Evaluaţi acest articol
(4 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Fierul este un mineral esenţial pentru buna funcţionare a organismului şi este implicat în multiple procese metabolice. Acesta este indispensabil în transportul oxigenului în organism, precum şi în respiraţia celulară. Pentru a preveni carenţa de fier este recomandat să mâncăm anumite alimente, cel puţin o dată pe săptămână. Pentru adulţi, doză zilnică recomandată de fier este cuprinsă între 8 şi 27 de miligrame, potrivit specialiştilor din domeniul sănătăţii, precum "The Naţional Institutes of Health".

Carnea este considerată sursa principală de fier, însă aceasta poate fi substituită de numeroase legume. Iată ce legume conţin foarte mult fier. În primul rând, legumele frunzoase, precum spanacul, conţin foarte mult fier. Doar trei căni de spanac conţin 18 mililitri de fier, mai mult decât o friptură de 230 de grame. Iar o salată de spanac este suficientă pentru a întruni necesarul zilnic de fier.

Broccoliul nu este doar o sursă excelenţă de fier, ci şi o legume ce conţine o varietate de nutrienţi esenţiali, cum ar fi vitamina C, vitamina K şi magneziu. Mai mult, vitamina C din broccoli îmbunătăţeşte capacitatea de absorbţie a corpului în ceea ce priveşte fierul. Nu în ultimul rând, adăugând o cană de linte într-o supă sau în salată ta preferată vei descoperi un mod simplu prin care îi poţi oferi corpului tău mai mult fier decât ar avea aceeaşi friptură de 230 de grame. De asemenea, lintea este bogată în proteine, fibre alimentare şi potasiu.

Citit 793 ori Ultima modificare Luni, 15 Iulie 2019 14:29

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.