Evaluaţi acest articol
(16 voturi)
2 comentarii

Au trecut numai două luni de când Primăria Galaţi a montat multcontestatele separatoare de sens de pe strada Traian şi deja multe dintre acestea sunt distruse, zgâriate, cojite de marcajele reflectorizante pe care le aveau, mişcate din loc sau chiar aruncate pe trotuar ori la marginea străzii. Primăria a dorit ca, prin montarea acestor separatoare, să se creeze o bandă de circulaţie dedicată transportului în comun, tramvaielor şi taxiurilor, numai că bucăţile de cauciuc „plantate” pe stradă mai mult încurcă, iar şoferii circulă tot pe banda pe care vor ei.

Nu cred să fi stat de vorbă cu vreun şofer gălăţean care să se declare mulţumit de existenţa separatoarelor de pe Traian. Toţi cei cu care am vorbit spun că au fost montate degeaba şi că mai mult încurcă circulaţia, decât să o uşureze. Şi că, oricum, nu vor rezista prea mult, pentru că vor fi distruse foarte repede. Ajunşi în zonă, în special la intersecţia străzilor Traian şi Basarabiei, înclini să le dai dreptate. Marcajele reflectorizante pe care acestea le-au avut iniţial au dispărut, multe separatoare sunt mişcate din loc, iar altele au ajuns chiar pe trotuar şi lăsate de izbelişte. Prin zonă circulă multe vehicule grele, inclusiv autobuze şi este inevitabil ca roţile acestora să încalece sau să lovească separatoarele, avariindu-le cu timpul.
La începutul lunii aprilie, „Viaţa liberă” semnala exact  acelaşi aspect, iar reprezentanţii Primăriei răspundeau atunci că dispozitivele avariate sau desprinse cu totul vor fi înlocuite cu altele noi, fără costuri suplimentare, în cadrul garanţiei încheiate de administraţia locală cu firma Tancrad. Ideea este că această garanţie nu va dura la infinit şi, de la o anumită dată încolo, Primăria va trebui să scoată bani din propriul buzunar (adică, de fapt, al nostru) ca să plătească înlocuirea separatoarelor distruse. Şi nu trebuie să fii vreun vizionar ca să îţi dai seama că aceste separatoare se vor degrada în continuare şi vor trebui înlocuite. Până când?
Ca să-l parafrazez pe colegul meu Victor Cilincă, cel care semnala de curând daunele suferite de instalaţia de iluminat pietonal din faţă de la Potcoava (şi ea, dată în folosinţă tot de curând), îţi poţi da seama de ce noi, gălăţenii, sau românii, în general, nu am fi putut construi niciodată piramidele. Şi asta nu pentru că, pe vremea aia, Herodot nici măcar nu se născuse ca să apuce să scrie despre „cei mai viteji şi mai drepţi dintre traci”, ci pentru că, din ce se vede, nu suntem în stare să construim nimic care să dureze măcar doi-trei ani, darămite câteva mii.

Maşini parcate oriunde

Montarea separatoarelor de sens pe strada Traian a avut şi un alt efect, oarecum aşteptat. Întrucât prima bandă trebuie, vrând-nevrând, să fie lăsată liberă de cei care parcau acolo, acum se parchează şi pe trotuare. În zonă sunt multe blocuri cu peste patru etaje, sunt şi multe garaje, iar ceilalţi posesori de maşini parchează şi ei pe unde pot. Adică, pe trotuar. Joi, când am fost noi în zonă, era sfârşit de minivacanţă şi nu toată lumea se întorsese acasă. Dar, ne-a asigurat dl. Cornel Popescu, „sunt foarte mulţi locatari din zonă care nu au unde să-şi lase maşinile. Ar trebui desfiinţate garajele, care sunt foarte numeroase şi multe dintre ele au fost construite şi pe trotuar, şi să se construiască parcări. Acum, mulţi parchează pe trotuar şi de multe ori e foarte greu să treci pe lângă maşini”.

Unde sunt tramvaiele de altădată?

Încrengătura de fire de la intersecţia Basarabiei cu Traian aduce aminte de numeroasele trasee de tramvai care treceau pe aici. Acum, nu mai e cazul, pentru că tramvaiele care mergeau din Piaţa Centrală spre Şantierul Naval Damen şi spre Port Bazinul Nou au fost desfiinţate. Destul de curioasă strategia edililor, care, pe de o parte, anunţă că vor să cumpere tramvaie noi şi performante, iar pe de altă parte, desfiinţează liniile de tramvai.

Cartierul fără niciun loc de joacă

Cartierul din zona Băii Comunale are de toate. De fapt, aproape de toate. Blocuri unde te uiţi cu ochii, garaje, asfalt cât cuprinde, trafic auto. Însă niciun loc de joacă, niciun parc pentru copii!

Locuitorii zonei spun că, până la sfârşitul anilor ’90, a existat un loc de joacă pentru copii, în spatele blocurilor A10, A16 şi A17. Din păcate însă, atunci când a început nebunia aprobărilor pentru construirea de garaje, locul de joacă a dispărut, locul său fiind luat de zeci de cutii de beton şi tablă. Zona respectivă nu mai are acum pic de verdeaţă şi, pe alocuri, nici trotuare, pentru că garajele s-au întins până în stradă. Se pare că, la momentul actual, singurul avantaj al acestei zone îl reprezintă apropierea de Piaţa Centrală. În rest... „Au lăsat cartierul ăsta izolat, au scos tramvaiele spre şantier, cele spre Aviaţiei nu circulă din cauza unei tasări care s-a produs pe Basarabiei, mai sus. Spuneau acum câţiva ani că bagă troleibuze până spre Metro, n-au făcut nimic, ne-au lăsat în aer cu legăturile spre restul oraşului. Era un mic spaţiu verde peste drum de facultatea de sport şi de ASE, l-au desfiinţat şi pe acela şi au făcut parcare. Sunt foarte mulţi copii, dar nu au unde să se joace. Trebuie desfiinţate garajele dintre blocuri”, ne-a spus, la întâlnirea cu cititorii din zonă ai „Vieţii libere”, Cornel Popescu.
Problema garajelor prea multe dintre blocuri ne-a semnalat-o şi Gheorghe Bălţatu, preşedintele Asociaţiei 125. „Sunt peste tot, şi ceilalţi care au maşini le parchează fiecare pe unde apucă, de nu mai au loc oamenii loc să treacă pe lângă ele, inclusiv pe trotuare. Uitaţi-vă şi dvs în ce hal arată”, ne-a spus acesta, care s-a plâns şi de amplasamentul ales pentru un bar din zonă, prea aproape de blocuri.
Ce ar mai fi de spus de zona respectivă? Pe spaţiul verde, cel care a mai rămas, bălăriile sunt de jumătate de metru, iar pe alocuri copacii au fost „altoiţi” cu sticle şi pahare de plastic, ambalaje şi cutii de bere. Erau amplasate şi nişte WC-uri ecologice în apropierea staţiei de taxiuri, care au fost ridicate chiar în ziua în care am fost noi în zonă.

Noaptea, gălăgie mare, poliţie lipsă

Una dintre problemele cetăţenilor din zonă este legată de gălăgia care se face pe timp de noapte, imediat lângă blocuri. Deşi recunosc că s-au mai rărit în ultima vreme, oamenii spun că încă mai sunt "golani care fac scandal".
Chiar în zonă, în a doua jumătate a anului trecut, a avut loc un scandal destul de mare, în care două găşti de cartier s-au bătut serios, din cauza unui motiv foarte neserios: un individ încercase să se bage în faţă la Frizerie, spre nemulţumirea celor care aşteptau. „Poliţia de ce nu-i vede, de ce nu-i amendează? Sau, dacă îi vede, de ce nu le face nimic? Ne dorim şi noi linişte, vine vara şi vom dormi cu geamurile deschise... Iar o să auzim numai înjurături toată seara şi noaptea până târziu? Poliţia Locală unde este? Că eu prin cartier nu îi văd decât ziua, stând la umbră. Noaptea unde dispar?”, ne-a întrebat Gheorghe Bălţatu.

 

Citit 3865 ori Ultima modificare Miercuri, 08 Mai 2019 00:48

2 comentarii

  • postat de Spartacus Luni, 06 Mai 2019 11:55 81.12.149.*** Link la comentariu
    2
    16

    Sunt curios si eu, ARHITECTUL orasului, platit cu bani grei de catre noi, ce a facut pentru acest Cartier?

    Raportează
  • postat de Ida Luni, 06 Mai 2019 09:30 92.84.41.*** Link la comentariu
    1
    13

    Despre circulatia cu tramvaiele 7 si 44 ce se mai aude?

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro