sâmbătă, 13 Ianuarie 2024 01:30
    84.117.46.***
    Economia de piata! Scapa cine poate! Unii castiga, altii doar supravietuiesc si altii dau faliment si se angajeaza la Damen si Vard !
    1
    51
  • postat de cititor
    Vineri, 12 Ianuarie 2024 20:22
    86.124.113.***
    Asa este, putem spune ca lacomia a distrus taximetria
    2
    84
  • postat de marr
    Vineri, 12 Ianuarie 2024 20:19
    86.124.203.***
    E clar . Cat de curand , continuand pe trendul asta , dispeceratele vor pune lacatu' pe usa .
    Galati = 100% bolt si uber .
    7
    86

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.