Bariera Traian, cartea de vizită care nu ne face cinste

Bariera Traian, cartea de vizită care nu ne face cinste
Evaluaţi acest articol
(15 voturi)

De mai bine de doi ani de zile, autorităţile locale spun că „intrările reprezintă cartea de vizită a unui oraş”, dar acest lucru se reflectă doar la unele dintre intrările din Galaţi, respectiv intrarea dinspre Brăila şi cea dinspre Tecuci. De intrările dinspre vamă sau cea dinspre Vânători nu vorbeşte nimeni, deşi şi ele sunt tot o „carte de vizită”, care, de altfel, nu ne face cinste.

Autorităţile locale au trecut în program o modernizare a zonei, începând de la Inelul de Rocadă şi până în Bariera Traian, modernizare care vizează axa rutieră, care va fi refăcută pe fonduri europene, lucrarea este de lungă durată şi asta înseamnă că va ajunge la final peste câţiva ani. Până atunci, Bariera Traian mai are de aşteptat, mult şi bine, investiţii care să ducă la schimbarea la faţă a intrării dinspre Vânători.

Aşadar, şoferii vor fi nevoiţi să circule în continuare prin aceleaşi gropi, iar pietonii nu au decât să se chinuie şi să împartă carosabilul cu autoturismele.

O staţie nouă nu schimbă nimic

Zona Bariera Traian a fost cândva în atenţia autorităţilor locale, care au decis să desfiinţeze toate chioşcurile construite pe trotuare şi să facă astfel loc unei parcări noi şi frumoase. Chioşcurile au fost puse la pământ, iar parcarea a fost amenajată. Parcarea a devenit însă staţie de autobuz pentru mijloacele de transport ale Transurb şi loc de aşteptat pentru zeci de taxiuri. Câteva maşini, puţine ce-i drept, şi-au găsit şi ele locul în noua aşezare, la umbra noilor chioşcuri care au răsărit ca ciupercile după ploaie.

Lucrările au fost abandonate, sau cel puţin aşa ai impresia. Trotuarul pe care au fost amenajate două refugii pentru călători este mărginit de o bucată de teren viran pe care vor creşte cât de curând bălării, dar şi de un morman de moloz şi borduri.

În noua parcare nu şi-au găsit loc şi microbuzele care asigură transportul interjudeţean, aşa că acestea şi-au adjudecat prima bandă de pe strada Traian, de la intersecţia străzii Ciobanului şi până la intrarea în parcarea cea nouă, spre disperarea sutelor de şoferi care trec zilnic pe aici.

Nici parcarea, nici sensul giratoriu amenajat în zonă nu înfrumuseţează locul, aşa că localnicii aşteaptă, cât mai repede, investiţii şi schimbări majore.

Gropile, pericol public

Strada Ştefan cel Mare, foarte circulată de cei care locuiesc în cartierul de lux apărut la marginea oraşului, arată ca după bombardament. Linia de tramvai este încă funcţională, dar pericolul ca circulaţia să fie perturbată există zilnic. Şi asta din cauză că pe lângă liniile de tramvai au apărut adevărate cratere. Aceste gropi nu sunt periculoase doar pentru mijloacele de transport în comun, ci şi pentru maşinile care circulă pe aici, şoferii riscând oricând să facă o pană sau, şi mai grav, să îşi strice de tot vehiculele.

Până vor ajunge autorităţile locale să facă investiţii capitale pe această arteră, gălăţenii din zonă speră ca măcar câteva petice de asfalt să fie puse, astfel încât să fie şi ei mai în siguranţă atunci când circulă pe aici.

Necesitatea unei treceri de pietoni

Pe strada Ştefan cel Mare, trecerile de pietoni lipsesc cu desăvârşire. Oamenii care circulă pe aici, pe lângă faptul că se chinuie să meargă pe trotuarele rupte, pline de gropi sau ocupate de maşinile parcate, sunt obligaţi să traverseze la întâmplare, pe unde apucă, punându-şi viaţa în pericol. Acest lucru ar trebui rezolvat cât mai repede, asta înainte ca cineva să îşi piardă viaţa în urma unui accident rutier.

Citit 4186 ori Ultima modificare Luni, 25 Februarie 2019 14:09

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.