Dieta poate ameliora sau agrava rinita alergică

Dieta poate ameliora sau agrava rinita alergică
Boala apare mai ales în perioada martie - septembrie din an
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Rinita alergică, afecțiune cunoscută și sub denumirea de febra fânului, poate avea un impact major asupra noastră, simptomele provocând uneori mâncărimi constante ale ochilor și dureri de cap. Din fericire, un expert în nutriție are convingerea că ceea ce mâncăm poate ajuta în ameliorarea simptomelor acestei boli.

Febra fânului este de obicei mai gravă între sfârșitul lunii martie și septembrie, mai ales când este cald și bate vântul. Acesta este momentul în care există o cantitate mai mare de polen. Potrivit Lolei Biggs, dietetician la Together Health, ceea ce mâncăm și bem poate juca un rol important în ameliorarea sau agravarea simptomelor, scrie clicksanatate.ro.

Produsele lactate, precum brânza și laptele, împreună cu cerealele, pot stimula producția de mucus în nas, agravând simptomele. "Ferește-te de brânzeturile tari, învechite, deoarece acestea au un conținut mai mare de histamină, în timp ce brânza de vaci, ricotta și mozzarella sunt mai bune, deoarece au un nivel mai mic de histamină. Când vine vorba de lapte, aș sugera să reduceți cantitatea de lapte de vacă și să încercați în schimb laptele de soia, de migdale sau chiar de cocos, deoarece acestea conțin trigliceride cu lanț mediu și pot avea un efect antiinflamator. Zăhărul și alimentele procesate pot determina, de asemenea, organismul să producă mai multă histamină și să înrăutățească simptomele, așa că e de preferat să le reduceți", a explicat Lola Biggs.

Consumul de alcool poate adăuga o povară ficatului, a cărui sarcină este să curețe histamina din organism. Băuturile mai închise la culoare, precum berea, cidrul și vinul roșu sunt mai bogate în histamină, ceea ce poate exacerba simptomele. Sunt recomandate, în schimb, băuturile deschise la culoare sau chiar cele incolore, precum și vinul roșu în care nu au fost adăugați sulfiți.

Alimente recomandate

"Este o idee bună să creșteți cantitatea de antioxidanți și bioflavonoide (care se găsesc în alimentele bogate în vitamina C) din alimentație, deoarece acestea vă pot ajuta să vă întăriți sistemul imunitar și sunt buni agenți antiinflamatori. Mâncați broccoli, kiwi, coacăze negre și afine. Alimentele bogate în beta-caroten pot ajuta, de asemenea, la ameliorarea simptomelor, cum ar fi dovleceii, cartofii dulci, morcovii și legumele cu frunze verzi închise, cum ar fi spanacul", a adăugat Biggs.

Cercetările arată, de asemenea, că unele condimente precum ghimbirul și turmericul pot ajuta la reducerea simptomelor, deoarece conțin compuși antioxidanți și antiinflamatori.

Citit 774 ori Ultima modificare Duminică, 29 Mai 2022 02:30

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro