Evaluaţi acest articol
(16 voturi)
10 comentarii

Preşedinţia şi Guvernul promit demararea unor proiecte de infrastructură de interes şi pentru Galaţi

O autostradă „care să lege Moldova de restul ţării şi al Europei” este o necesitate şi ar trebui să devină un proiect prioritar, a declarat, la Iaşi, preşedintele Klaus Iohannis, fără a preciza, însă, şi cum vede el această legătură. "Ştiu că sunt multe lucruri de reglat şi perfecţionat, că avem fragilităţi şi lipsuri. Sunt convins că le putem corecta şi gestiona împreună, prin muncă, seriozitate şi prin dorinţa de a lăsa o ţară mai bună generaţiilor viitoare. Spre exemplu, Moldova suferă încă din cauza decalajelor economice. O autostradă care să lege Moldova de restul ţării şi al Europei ar aduce numeroase beneficii. În perioada următoare acest proiect ar trebui să devină prioritar", a declarat Iohannis. Infrastructură pe hârtie Principalele proiecte de autostradă vehiculate până în prezent sunt cele care să lege Moldova de Transilvania pe ruta Tg. Mureş – Iaşi – Ungheni, de Muntenia pe ruta Siret – Suceava – Bacău – Focşani – Ploieşti. Dar la fel de importantă ar fi legătura Moldovei cu Dobrogea, pe ruta Galaţi – Brăila – Tulcea – Constanţa, iar adiacente acestora ar fi drumurile expres care să lege Galaţiul de Buzău şi Focşani.
Din păcate, cu toate că mai toate guvernele s-au întrecut în promisiuni, mai ales în preajma campaniilor electorale, toate proiectele majore de infrastructură privind Moldova în general, Galaţiul în particular, au rămas doar pe hârtie. Nici varianta finală a Master Planului General de Transport, documentul strategic aprobat anul trecut de Comisia Europeană, în care se definesc şi se prioritizează proiectele de investiţii în infrastructura României în perioada 2015-2030, nu vine cu perspective prea încurajatoare pentru această parte ţară. Asta pentru că, deşi planul conţine inclusiv proiectele de care Galaţiul este interesat (Dobrogea Expres, Muntenia Expres şi Drumul expres Siret – Muntenia – n.r.) acestea sunt realizabile mai degrabă după 2020. Asta pentru că, pe de o parte, este vorba de prioritizarea proiectelor la finanţare. Apoi, ar mai fi nevoie ca autorităţile să respecte „clauza de reformă structurală”, pentru a obţine, din 2017, o derogare de 0,5 la sută din ţinta de deficit bugetar, fapt ce i-ar permite să atragă din împrumuturi externe încă 8,3 miliarde de euro pentru finanţarea proiectelor de infrastructură, inclusiv a celor privind Galaţiul. Problema este că, recenta relaxare fiscală şi creştere a salariilor din sector bugetar riscă să dea peste cap indicatorii de stabilitate macroeconomică. De altfel, sumele alocate pentru investiţii de la bugetul de stat au fost drastic micşorate şi e puţin probabil că va fi respectată acea clauză de reformă structurală. În aceste condiţii, e cam ambiguu la ce autostradă pentru Moldova se referă preşedintele Klaus Iohannis, dar e bine cel puţin că îşi asumă necesitatea acesteia, oricare ar fi ea, şi să sperăm că asumarea aceasta nu a fost un simplu gest de complezenţă.

Istorie fără investiţii

Un semn bun ar fi, poate, că şi premierul Dacian Cioloş a pomenit de necesitatea unor drumuri rapide de legătură a provinciilor istorice. Premierul s-a declarat nemulţumit de faptul că investiţiile în infrastructură au fost insuficiente, motiv pentru care s-a ajuns în situaţia ca la aproape 100 de ani de la Marea Unire din 1918 provinciile istorice din ţara noastră să nu fie unite prin drumuri rapide. „Credem cu toţii că o ţară modernă trebuie să se bazeze pe o infrastructură modernă. Faptul că în apropierea Marii Uniri de la 1918 încă nu vom reuşi să unim cu drumuri rapide provinciile istorice româneşti este o nerealizare care se cere grabnic corectată prin efortul comun al guvernului României, oricare ar fi el”, a subliniat Cioloş, precizând că, în perspectiva centenarului 2018, Guvernul trebuie să vină cu o propunere de proiecte de infrastructură care să fie prioritare. Dacă se va întâmpla sau nu aşa, rămâne de văzut.        

Citit 8255 ori Ultima modificare Marți, 02 Februarie 2016 00:57

10 comentarii

  • postat de viorel Vineri, 29 Ianuarie 2016 21:42 5.13.180.*** Link la comentariu
    0
    5

    Aici in zona noastra doar cele doua administratii ( Galati si Braila) pot face ceva (consiliul local impreuna cu judetean). Poate chiar si cei de la Tulcea pot contrbui la drumul catre marea neagra. Altfel doar reportaje cu promisiuni " trebuie sa se realizeze" inainte de alegeri.

    Raportează
  • postat de C Vineri, 29 Ianuarie 2016 19:14 69.70.57.*** Link la comentariu
    1
    3

    Speranta moare ultima
    Galati oras mort.

    Raportează
  • postat de terente Vineri, 29 Ianuarie 2016 18:14 95.76.36.*** Link la comentariu
    0
    4

    Pana la autostrada asta mult dorita, sa ne apucam serios de munca si sa facem din ceeea ce avem dpdv rutier in acest moment, ca totul este praf si pulbere. Asfaltarea si largirea carosabilului(acolo unde se poate), marcarea si punerea de parapeti, ar fi la fel de folositoare ca si o autostrada. Si in plus nu ar mai necesita alte si alte planuri de amplasament, studii de impact, fezabilitate, aprobari de la fl de fel de gaselnite post decembriste

    Raportează
  • postat de Galatean Vineri, 29 Ianuarie 2016 16:52 5.13.217.*** Link la comentariu
    0
    12

    Vin alegerile la galati fratilor!!!!!!!!!!!!!! Haideti sa le promitem si la acestp......ceva!!!
    nu va mai cred pe nici unul ! m-ati prostit de 26 de ani!!!1

    Raportează
  • postat de Parerea mea Vineri, 29 Ianuarie 2016 14:51 178.138.33.*** Link la comentariu
    1
    8

    Nu se va face nimic. Conducerea statului român e formată din ardeleni și munteni ce nu au pentru moldoveni decât dezinteres sau chiar dispreț. Peste 10 ani vom avea aceleași discuții. La fel și peste 20 de ani etc. Murim noi și nepoții noștri vor avea aceleași speranțe deșarte. Doar o Moldovă sub o formă sau alta se poate ocupa de problemele Moldovei, de dezvoltarea ei. România niciodată. A dovedit asta de 157 de ani.

    Raportează
  • postat de Catavencu Vineri, 29 Ianuarie 2016 14:22 193.231.148.*** Link la comentariu
    0
    11

    2050 suna mai bine decar 2020!

    Raportează
  • postat de Geanina Vineri, 29 Ianuarie 2016 12:15 81.12.149.*** Link la comentariu
    5
    8

    Da, are dreptate dl Iohanis si premierul Ciolos!
    Dar asta nu e suficient. Trebuie sa ne implicam si noi, Societatea Civila, în toate demersurile pentru interesul nostru local, al Galaţiului şi al Brăilei. Pentru asta trebuie să fim UNIŢI cu toţii în proiectele comune de care avem nevoie, proiecte de care sa beneficieze şi urmaşii noştri!

    Raportează
  • postat de rocky Vineri, 29 Ianuarie 2016 09:34 193.230.156.*** Link la comentariu
    0
    18

    Ar fi utila o autostrada care sa porneasca din Botosani, sa treaca prin imediata vecinatate a oraselor Iasi, Vaslui, Birlad, Galati - Braila, la vreo 30Km de Tulcea si apoi sa coboare spre litoralul romanesc. De asemenea, e utila si autostrada care face referire Iohanis si anume cea care vine de la Suceava, trece pe langa orasele Roman, Bacau, Adjud, Focsani, Rm Sarat, Urziceni - Bucuresti, plus drumurile expres aferente care sa faca legatura intre cele doua autostrazi: Braila - Ramnicu Sarat (sau Braila - Faurei - Buzau), respectiv: Galati - Tecuci - Marasesti.

    Raportează
  • postat de nebunul Vineri, 29 Ianuarie 2016 07:10 89.136.186.*** Link la comentariu
    0
    16

    Mâine, așteptăm continuarea articolului: cine și câte proiecte europene, câte echipe de drumari, ce cursuri de pregătire constructori de drumuri are Galațiul? Dacă în oraș și în județ nu mai facem nimic, măcar aici, în Moldova să prindem locuri de muncă, să arătăm că suntem serioși și nu merităm să murim așa, în nesimțire.

    Raportează
  • postat de Andrei Vineri, 29 Ianuarie 2016 01:34 62.212.73.*** Link la comentariu
    0
    31

    Sa fim seriosi. Pentru Galati tot timpul, intotdeauna au fost doar promisiuni, doar vorbe si nimic concret. Acum sunt altii, dar care promit aceleasi vise.

    Cine naiba ii mai crede pe astia. Politicul si-a vazut intotdeauna propriul interes si nu pe cel al cetatenilor.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.