Piața transportului privat de persoane din Galați este departe de a se fi așezat pe un făgaș clar. Companiile de ridesharing câștigă tot mai mult teren, iar destul de mulți taximetriști gălățeni renunță să mai facă taximetrie clasică, mutându-se către platformele de transport alternativ Uber și Bolt.
Așa cum "Viața liberă" a scris la vremea respectivă, la jumătatea anului trecut, numărul ecusoanelor Uber și Bolt eliberate în Galați era deja cu 50 la sută mai mare decât cel al licențelor taxi: 1.673 față de 1.024. Situația este în continuare dinamică, iar din iunie 2023 și până acum, aproape o sută de taximetriști au renunțat la licențe.
"Referitor la solicitarea dumneavoastră privind autorizațiile de taxi, vă comunicăm că situația din ultimele șase luni este următoarea: 72 de autorizații nevizate (întrucât nu s-au prezentat la termen pentru o nouă avizare) și 17 autorizații retrase la cerere. Având în vedere ca aceste două categorii pot fi asimilate, deoarece autorizațiile nevizate au fost oricum retrase, chiar în lipsa unei cereri adresate în mod expres Primăriei, putem spune că avem 89 de autorizații retrase.
Precizăm, în context, că alte 47 de autorizații au fost retrase înainte de 01.06.2023. Astfel, în prezent dispunem de 136 de autorizații libere din totalul de 1.050. Pentru retragerea autorizației de taxi, titularul formulează o cerere la care atașează autorizația și ecusoanele de taxi", este răspunsul primit de la Compartimentul de presă al Primăriei Galați.
În contextul în care destul de mulți taximetriști renunță sau se mută la concurență, operatorii de taxi din Galați au început să mărească taxa lunară de dispecerat (așa-numita colaborare) pe care o percep de la șoferi. "As a dat tonul și a făcut 450 de lei colaborarea, de la 420 de lei, iar ceilalți au făcut aceeași mișcare. Până de Paște, se vrea să se ajungă la 500 de lei. Lăcomia strică omenia. Asta se întâmplă după ce au renunțat foarte mulți la licență și ridesharingul crește", ne-au declarat surse din piață.