Miercuri va fi inaugurarea. Cât a durat şi cât ne-a costat să avem Primărie nouă (FOTO)

Miercuri va fi inaugurarea. Cât a durat şi cât ne-a costat să avem Primărie nouă (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(55 voturi)

În sfârşit, clădirea în care va funcţiona Primăria municipiului Galaţi a scăpat de gardul care proteja şantierul şi se pregăteşte de inaugurare şi sfinţire, programate pe 30 august. Până când municipalitatea va face publice costurile totale finale ale construirii şi amenajării unei Primării funcţionale, noi vă spunem ce contracte au fost încheiate în acest scop, şi cât a durat şi costat ca oraşul să aibă un sediu pentru administraţia locală.

Chiar dacă oraşul are multe nevoi stringente, un sediu pentru Primărie era absolut necesar. Din aprilie 2010 administraţia locală a devenit chiriaşă în fostul Grand Hotel, retrocedat proprietarului. Chiria plătită din banii gălăţenilor a crescut de la aproximativ 10.000 de euro pe lună, la 16.000 de euro pe lună din 2013, apoi la 16.800 de euro pe lună din martie 2016.

Trebuie spus că „Noua Primărie” a fost una dintre promisiunile cu care, în iunie 2012, Marius Stan a câştigat fotoliul de primar, iar construcţia de azi i se datorează. La iniţiativa lui, pe 22 noiembrie 2012, aleşii locali au aprobat preluarea, din patrimoniul judeţean în patrimoniul local, şi transformarea în sediu de Primărie a scheletului îngropat în buruieni şi gunoaie din coasta Prefecturii. Botezat „Sala Aplaudacilor”, scheletul ar fi trebuit să devină o imensă sală de spectacole şi şedinţe a PCR şi pe care, în 2007, Consiliul Judeţean încercase, fără succes, să-l transforme într-un modern Centru de Afaceri. Pe 4 octombrie 2013, documentaţia construirii sediului Primăriei era votată de aleşi.

Reproiectarea

Pentru reproiectarea noii Primării, servicii de arhitectură, inginerie, amenajare urbană şi peisagistică şi consultanţă tehnică, Primăria a plătit 426.800 de lei fără TVA firmei Atelier 3D SRL. Contractul a fost atribuit prin negociere fără anunţ de participare din motive legate de protejarea unor drepturi de exclusivitate şi de autor: aceeaşi firmă realizase proiectul de transformare a scheletului în Centrul de Afaceri.

Contractul de lucrări

Licitaţia pentru construcţia clădirii a pornit de la o valoare estimată a contractului de 28.069.578 de lei fără TVA, şi a fost adjudecată cu 23.306.577 de lei, de către SC Tancrad SRL, susţinută tehnico-profesional de Grupo Empresarial Magenta SA din Spania şi de cinci subcontractanţi - Forentis Inject SRL din Bucureşti, Cricons SRL, Spark SRL, Primo SRL şi Instal Proiect Gaz SRL din Galaţi. Criteriul de atribuire a fost „cel mai bun raport calitate-preţ”.

Misiunea Tancrad a fost de a executa: lucrări de demolare şi terasament, construcţii de clădiri şi parcări subterane, instalare de echipamente de încălzire şi electrice, amenajare spatii verzi, drumuri şi parcaje. Lucrările au început în august 2015 şi ar fi trebuit să fie finalizate în decembrie 2016, apoi în mai 2017, dar şantierul a încetat abia acum!

Documentaţii, mobilier, picturi

Primăria a mai încheiat prin licitaţie, negociere sau atribuire directă şi alte contracte pentru ca viitorul sediu să fie funcţional.

Astfel, în primăvara anului 2016 a plătit 5.000 de lei fără TVA firmei RBX Electric pentru un studiu al soluţiei de racordare la reţeaua electrică a noii Primării.

Licitaţia pentru achiziţia mobilierului a fost câştigată de Asocierea Cricons SRL - Negro SRL, cu o ofertă de 1.610.164 de lei fără TVA, preţul cel mai scăzut.

Pentru realizarea a două picturi murale la etajele unu şi trei ale corpului A, valoarea contractului încheiat prin negociere directă cu Asociaţia Uniunea Artiştilor Plastici din Galaţi a fost de 134.584 de lei fără TVA.

Primăria a mai plătit 5.500 de lei fără TVA pentru certificatul de performanţă energetică a clădirii, realizat de auditorul energetic brăilean Caragea A. Alexandru, şi alţi 7.000 de lei fără TVA pentru întocmirea de către PFA Portase Iuliana a documentaţiei tehnice, instalare cazane, automatizare, la centrala proprie.

Achiziţii în curs

Totalul contractelor despre care am aflat noi se ridică la 25.495.625 de lei, dar achiziţiile nu s-au terminat. Pe portalul Primăriei sunt în curs două achiziţii pentru: sistem digital de discuţii cu vot şi camere video de înregistrare din sala de plen a Consiliului Local, cu o valoare estimată de 110.000 de lei fără TVA, şi, respectiv, un contract de service al centralei termice a imobilului, cu o valoare estimată de 8.000 de lei fără TVA.

Sticlă şi metal lângă stilul neoromânesc

"Ne dorim ca acest edificiu să fie integrat în ceea ce a mai rămas din oraşul vechi. Clădirea va fi una modernă, dar faţada va fi de dinainte de război, astfel încât să o încadram în rândul clădirilor de patrimoniu de pe strada Domnească", declara Marius Stan, fostul primar al Galaţiului, în noiembrie 2012, când aleşii locali au aprobat preluarea scheletului de lângă Prefectură. În locul faţadei de epocă promisă de Marius Stan, ne-am ales cu o Primărie futuristă, din metal şi sticlă, ridicată în "Ansamblul Urban strada Domnească", lângă un monument naţional -  Palatul Administrativ.

Paradoxal, prevederile Regulamentului local de urbanism aferent Planului Urbanistic Zonal pentru Zone Construite Protejate interzic în această zonă „folosirea geamurilor reflectorizante”, „imitarea stilurilor arhitecturale străine" şi "suprafeţe vitrate de mari dimensiuni”.

La începutul acestei luni, Primăria ne transmitea că totalul plăţilor făcute pentru sediul din Domnească nr. 54 se ridică la 25.497.552 de lei. Rămâne de văzut care va fi factura finală.

Citit 10364 ori Ultima modificare Duminică, 11 Iunie 2023 20:08

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.