Evaluaţi acest articol
(5 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

O problemă a planşeului pelvian poate deveni o problemă a întregului corp, mai ales că femeile au tendinţa de a menţine tensiunea în zona pelviană, care mai târziu poate duce la dureri în timpul actului sexual sau chiar în timpul utilizării tampoanelor interne sau a cupei menstruale. Pentru a evita apariţia disfuncţiei planşeului pelvian există câteva exerciţii pe care le-ai putea face chiar de pe canapea, cât timp eşti în izolare.

De cele mai multe ori, ne gândim că planşeul pelvian trebuie să fie puternic, însă adevărul este că mai întâi de toate trebuie să fie sănătos pentru a preveni apariţia disfuncţiei. În unele cazuri, exerciţii precum cele Kegel pot avea un efect opus. Ca muşchii să funcţioneze corespunzător, aceştia trebuie să se contracte, ca în momentul în care se contractă pentru a opri urina în momentul strănutului, tusei sau în timp ce râzi. Iată două exerciţii ideale pentru planşeul pelvian pe care să le încerci acasă.

Respiraţia diafragmatică

Acesta este unul dintre cele mai bune exerciţii care ajută la construirea şi menţinerea unei bune funcţionări a planşeului pelvian. Poţi sta întinsă, în picioare sau în şezut şi lasă-ţi stomacul moale şi relaxat. Lasă umerii căzuţi şi menţine cutia toracică deasupra şoldurilor. Inspiră pe nas în spatele cutiei toracice în timp ce simţi cum coastele se extind şi menţine stomacul şi planşeul pelvian relaxate. Expiră pe gură ca şi cum ai da jos un corset. Repetă procesul de cinci sau şase ori pe zi şi ia o pauză pentru a preveni ameţeala.

Contracţii ale planşeului pelvian

Multe dintre femeile care se confruntă cu probleme la nivelul planşeului pelvian tind să facă exerciţii de contracţii, cunoscute şi ca exerciţii Kegel, însă este recomandat ca aceste exerciţii să fie făcute începând de la osul pubian și gradual, fără a te forța din prima.

 
Citit 1745 ori Ultima modificare Luni, 04 Mai 2020 14:03

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro