Când vom mai avea minicroaziere pe Dunăre

Când vom mai avea minicroaziere pe Dunăre
Evaluaţi acest articol
(16 voturi)

Speranţele gălăţenilor că vor avea parte şi de Ziua Marinei de minicroaziere, aşa cum s-a întâmplat de Ziua Dunării, au fost spulberate atunci când Primăria a făcut public programul evenimentului din 15 august. Vestea bună este că primarul Ionuţ Pucheanu consideră că asemenea plimbări cu vaporaşul ar trebui să se întâmple nu doar de Ziua Marinei sau la evenimente.

"Avem un buget limitat. Pentru evenimentele organizate de la începutul anului nu au fost alocaţi foarte mulţi bani. Prin urmare, pentru că mai avem şi Zilele Galaţiului, încercăm să ne gospodărim, să avem bani pentru absolut toate. Din păcate, anul acesta - chiar dacă au avut un real succes - pentru Ziua Marinei n-au mai încăput şi croazierele", a explicat edilul-şef.

Negocieri pentru un ponton APDM de la Tulcea

Ce perspective există pentru noi plimbări cu vaporaşul am aflat tot de la Ionuţ Pucheanu: "Ce pot să vă spun e că încercăm, şi eu sunt sigur că vom reuşi, împreună cu cei de la APDM, aducerea unuia dintre pontoanele pentru pasageri pe care aceştia le au în momentul de faţă la Tulcea, şi care cam stau degeaba. Unul dintre ele, despre care am avut deja discuţii, e posibil să fie relocat la Galaţi. Avem discuţii demarate în ideea de a face aceste croaziere să se întâmple nu doar de Ziua Marinei sau de vreun alt eveniment. Dacă există un privat care doreşte să investească în zona aceasta a croazierelor, cu dragă inimă îi stăm la dispoziţie. Împreună cu cei de la APDM, vom avea o zonă de andocare a navelor de mari dimensiuni", a declarat primarul.
Cât despre refacerea navei şcoală „Steaua Polară”, pentru a fi folosită pentru croaziere pe Dunăre, edilul susţine că e posibil să fie mai costisitor decât dacă ar fi comandată o nouă navă la Şantierul Naval. În plus, conform primarului, fiind o navă destinată elevilor de la Liceul de Marină, schimbarea destinaţiei nu se poate face decât cu acordul Ministerului Educaţiei.        

Citit 4880 ori Ultima modificare Duminică, 13 August 2017 17:32

12 comentarii

  • postat de Roman
    Luni, 14 August 2017 19:59
    Cu 30 de roni de persoana la Dubova ....(PRIVAT) ...te plimbi 1 ora ..cu barci construite la Galati .. 6..8 persoane. La Galati daca incearca sa faca cineva asa ceva i ti ia pielea de pe tine.
    2
    1
    Raportează
  • postat de Bani publici
    Luni, 14 August 2017 15:38
    De ce trebuie neaparat primaria sa faca aceste plimbari din bani publici??? Iar asteptam pomana - oras de asistati!!!!
    Unde este spiritul de antreprenor al galateanului? VL a prezentat prin ziar multi pretendenti numiti "mari afaceristi" care au deschis o carciuma mai dichisita in oras dar tot bodega comunala e. Pe ei de ce nu ii intrebati de ce nu fac o investitie - Dunarea e a tuturor nu numai a primariei. Orasul e plin de crengi de la furtuna de ieri noapte si pe noi ne arde de pieptanat Dunarea. Au terminat cei de la gospodarire de aranjat faleza si acum are alta tema primaria? Au disparut garajele din oras, cainii comunitari, avem peste tot in oras apa si canalizare ca in tarile civilizate?
    1
    7
    Raportează
  • postat de Gogu saramură
    Luni, 14 August 2017 14:35
    Turism la Galati?
    Hai sa facem un exercitiu de imaginatie: sa dam exemplu de trei atractii turistice pentru care Galatiul merita a fi vizitat in scop pur turistic!
    1
    7
    Raportează
  • postat de greu
    Luni, 14 August 2017 12:43
    Bine ca are minicroaziere Timisoara pe Bega, cu vaporase construite la Galati!Au fonduri pentru ca au conducatori destepti care au atras investitori si au lucrat pentru cetateni,poate gasim un primar din Ardeal, al nostru nu stie nici ce salariu are!
    2
    8
    Raportează
  • postat de Maxim I
    Luni, 14 August 2017 12:37
    noi nici macar nu avem un ponton pentru pasageri hahaha ce trista tara, ce trist oras
    1
    14
    Raportează
  • postat de ro
    Luni, 14 August 2017 12:17
    Costa, sigur ca transportul costa. Incercati insa, printr-un simplu exercitiu de imaginatie, sa va ganditi cum se poate promova turismul in zona. Incercati sa nu va limitati la stereotipiile legate de a merge gratis sau sa faceti misto de singurele initiative din domeniu.
    Prin urmare, stim cu totii ca turismul poate fi o afacere. Nu se pune problema sa ducem Dunarea in alta parte, ea este aici. Prin urmare trebuie gasit mijlocul eficient de a face turism, mai ales cand stim ca exista doritori. Dar....putem avea un pret corect, pentru a putea fi studiate variantele? Putem avea incredere ca afacerea este corecta si ca se vrea intradevar sa fie promovata aceasta activitate? Din pacate NU. Daca s-ar fi vrut sigur se gaseau variante care sa poata fi analizate si cunoscute de toata lumea, in asa fel incat sa poata fi obligati factorii de decizie de a actiona pentru realizarea scopului.
    Prin urmare, se pare ca ne invartim in aceeasi mocirla a deciziilor in care Statul, prin reprezentantii lui, NU STIE sau NU VREA sa faca ceva pentru acest oras, pentru cetatenii lui sau pentru promovarea turismului. Desigur ar vrea daca s-ar da un tun....
    2
    11
    Raportează
  • postat de Terente
    Luni, 14 August 2017 12:12
    Transportul fluvial a fost, este si va fi rentabil oriunde in lume. Exista interese ca acest tip de transport sa nu mai existe in Romania. Este o abureala chestia cu lipsa de interes din partea unui operator privat. Lucrurile nu stau asa: marfa, pasageri, coletarie, etc se pot transporta pe Dunare mult mai ieftin, insa repet, exista interese ca acesta sa se faca restrictiv pe cai rutiere si acelea sub controlul si supravegherea unor grupuri de interese. Dunarea curge gratis, nu ar trb sa existe costuri pt. o tona de marfa sa fie adusa de la Viena la Galati decat cele de incarcare/descarcare plus un minim pt. trnasportul propriu zis. Dar se doreste ca rutier sa se aduca o marfa , pt. ca totalitatea costurilor/t , sa creasca sa nu avem marfa iefina. La fel si in cazul transportului de persoane...Existenta mafiei din Romania, a distrus Galatiul si din acest punct de vedere.
    2
    13
    Raportează
  • postat de Tirpitz
    Luni, 14 August 2017 12:02
    Sigur ca e limitat bugetul asa cum si mintile celor care conduc administratiile portuare sunt la fel de limitate.
    2
    14
    Raportează
  • postat de bobo
    Luni, 14 August 2017 07:31
    Nu cred ca pontoanele ne lipsesc, e plin cheul de cosmelii plutitoare. Sau se doreste a se face vreo carciuma iar?
    1
    17
    Raportează
  • postat de Sandel Cozma
    Luni, 14 August 2017 07:00
    De ce nu se negociaza cu APDM-ul pentru folosirea "pontonului Schengen"? Pozitia e buna, pontonul e nou, probabil ca e doar o chestiune de birocratie pentru a putea fi folosit.
    De ce sa mai aducem inca un ponton si sa sufocam faleza mai mult decat este cand se poate folosi ceva ce deja exista?
    2
    13
    Raportează
  • postat de Alecu
    Luni, 14 August 2017 05:38
    Având in vedere costurile necesare cu personalul,combustibilul si întreținerea acestor nave ,plimbarea pe Dunăre cu o astfel de nava ar costa foarte mult pentru cei ce sunt încă nostalgici după acele vremuri când mergeau de la Galați la Brăila si retur cu doar 19 lei .
    6
    6
    Raportează
  • postat de Un popor cu gandire comunista care traieste in capitalism
    Luni, 14 August 2017 03:48
    Atunci cand abordati subiecte din acestea fanteziste, ar fi bine sa mentionati si ca : Aceste ,,CROAZIERE'' (care nu sunt altceva decat niste simple plimbari de agrement cu o barcuta) ... costa bani ... adica trebuie ca, cel interesat, sa plateasca bilet, care costa bani ...
    Populatia care citeste asa ceva are impresia ca ,,SE DA CEVA PE GRATIS'' ... dar, nu este asa.

    Daca un operator economic ar fi considerat ca aceasta activitate ar fi fost rentabila ... ,,CROAZIERELE'' ... ar fi fost disponibile cu mult timp in urma, fara sa fie nevoia ca, cineva sa considere ca ,,ar trebui să se întâmple'' sau sa decida asa ceva sau sa stabileasca sau sa hotarasca ...

    Amatorii insa, nu trebuie sa fie dezamagiti, exista o oferta bogata de croaziere in Insulele Caraibe ... in Orientul Indepartat ... in Peninsula Arabica si in multe alte destinatii mult mai frumoase decat Pisica si Zaclau ...
    6
    13
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.