Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) Galați anunță că a finalizat verificarea cererilor validate automat prin intermediul aplicației informatice EPIDS și s-au emis primele tichete de energie pentru plata facturilor aferente lunilor iulie și august 2025. Tichetul emis confirmă faptul că solicitantul este eligibil pentru acordarea sprijinului pentru energie.
Vineri, 19 septembrie, ANPIS a efectuat plata pentru primii 274.541 de beneficiari de tichet de energie, în valoare de 27.384.900 lei. Începând de marți, 23 septembrie, aceștia vor putea utiliza suma pentru plata facturilor de energie electrică, aferente lunilor iulie și august.
În județul Galați au fost emise, până la această dată, 14.219 tichete aferente lunilor iulie și august. Au fost depuse, de asemenea, 4.222 de solicitări noi, pentru luna septembrie.
Conform comunicatului remis de AJPIS Galați, procesul de stabilire a eligibilității cererilor înregistrate aferente lunilor iulie și august este în continuă desfășurare, până pe 27 septembrie 2025, data-limită de depunere a cererilor raportate la perioada menționată. După această dată, sprijinul financiar va fi acordat începând cu luna în care este depusă cererea, până la 31 martie 2026.
Tichetul nu trebuie prezentat la achitarea facturii în oficiile poștale, nu este transmisibil și nu poate fi utilizat pentru alte locuri de consum, în afara celui pentru care a fost acordat, precizează instituția.
Informații suplimentare și asistență privind procesul de solicitare și utilizare a tichetului de energie se pot obține prin call-centerul ANPIS, la numărul de telefon 021.9309.
Valoarea acestui sprijin financiar este de 50 de lei/lună, iar tichetul poate fi folosit exclusiv pentru plata facturilor la energie electrică. Nu poate fi transferat, vândut sau utilizat pentru altă adresă decât cea pentru care a fost acordat.
De tichet pot beneficia persoanele singure cu un venit lunar net de până la 1.940 de lei și familiile cu un venit net lunar/membru de maximum 1.784 de lei. Cererea pentru obținerea acestui beneficiu se depune o singură dată, prin intermediul platformei EPIDS. Beneficiarii venitului minim de incluziune sunt introduși automat în sistem, nefiind necesară o cerere.