Zona zero a oraşului, sufocată de mii de maşini (FOTO)
Foto: Remus Basalic

Zona zero a oraşului, sufocată de mii de maşini (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

Trotuarele şi micile parcări amenajate între blocurile din centrul oraşului au devenit de mult insuficiente pentru miile de maşini parcate aici. Cum în jur nu se află prea multe parcări amenajate, să găseşti un loc unde să-ţi laşi maşina chiar şi pentru o scurtă staţionare se poate transforma într-o adevărată aventură. Chiar şi dimineaţa cartierul este sufocat, la propriu, de avalanşa de autovehicule parcate pe unde se nimereşte.

Multe din blocurile existente în centrul Galaţiului au fost construite în urmă cu peste 50 de ani, atunci când maşinile din cartier puteau fi numărate pe degete. Astfel, între blocuri există şi acum spaţii verzi generoase, mult mai multe decât parcări, spre exemplu. Nu e de mirare că numărul din ce în ce mai mare de maşini apărute de la an la an a creat o adevărată criză a locurilor de parcare şi în zona zero a oraşului, indiferent de momentul zilei.

"Cartierul nostru are mai multe probleme care trebuie rezolvate, însă nimic nu ne deranjează mai mult decât faptul că sunt prea multe maşini. În fiecare an e tot mai rău. Sunt vecini care au şi câte trei, iar unii, care au afaceri, parchează în faţa blocului inclusiv camionetele şi furgonetele de la firmă. Este şi aglomeraţie, şi mult zgomot, şi poluare. Eu stau la etajul doi. Dacă deschid dimineaţa geamul, în câteva minute în tot apartamentul miroase a fum de eşapament", a spus Rodel Teodorescu, un gălăţean de 63 de ani.

Galaţiul, cimitir de maşini

Popularea provocată de autoturisme este cât se poate de reală în Galaţi. Mai ales după eliminarea timbrului de mediu, la începutul lui 2017, oraşul s-a umplut de rable. Prea săraci pentru un autovehicul nou sau fabricat mai recent, mulţi dintre gălăţeni se mulţumesc cu maşini construite în urmă cu peste zece-15 ani, ceea ce înseamnă, pe lângă o siguranţă mai scăzută în trafic şi costuri mai mari cu reparaţiile, şi un grad mai ridicat de poluare a aerului. Pe parcursul unui singur an, în 2017, doar în judeţul Galaţi au fost înmatriculate 29.739 de maşini, o creştere semnificativă faţă de anul precedent, când au fost realizate "doar" 18.834 de înscrieri. Tot în 2017, cei care au putut şi au ales să îşi cumpere maşini noi nu au reprezentat nici măcar unu la sută din numărul solicitanţilor are au trecut pe la ghişeul de înmatriculări. În schimb, peste 8.000 dintre maşinile înmatriculate pe parcursul lui 2017 aveau mai mult de zece ani vechime. 

Pasajul "Dunărea" rămâne un pericol public

Asocierea de firme care execută lucrările de amenajare a zonei centrale a oraşului (între strada Navelor, limita blocurilor P şi Potcoava de Aur) se va ocupa şi de reabilitarea pasajului subteran „Dunărea”, proiect în valoare de 2,3 milioane de lei. Odată ce proiectul va fi terminat, execuţia propriu-zisă a lucrărilor este estimată să dureze opt luni.

Aşa cum deja aţi putut citi în ziarul „Viaţa liberă” (28 decembrie 2018), reabilitarea pasajului subteran face parte din amplul proiect de amenajare a zonei centrale a oraşului. Doar că, atunci când această investiţie a fost scoasă la licitaţie, în documentaţie a fost prins doar desenul pasajului protejat de cupole, nu şi costul reabilitării lui. Ca să nu se piardă timpul cu anularea procedurii, s-a decis ca reabilitarea şi modernizarea pasajului să se facă separat, pe baza unei documentaţii mai vechi, realizată de Proiect SA în 2015, care a trebuit actualizată de acelaşi proiectant.

Dală ...pauză ...gaură ...lipsă ...dală

Bucăţi întregi din dalele care acoperă trotuarul de pe Domnească lipsesc de o perioadă bună de timp, chiar în dreptul staţiei din Centru. Aspectul şi aşa şifonat al străzii are astfel şi mai mult de suferit, dacă luăm în calcul faptul că puţinii turişti care aleg totuşi să ne viziteze fac pentru prima oară cunoştinţă cu Galaţiul exact în această zonă.

Citit 7197 ori Ultima modificare Luni, 11 Februarie 2019 17:48

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.