FOTOREPORTAJ. Oamenii așteaptă cu orele să treacă cu bacul pe la Galați
Foto: Remus Basalic

FOTOREPORTAJ. Oamenii așteaptă cu orele să treacă cu bacul pe la Galați
Evaluaţi acest articol
(31 voturi)

În drumul lor spre mare sau spre Delta Dunării, românii care aleg să treacă Dunărea cu bacul pe la Galați au nevoie de multă răbdare. Zi de zi, de dimineață și până seara, pe tot parcursul verii, aici se formează cozi întinse pe sute de metri. Oamenii aşteaptă chiar și câte două ore, până ce reușesc să se îmbarce. La trecerea bac de la Brăila, aglomerația este uneori chiar și mai mare, iar lucrurile nu stau mai bine nici la întoarcerea din concediu, atunci când zeci de mașini formează șiruri imense pe malul tulcean al fluviului.

Poate că Galațiul nu este un punct notabil pe harta turistică a țării, însă cu siguranță orașul reprezintă o poartă importantă de tranzit pentru românii care vor să traverseze Dunărea spre și dinspre Dobrogea. O demonstrează cozile interminabile care se formează zilnic la punctul de trecere cu bacul. Marți, în jur de ora 11,00, șirul de mașini care așteptau îmbarcarea mergea până în sensul giratoriu de la Uzina de Apă. De la casa de bilete pentru bac și până la capăt, am numărat aproape 70 de mașini, dintre care doar cinci aveau număr de Galați. În alte zile însă, coada coboară până aproape de drumul care duce spre Plaja ”Dunărea”.

În drum spre litoral sau spre Deltă, mii de români aleg în fiecare zi să treacă Dunărea cu bacul pe la Galați. Marți, coada era formată din mașini înmatriculate în Sibiu, Bistrița-Năsăud, Covasna, Iași, Vrancea ori cu numere de Italia, Spania sau Germania. Ajunși la Galați, toți află că, pentru a trece Dunărea pe aici, ai nevoie nu doar de bani, ci și de timp și, mai ales, de mult calm.

În mod normal, cumpărarea biletelor și trecerea fluviului nu durează mai mult de 30 de minute. În sezonul estival, însă, operațiunea se poate întinde chiar și pe două ore sau două ore și jumătate. Cele trei bacuri operate de Navrom Bac Galați sunt total insuficiente pentru a face față numărului mare de clienți, chiar dacă fac curse și pe timp de noapte.

”Sunt resemnat, nu am de ales”

Octavian Boboc lucrează ca șofer și este nevoit să suporte zilnic corvoada așteptării la bac. ”Trec în fiecare zi de la Galați spre Tulcea. Astăzi, sunt aici de 40 de minute, dar cred că mai durează cel puțin o oră până mă văd pe malul celălalt. Ieri, am așteptat mai mult de două ore la coadă. Sunt resemnat, nu am de ales”, spune tânărul.

Alina este din județul Vrancea și a plecat, împreună cu familia, dis-de-dimineață de acasă, spre litoral, în speranța că va reuși să prindă, astfel, și câteva ore de plajă. ”Am ajuns aici la ora 10,00 și acum e aproape 11,30. Sper să putem urca pe următorul bac. Am avut noroc pentru că vreo doi-trei șoferi nu erau în mașini și am putut să-i depășim. Deci, am și trișat un pic. La întoarcere, vom încerca să trecem pe la Brăila, poate că acolo nu vom aștepta atât de mult”, explică femeia.

În general, oamenii din mașini par resemnați cu situația întâlnită la Galați. Cei mai mulți stau cu geamurile închise și cu aerul condiționat pornit, pentru a se feri de aerul arzător de afară. Nu același lux și-l pot permite însă agenții Navrom care îi dirijează pe șoferi. Acești angajați sunt nevoiți să stea cu orele în soare. Spun însă că primesc tot ce trebuie de la firmă și că venitul de la finalul lunii face să merite suportarea caniculei.

Aglomerație și din sens opus și promisiunea podului

Unii dintre șoferi spun că vor încerca să găsească o rută alternativă, atunci când vor reveni din concediu. Totuși, mulți vor trece Dunărea tot cu bacul, de pe malul tulcean spre Galați. Astfel, mai ales în zilele de weekend, peste Dunăre se formează cozi cel puțin la fel de mari. Aglomerația merge de cele mai multe ori până în centrul satului I.C. Brătianu, ceea ce încurcă circulația celorlalte mașini.

Deși se repetă vară de vară, aglomerația de la Trecere bac ar putea intra în istorie, în mai puțin de doi ani, dacă podul suspendat peste Dunăre, de la Brăila, va fi deschis în termenul înaintat de autorități. Potrivit ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, podul va fi deschis, împreună cu zece kilometri de drumuri de legătură, la finalul anului viitor. Este vorba despre șoseaua care va uni localitățile Smârdan și Măcin. Până ce vom vedea îndeplinite promisiunile politicienilor, rămâne să ne antrenăm în continuare răbdarea prinși în cozile de la Trecere bac, cel puțin încă o vară de acum înainte.

Aglomeratie trecere bac

Foto: Remus Basalic

Citit 14084 ori Ultima modificare Sâmbătă, 21 August 2021 00:20

17 comentarii

  • postat de Tecucean
    Sâmbătă, 04 Septembrie 2021 08:32
    31.5.156.***
    la Galaţi a condus mai mereu PSD

    la Brăila a condus mai mereu PNL

    Suportaţi consecinţele...


    Brăila are o centură funcţională... Galaţi este o glumă proastă
    8
    4
    Raportează
  • postat de Mira
    Joi, 26 August 2021 12:01
    213.233.108.***
    rocky, haideți dom'le ce Dunnezeu... Subtraversarea Dunării/tunelul se poate construi foarte bine/ușor la trecere bac Galați... Ba chiar și-n dreptul străzii Coșbuc...ce tot îi dați cu Auchan? Ai văzut tu studiul de fezabilitate? Sau îți dai și tu cu presupusul pe unde s-ar putea face? La Auchan...? Pe bune? Ca să fie tot mai înspre Brăilița și către brăilițeni? Dar dacă tot e vorba să construiți și ruta tunelului, de ce nu facem și tunelul tot la Brăila, exact lângă pod!?

    Cred că tunelul se poate face și în dreptul/prelungirea lui Coșbuc, dar chiar și în prelungirea străzii Traian... Ba chiar și un pic mai în colo înspre Palatul Navigației, ba chiar și mai în colo înspre Valea Orașului...

    De ce înspre Auchan, de ce tot înspre Brăilița...?

    În rest ai dreptate și susțin punctul tău de vedere că trebuie realizat așa ceva, rute moderne de tranzit și a orașului nostru, aici la GALAȚI... Păcat de "orbii" gălățeni aleși din ambele părți(putere+opoziție) care au lăsat GALAȚIUL de izbeliște, nefrecventabil, tot de netranzitat, au lăsat GALAȚIUL tot o VĂGĂUNĂ fiindcă nu vor să realizeze și acel proiect de infrastructură pentru GALAȚI, TUNEL PE SUB DUNĂRE, deși ticălosul ăla de patron a bacurilor de la GALAȚI e bine mersi la Bruxelles îndestulându-se, umplâbdu-și buzunarele cu zeci de mii de euro salariu, iar pe noi gălățenii, pe noi GALAȚIUL, ne-a lăsat, ca și oraș, tot o văgăună netranzitabilă, nefrecventabilă fără realizarea/construirea acelui proiect/rută de tranzit/TUBEL PE SUB DUNĂRE la GALAȚI.

    Păcat de orașul ăsta că-i locuit, de specimene care nu susțin și nu vor a realiza/construi nimic, și ceva de conectare/tranzitare/frecventare a GALAȚIULUI, a propriului oraș.

    Mirarea gălățeanului/gălățenilor la prostia lui/lor că nu au susținut nimic a se realiza/construi aici la noi în GALAȚI, PENTRU GALAȚI, este incomensurabilă.
    11
    11
    Raportează
  • postat de Simina
    Vineri, 20 August 2021 08:20
    5.13.165.***
    [quote]postat de eu
    Miercuri, 18 August 2021 10:17

    sa fim seriosi totusi, bacul nu ar trebui pus la zid pentru fanii podului; bacul ar trebui sa circule mai rar, dar ar trebui sa ramana pentru ca nu toata lumea care trece cu bacul vrea sa mearga la mare sau in delta, unii mai vor sa mearga si la zaclau sau in satele invecinate; de ce sa mai ocoleasca 50 de kilometri de aiurea?[/quote]


    @ eu

    Mare dreptate aveți, dar cine să audă dintre (po)li(ti)chenii ăștia gălățeni, aleși/votați întocmai de către gălățeni pentru a (sus)ține tocmai (cu) modernizarea propriului nostru oraș GALAȚI...

    Unii din aleșii gălățeni, cât și unii dintre aleșii tulceni au impresia că dacă se construiește pod la Brăila, nu ar mai trebuie proiectul subtraversării, tunel pe sub Dunăre...pentru că ei aleșii celor două județe, cât și unii aleși de ls Centru au impresia că unii cetățeni din aceste părți de țară atât de dincolo de pe malul tulcean apropriat Galațiului, cât și gălățenii, noi pentru ei ignoranții nu contăm, de asta nu vor să construiască și tunelul de subtraversare a Dunării de la GALAȚI, deși el este necesar, vital pentru cetățenii d-aci care vor fi nevoiți/obligați de politicheni să ocolească 50 de kilometri aiurea ca apoi dinspre Brăila, să facă/țină mers înapoi, pe celălalt mal către satele, localitățile, comunitățile ce sălășluiesc în locațiile din 23 August/IC Brătianu și restul satelor/comunelor/localităților...

    Trezirea primărie, trezirea CJ Galați+Tulcea, trezirea GoWerrnererele lui...
    9
    17
    Raportează
  • postat de Un alt Albert
    Miercuri, 18 August 2021 17:25
    72.83.146.***
    Domnule Albert, problema e a galatenilor in functie de ce au ales ca sa i conduca, aici da, e problema galatenilor, cat priveste constructia tunelului, care, dupa cum spuneti , ar fi facut din galati un oras, cu perspective, cum a fost, doar ca interesele camarilei de partid sunt altele, trecere bac, pana acum cateva luni, era a unui matusalemic parlamentar psd, acum, dupa 30 de ani de parlamentat, si cu una din cele mai profitabile afaceri din galati, sa retras la Bruxeles, ca europarlamentar, ninge ploua isi ia 10000€.
    Cum era domnu primar sa i brueze afacerea tatucului, si sa dee liber la constructia tunelului.
    Asta trebue sa ancheteze organele de ancheta,este oportuna constructia acestui tunel pentru galati, si cine va suporta daunele castigate de constructor.
    8
    19
    Raportează
  • postat de sitizan
    Miercuri, 18 August 2021 16:53
    5.13.148.***
    cand am plecat spre litoral, m-am dus direct la Braila: bacuri mai dese, aglomeratie - IOC. la revenire - Podul de la Giurgeni-Vadu Oii: trafic rutier redus pana la Viziru ...nu trebuie decat sa-ti planifici calatoria
    6
    19
    Raportează
  • postat de Iuliu
    Miercuri, 18 August 2021 12:34
    46.97.176.***
    @ Iancu Jianu


    Mare dreptate aveți... Dar, cine să audă(din așa-zișii aleși/conducători ai Galațiului, putere/opoziție)...cât și cine/care din poporul ăsta (dací de pe cocioc gălățean) de gălățeni ticăloși care nu au știut să (sus)țină (cu) propriul oraș Galați...?
    Dar, așa este cum spune Iancu, exact așa cum se comportă ei gălățenii văicăriți...să NU VREI SĂ FACI NIMIC LA GALAȚI, PENTRU GALAȚI, PENTRU GĂLĂȚENI(NU PENTRU BRĂILIȚENI) noi unii gălățeni să ne plângem, că nu avem nimic la Galați...dar ei nici nu au susținut proiectele de modernizare, de construire din Galați.
    Vai de gălățenii ăștia sclifosiți(cred că tinerii bengoși și liberi, le place să fie sclaveți pe meleaguri străine, DIN PĂCATE) ...zero barat.
    Păcat că p-atunci fostul PNL istoric nu a știut prin oamenii săi să țină cu și să-și susțină propriul coleg/cabdidat pe atunci, Stan Marius...că altfel astăzi eu și mulți prieteni/cunoscuți de-ai mei nu am mai fi votat cu PSD, ci am fi votat cu Stan Marius pentru a reuși să realizeze/construiască proiectele Galațiului, aici la Galați, pentru gălățeni, NU pentru brăilenii sclifosiți care nu dau 2 bani ca interes pentru gălățeni. Dar așa-i când lupți și muncești pentru proiectele altui oraș și pentru modernizarea/dezvoltarea altui oraș...Brăilița.

    BAC-ul de traversare a Dunării într-un oraș ca Galați care se vrea, care se pretinde a fi european...chiar că e de EVUL MEDIU. Dar nu înțelege și nu se dezmeticește nici unyl din acest oraș, cetățeni și/ori aleși care să țină cu Galațiul, să țină cu partea Galațiului. Ei își văd de salariile și de bunăstarea lor(care o are) iar de restul gălățenilor nici că le pasă.

    Viitorul acestui oraș Galați a fost încă o dată aruncat la coșul de gunoi. "Bravo" bre stimați cetățeni gălățeni, aveți din nou "succesuri"...prin nerealizarea a nimic din infrastructură de traversare aici în Galați.
    Dar așa-i când tu cetățean cu buletin de Galați nu știi să ții cu interesele propriului oraș Galați.
    12
    19
    Raportează
  • postat de Alexutz
    Miercuri, 18 August 2021 10:47
    5.2.205.***
    Ca in Evul Mediu, situatia asta de la BAC persista de ani de zile si totusi este una dintre cele mai banoase.
    Casierita care elibereaza bilete are un salariu nesimtit de mare, baietii aia care doar dau in maini nu mai zic.....
    13
    36
    Raportează
  • postat de Albert
    Miercuri, 18 August 2021 10:18
    5.13.165.***
    Vedeți înseamnă să fii român cat mai ales GĂLĂȚEAN ignorant și să nu vrei să susții și să realizezi/construiești proiecte de infrastructură de conectare și de tranzitare/frecventare și a acestui oraș GALAȚI, a propriului lor/nostru oraș GALAȚI, cum este proiectul TUNEL PE SUB DUNĂRE, ca apoi tot românii cât mai ales gălățenii aroganți/sclifosiți să se plângă că le tot ocolesc orașul acei investitori la care tot visează gălățenii(aceiași gălățeni fandosiți, plictisiți, aroganți) a le crea locuri de muncă.
    Iată că până acum TUNELUL PE SUB DUNĂRE ar fi fost dat în folisință și ar fi facilitat tranzitul orașului NOSTRU(nu orașul altora), traversatul Dunării pe la GALAȚI.

    Dar voi gălățenii fandosiți(unii) ați susținut tot proiectul podului de m(n)odernizare și de tranzitare/frecventare a Brăiliței, voi gălățenii fandosiți(unii, nu toți) ați vrut ca tot Brăilița să beneficieze de o asemenea investiție majoră de infrastructură, în dauna GALAȚIULUI(a propriului nostru oraș) care oraș al nostru GALAȚI va continua să rămână ocolit, de investiții majore(în infrastructura de atragerea investitorilor, fluxului de oameni) către acest oraș...odată cu construirea rutei de traversare modernă a Dunării pe la Brăilița. Brăilițenii cred că exultă de pr0stia gălățenilor a trădării propriului lor oraș GALAȚI, că gălățenii nu și-au susținut proiectele proprii de modernizare/tranzitare a propriului lor(NOSTRU) oraș GALAȚI.

    Așa da Specie sinistră de gălățean fandosit, plictisit, smuorcăit.

    Din păcate trăim în GALAȚI și asta ne ocupă tot timpul.
    25
    41
    Raportează
  • postat de eu
    Miercuri, 18 August 2021 10:17
    193.231.148.***
    sa fim seriosi totusi, bacul nu ar trebui pus la zid pentru fanii podului; bacul ar trebui sa circule mai rar, dar ar trebui sa ramana pentru ca nu toata lumea care trece cu bacul vrea sa mearga la mare sau in delta, unii mai vor sa mearga si la zaclau sau in satele invecinate; de ce sa mai ocoleasca 50 de kilometri de aiurea?
    8
    40
    Raportează
  • postat de Terente...de la Galati
    Miercuri, 18 August 2021 10:15
    86.34.180.***
    Tare mi-as dori sa vad cum se va rezolva afluirea suvoiului de masini ce vor veni de pe pod, spre amaratul drumeag ce duce prin Macin!
    19
    18
    Raportează
  • postat de stroiu florentina
    Miercuri, 18 August 2021 10:04
    193.231.148.***
    Revin cu aceiasi observatie: Tot Braila e fruntea !!! Acolo au 5 bacuri pentru masini mici si 2 pentru masini mari. Astepti 10 - 20 minute maxim chiar si pentru tirurile mari !!! Deci, ei au putut... acum noi trebuie sa asteptam sa se faca podul... in rest, cine doreste sa treaca mai repede Dunarea s-o faca pe la Braila... pentru ca ei au putut si noi nu.
    11
    46
    Raportează
  • postat de carmen
    Miercuri, 18 August 2021 09:39
    195.32.91.***
    BACUL TOT ACELA ESTE DE ACUM 32 DE ANI ,NIMIC SCHIMBAT ,DUNAREA ACEASI DOAR MASINILE S AU INMULTIT ,DE CE NU SE CONSTRUIESTE ALT BAC ,DACA SE STRICA INSEAMNA CA NU IL VOM MAI VEDEA,MA INTREB ....UNDE SUNT BANII LUATI DUPA BILETE IN TOTI ATATIA ANI ,MA INTREB ,,,,,DOAR NIMIC NU SA FACUT PE MARGINEA DUNARII,DOAR O CASCARABETA UNDE DAU BANII FACUTA DIN SARACIE , DAR BANII DE PE BILETE S AU DEPUS IN BANCI ...OPS ...AICI SA INTREBAM ASA ZISU PATRON ,SI NENEA PATRON FA O IESIRE SI VEZI CUM SUNT ALTE BACURI IN AFARA CA AL TAU E VAI DE MAMA TA
    5
    33
    Raportează
  • postat de Sandu
    Miercuri, 18 August 2021 09:14
    89.39.81.***
    Cine crede ca trecerea pe la podul care se construieste acum va fi gratis se va convinge ca taxa de pod estimez eu va fi cam de 20 lei poate chiar mai mult.Bacul de la Galati nu va dispare imediat intrucat cei care il administreaza pot reduce usor taxele ,zic 10 lei pentru masina mica si 15 lei pentru un camion.Suntem intr-o economie de piata nui asa?Brailenii vor vedea cum toate taxele de la pot vor merge la Bucuresti asa cum merg spre exemplu cele de la Liberty.Din acest motiv zona noastra va ramane asa cum este acum.
    14
    25
    Raportează
  • postat de Iancu Jianul
    Miercuri, 18 August 2021 08:36
    5.13.196.***
    Sper sa dispara aceasta tiganie! IN 30 de ani SA NU VREI sa faci NIMIC simtitor pentru oras ca infrastructura este jalnic si FATAL!
    Scapa cine poate din catun si colonia Romania! Asa se intampla cand nu ai conducatori si sistem BUN!
    11
    46
    Raportează
  • postat de George
    Miercuri, 18 August 2021 08:15
    89.136.76.***
    Da de podu de la VADU OII nu au auzit? si taxa de pod e si mai mica decat taxa de bac. Decat 25 lei la bac mai bine 11 lei la pod
    11
    41
    Raportează
  • postat de rocky
    Miercuri, 18 August 2021 08:06
    85.186.96.***
    Avand in vedere faptul ca tunelul de sub Dunare la Galati in urma studiului de fezabilitate se putea realiza cel mai probabil pe la Auchan si ca banii pentru asa ceva veneau nu din buzunarul primariei ci din anumite fonduri private de investitii, lucru asigurat de firma care s-a ocupat de acel studiu de fezabilitate si la care primaria vrea, nu vrea, va trebui sa achite o caruta de bani, trebuia dus la bun sfarsit pentru galateni mai ales acest proiect, chiar daca se face si podul. Poate unii dintre voi nu stiti dar constructia podului de la Braila are un plan de bataie de raza lunga, vizand in urmatorii 10-15ani dezvoltarea unei autostrazi care sa porneasca din viitoarea autostrada A7 (lotul Ploiesti - Buzau proiectat si in toamna asta sigur se va licita pt executie, idem Ploiesti - Focsani), sa treaca pe noul pod de la Braila si apoi directia spre autostrada A4 (Ovidiu, Constanta). Avand in vedere acest lucru o trecere pe sub Dunare in zona galatiului mai ales pentru autoturisme, pentru a nu gatuii prea mult traficul pe viitorul pod de la Braila, ar fi fost o investitie buna pe termen lung. Dar pesemne ca sunt alte interese in zona !!! Oricum, noi, galateni, nu prea am avut politicieni cu..."coaie", scuzati-mi termenul dar sigur ma intelegeti ce vreau sa spun.
    11
    37
    Raportează
  • postat de florin
    Miercuri, 18 August 2021 07:35
    78.96.59.***
    Proasta organizare la Navrom Bac. Chiar si atunci când sunt cozi foarte mari cei de la trecere bac prefera sa stea ca sa respecte graficul de trecere la fix si la si jumătate iar bacul mic trebuie sa circule permanent. Pai orice om normal la cap atunci când are clienți muncește chiar daca trec mai des si nu se mai respecta programul - adica ar trebui sa circule continuu mai ales acum in sezon estival. Dar lasa ca mai e un an iar apoi o sa treaca un bac dimineata unu la pranz si unul seara.
    6
    38
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.