Ţiglina III - natură moartă încremenită în timp

Ţiglina III - natură moartă încremenită în timp

Iulia Kelt
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)
3 comentarii

Ca majoritatea celorlalte cartiere ale Galaţiului şi Ţiglina III pare să fi rămas în urma vremii. Blocurile vechi, trotuarele crăpate şi denivelate, grădinile neîngrijite, locurile de joacă lăsate în paragină şi gunoaiele aruncate pe unde se nimereşte alcătuiesc un peisaj destul de deprimant. În ciuda faptului că vorbim de un cartier unde betoanele nu au sufocat încă natura, nepăsarea evidentă şi lipsa de interes şi de viziune a autorităţilor locale şi a unora dintre locuitori creează impresia unui loc încremenit în timp.

Deşi utilizată în mod frecvent, denumirea de Ţiglina III (la fel ca şi cea de Ţiglina IV) nu figurează în actele oficiale ale Galaţiului. De fapt, Ţiglina III este numele mai nou dat cartierului compus din Micro 16 şi Siderurgiştilor Vest. Cartierul este unul construit de autorităţile comuniste cu scopul de a oferi locuinţe miilor de oameni aduşi, mai de voie, mai de nevoie, de la sate pentru a lucra în industria nou creată. Deşi un cartier muncitoresc, construit în grabă şi cu multe improvizaţii, Ţiglina III nu a dus lipsă de un farmec aparte. În zonă funcţionau trei complexe comerciale (Siretul, Continental şi Flora), blocurile au fost aşezate după un plan urbanistic simplu, dar eficient, iar zonele verzi dintre construcţiile de beton ocupau suprafeţe generoase.
În lipsa unor lucrări indispensabile de modernizare şi reabilitare a spaţiilor publice, cartierul s-a degradat în mod constant, ajungând la aspectul învechit şi neîngrijit pe care îl putem observa astăzi. Blocurile vechi arată din ce în ce mai urât, în ciuda termopanelor şi a lucrărilor de hidroizolaţie făcute la exterior. Grădinile dintre scările de bloc sunt lăsate în paragină, lucru care se întâmplă şi cu unele dintre spaţiile de joacă pentru copii. În puţinele locuri unde se mai poate observa de sub sutele de maşini care au împânzit cartierul, trotuarul este crăpat şi denivelat. Nu în ultimul rând, bateriile de garaje dau un aspect grotesc peisajului.
Pentru a păstra totuşi un echilibru trebuie spus că mormanele de gunoaie din depozitele complexului Continental au dispărut în decursul ultimelor luni, fapt ce nu reprezintă, de altfel, decât modul normal în care ar trebui să stea lucrurile.

Cât costă un apartament

După criza financiară din urmă cu un deceniu, piaţa imobiliară din Galaţi trece din nou printr-o perioadă favorabilă. Numărul cumpărătorilor este mai mare decât cel al apartamentelor, iar mulţi proprietari sunt dispuşi să ţină la preţ în speranţa că vor găsi un cumpărător dispus să ofere cât cer ei. Nici piaţa imobiliară din Ţiglina III nu face excepţie de la aceste reguli, chiar dacă preţurile sunt mai mici decât în I.C. Frimu sau în Centru. Astfel, un apartament renovat şi parţial mobilat, cu trei camere, situat la etajul al treilea al unui bloc construit în urmă cu 35 de ani are un preţ negociabil de 60.000 de euro. Pentru 60 de metri pătraţi, la etajul al doilea al unui bloc din 1970, proprietarul cere 49.000 de euro. Ca de obicei, apartamentele situate la ultimul etaj costă cu câteva mii bune de euro mai puţin decât aceleaşi apartamente de la etajele de dedesubt.

BMW parcat direct pe trecerea de pietoni

Avem reguli, însă acestea par făcute pentru a fi respectate doar de unii dintre noi. Şoferul maşinii de teren din imagine face parte din categoria celor care confundă trecerea de pietoni cu parcarea proprie. Cu totală nepăsare faţă de pietoni şi de restul şoferilor, persoana în cauză şi-a lăsat BMW-ul peste noapte în acelaşi loc, ceea ce ne face să credem din ce în ce mai mult că glumele spuse pe seama şoferilor de BMW au mai mult de un sâmbure de adevăr.

Confesiunile unui gălăţean vindecat de PSD

Nelu Filote este unul dintre cei mai vechi locuitori din Micro 16. Pesedist din convingere, cu carnet de partid, gălăţeanul se dezice acum de autorităţile locale, care "vin în cartier doar în campania electorală". "Nemulţumiri sunt mai multe, dar ceea ce mă supără cel mai tare este că au ridicat băncile din faţa blocurilor A23 şi A24. În cartier locuiesc mai ales oameni în vârstă, care suferă de diverse boli. Ca să nu stea numai în casă, ieşeau oamenii pe respectivele bănci şi mai socializau. Din cauza unor reclamaţii făcute nu ştiu de ce, băncile au fost luate. Am fost şi am strâns semnături de la peste 80 de locatari pentru a pune din noi băncile aici. Totuşi, din cauza câtorva care sunt împotrivă, trebuie să suferim cu toţii. Eu sunt membru vechi de partid şi am adunat adeziuni de la oamenii din cartier pentru a deveni primar Ionuţ Pucheanu. Îl cunosc personal şi i-am adus problema la cunoştinţă. La fel s-a întâmplat şi cu viceprimarul Enache. M-am ales doar cu promisiuni şi cu tonul de ocupat la telefon. Acum, mă voi duce şi le voi lăsa carnetul de membru de partid pe masă. Nu este normal să nu vii în sprijinul oamenilor, mai ales că majoritatea te-a şi votat", a spus Nelu Filote.

Joi, venim în Parcul Rizer

"Viaţa liberă" continuă deplasările în cartierele Galaţiului, pentru a afla de la cititori care sunt problemele cu care aceştia se confruntă. Astfel, joi, 6 decembrie, între orele 9,00 şi 9,30, vă aşteptăm în Parcul Rizer, în faţa Spitalului Militar, pentru a ne spune ce vă nemulţumeşte în cartierul în care locuiţi şi pentru a le sugera autorităţilor ce trebuie făcut. Ne puteţi transmite problemele dumneavoastră şi pe e-mail, la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Citit 3007 ori Ultima modificare Marți, 04 Decembrie 2018 13:36

3 comentarii

  • postat de ss Luni, 10 Decembrie 2018 12:40 5.13.253.*** Link la comentariu
    1
    0

    Nu mai cautati cartiere obosite ca e boala generala in orasul asta ponosit, gasiti un cartier ca sa-l dati model? :))))

    Raportează
  • postat de Nikolas Luni, 03 Decembrie 2018 12:33 188.24.228.*** Link la comentariu
    3
    18

    GARAJELE!!!…Demolarea lor trebuie sa fie prioritatea zero a primăriei!!!
    Luați exemplu blocul F5...care este înconjurat de garaje.
    Ce probleme s-ar rezolva;
    Locuri suficiente de parcare.
    Trotuare eliberate de mașinile parcate acolo.
    Banda 1 eliberată si deci un trafic mai ușor și mai aerisit.
    Mai multe locuri de joaca și miniparculete.
    Accidente mai putine din cauza vizibilității crescute in intersecții.
    Aspect urban plăcut și civilizat.
    ....dacă nu rea voința sau incompetenta,cât de greu sau scump poate fi pt administrație sa demoleze aceste garaje si sa amenajeze cât mai adecvat zona?!

    Raportează
  • postat de Lorelei Luni, 03 Decembrie 2018 08:36 84.117.46.*** Link la comentariu
    4
    24

    Eu propun sa va plimbati seara pe traseul 24 sa vedeti cata civilizatie: in statii abia vezi cosuri de gunoi si maidanezi....cat cuprinde. Nu uitati cand scrieti articolele despre cartiere sa mentionati si cainii comunitari care mai alearga pe cate cineva din cand in cand.

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro