Cele mai mari contracte de lucrări licitate de Primăria Galați nu au în comun doar obiectivul general - modernizarea infrastructurii de transport public cu tramvaiul - şi clauza suspensivă care condiționează atribuirea lor de obținerea finanțării europene, ci și... ofertanții. Mai exact, aceeași asociere de firme, în care doar liderul se schimbă, a depus, în fiecare dintre proceduri, singura ofertă!
Primăria municipiului Galați a anunțat miercuri, 9 iulie 2025, că a semnat contractele de finanțare și de lucrări pentru modernizarea depoului de tramvaie nr. 1. O simplă verificare în portalul achizițiilor publice (SEAP) ne-ar putea duce la concluzia că Primăriei nu i-a fost chiar atât de greu să analizeze și să delibereze cine va fi constructorul care va moderniza depoul de tramvaie nr. 1.
Și spunem asta pentru că a primit o singură ofertă! Din partea asocierii Tancrad (lider), Lemacons, Oldroad Construct, Citadina 98.
O „combinație” oarecum consacrată de firme binecunoscute gălățenilor. Companii ale căror nume are multă rezonanță când e vorba despre lucrări publice în municipiul Galați. În special, lucrări cu valori mari!
Pentru că Primăria nu a anunțat valoarea finală a contractului încheiat pentru modernizarea depoului de tramvaie, iar în Sistemul Electronic de Achiziții Publice procedura figurează încă în derulare, vă putem spune care a fost valoarea estimată a contractului - 110.623.738 de lei fără TVA. Criteriul de atribuire a fost „cel mai bun raport calitate-preț”.
Tot în comunicatul de presă transmis miercuri, Primăria precizează că se află în perioada de contractare a finanțării și proiectul privind modernizarea străzii Ștefan cel Mare și a străzii Siderurgiștilor (pe tronsonul cuprins între Piața Energiei și intrarea pe viaduct). Pentru acest obiectiv, se află în licitație un alt contract substanțial - 87.386.710 de lei fără TVA.
Ca și în primul caz, oferta primită de Primărie este unică. Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice, ofertantul este asocierea Citadina 98 (lider), Lemacons, Oldroad Construct, Tancrad. Mai exact, aceleași firme de la prima procedură... dar cu un alt lider, Citadina, în loc de Tancrad. „Ce mi-e Baba Roza, ce mi-e Roza Baba!”, am putea comenta ironic.
Criteriul de atribuire este tot „cel mai bun raport calitate-preț”. Și în acest caz, licitația a fost inițiată cu clauză suspensivă. Adică se va semna contractul de lucrări numai în măsura în care fondurile necesare vor fi asigurate prin semnarea contractului de finanțare între municipiul Galați și Agenția de Dezvoltare Regională Sud-Est. Termenul maxim estimat pentru semnarea contractului de finanțare este septembrie 2025.
Nu ne rămâne decât să sperăm că această asociere de firme va reuși să execute cu succes și în termen lucrările pentru care a depus oferte. Pentru a avea un termen de comparație vă mai spunem că asocierea Tancrad - Citadina 98 - Lemacons - Old Road Construct - Add Global Design (proiectant), pune în operă, în prezent, proiectul de „Modernizare bulevardul George Coșbuc, Etapa I - lucrări drum și rețele edilitare apă-canal”, contract în valoare de 63.915.227 de lei fără TVA.