Somnul de calitate calmează starea de inflamaţie din corp

Somnul de calitate calmează starea de inflamaţie din corp
Somnul este la fel de important ca alimentația pentru sănătate
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

Somnul ne face să ne simţim bine, dar importanţa lui pentru sănătate depăşeşte cu mult dispoziţia noastră sau ştergerea cearcănelor din jurul ochilor. Un somn odihnitor face parte dintr-un stil de viaţă sănătos, cu beneficii pentru inimă, greutate, minte şi multe altele.

Avem tendinţa de „a sări“ nu doar peste mese, ci şi peste orele de somn indicate de medici, deşi recomandarea este de a dormi între şapte şi nouă ore pe noapte. Nerespectarea acestei perioade este un obicei care, în timp, ne va aduce multe probleme de sănătate, pentru că, practic, privându-l de somn, îi luăm organismului posibilitatea de a se „reseta“ astfel încât să facă faţă stresului unei alte zile.

Ce se întâmplă în corp, în timpul somnului

În timpul somnului, starea de inflamaţie din corp se diminuează, potrivit health.com. Inflamaţia duce la probleme de inimă, la atac vascular cerebral, la diabet, la artrită sau la îmbătrânire prematură. Studiile au arătat că persoanele care dorm mai puţin de şase ore pe noapte au un nivel mai crescut de proteine care produc inflamaţie în corp, comparativ cu celelalte.

Un somn deficitar poate determina ADHD în cazul copiilor, atrag atenţia medicii somnologi. Copiii nu reacţionează la fel ca adulţii, în cazul privării de somn. Astfel, în timp ce adulţii sunt somnolenţi, copiii tind să fie hiperactivi. Un studiu din 2009 publicat în revista „Pediatrics“ a relevat faptul că micuţii cu vârste de şapte-opt ani care dorm mai puţin de opt ore pe noapte au tendinţa să fie hiperactivi, neatenţi şi impulsivi.

Controlează greutatea

Dacă aveţi de gând să începeţi o dietă, adăugaţi pe listă şi un somn bun, programat mai devreme de miezul nopţii. O cercetare făcută de specialiştii Universităţii din Chicago a arătat că persoanele care se odihneau cum trebuie au pierdut cu 56 la sută mai mult în greutate faţă de cele care se privau de somn şi care pierdeau masă musculară.

Totodată, s-a constatat că persoanele care dormeau mai puţin aveau poftă de mâncare mai mare. Somnul şi metabolismul sunt controlate de aceeaşi zonă a creierului, au explicat specialiştii.

Citit 1502 ori Ultima modificare Luni, 30 Mai 2022 23:25

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.