Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
Fii primul care postează comentarii!

Emoţii mari printre părinţii elevilor de la CNVA care au susţinut astăzi proba la limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale la clasa a VIII-a. Mai ales când, după ce au căutat cu telefoanele pe Google şi au aflat că "picase" Baconsky, despre care nici nu prea auziseră. Automat au tras concluzia că subiectele sunt grele. Lucru infirmat de prima candidată care a ieşit din examen şi a fost asaltată de întrebări. "A fost foarte uşor", i-a liniştit ea, cu aerul unui copil care tocmai a jucat un joc pe calculator, nicidecum cu îngrijorarea care ar fi trebuit să i se citească pe chip după primul examen important al vieţii.

Foaia cu subiecte trece din mână în mână, părinţii fac poze faţă verso, cântăresc rapid poezia "Salcâmi" şi compunerea despre o întâmplare reală sau imaginară petrecută într-o zonă turistică şi răsuflă uşuraţi. Nu pare greu deloc.

"Subiecte din materia de clasa a V-a"


Despre subiectele de la evaluare am vorbit cu profesoara de la CNVA Gabriela Ciubotaru, care ne-a spus că acestea au fost uşoare şi echilibrate. "Gradul de dificultate este mediu spre foarte simplu. Nu ştiu cum se va face departajarea, dacă şi la matematică va fi la fel de uşor. La primul subiect, au fost noţiuni care se fac în clasa a V-a. Genul liric, măsura versurilor, sinonime, să identifice două figuri de stil din text, să explice folosirea cratimei. În plus, genul liric se lucrează pe îndelete, cam o lună, la începutul clasei a VIII-a. Noţiunile sunt astfel bine asimilate. Nici măcar nu le-a dat apartenenţa la specie, numai la gen", declară profesoara. Aceasta susţine că nici subiectul al doilea nu le-a ridicat probleme elevilor, fiind structurat exact după tipicul cu care elevii au fost familiarizaţi din modelele lucrate. "Valorile morfologice solicitate au fost tot la nivel de clasa a V-a, nimic ieşit din comun - prepoziţie, verb, pronume relativ şi adjectiv propriu-zis. La fel şi la funcţii sintactice, unde au avut de identificat un atribut adjectival şi un complement direct. Nici punctul unde li s-a cerut să selecteze două propoziţii subordonate nu le-a ridicat prea mari probleme, pentru că au avut de ales între o condiţională introdusă prin "dacă", o subiectivă introdusă cu verbul "trebuie" şi o temporală. La construcţie de frază li s-a dat ce era mai simplu, o completivă directă", mai spune Gabriela Ciubotaru. Nici compunerea care le cerea să povestească o întâmplare nu a fost dificilă, pentru că le dădea voie să aleagă între una reală şi una imaginară.

Pentru prima dată, tezele corectate în alte judeţe 


De la inspectoarea generală Mioara Enache am aflat că dintre cei 3.925 de elevi înscrişi la examen, s-au prezentat doar 3.842. Candidaţii provin din 161 de şcoli din judeţul Galaţi şi au susţinut examenul în 119 centre. "Există 264 de elevi care nu s-au înscris la examen, aceştia fie nedorind să-şi continue studiile, fie sunt în situaţie de corigenţă", mai precizează conducerea ISJ.
Au mai fost, de asemenea, 39 de elevi care au dat examen în condiţii speciale, care au avut nevoie de mai mult timp pentru redactarea lucrării, dar niciun candidat nu a susţinut examenul la domiciliu sau în spital.

"O singură problemă s-a înregistrat, cu un elev de la Brăhăşeşti, care a venit târziu la examen, la 9,30, şi nu a mai putut fi lăsat să intre", ne-a mai declarat inspectoarea generală.

Pentru prima dată, tezele de la Evaluarea Naţională nu vor mai fi corectate în judeţul nostru, ele fiind trimise în altă parte, aşa cum s-a procedat anul trecut la bacalaureat.

Miercuri, 29 iunie, absolvenţii claselor a VIII-a vor susţine examenul la Matematică. Afişarea rezultatelor se va face vineri, 1 iulie, iar depunerea contestaţiilor la avea loc în aceeaşi zi. Pe 5 iulie vor fi făcute publice notele finale.

CLICK AICI PENTRU A VEDEA SUBIECTELE LA LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ

Citit 3548 ori Ultima modificare Luni, 27 Iunie 2016 18:04

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.