Creierul are nevoie în mod constant de glucoză

Creierul are nevoie în mod constant de glucoză
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Mâncarea hrăneşte creierul aşa cum hrăneşte şi restul corpului. Ceea ce mâncăm şi ceea ce bem ne afectează performanţele fizice şi intelectuale, deopotrivă. Creierul este un organ lacom şi are nevoie permanentă de oxigen, energie şi glucoză, potrivit dr. Marilyn Glenville, specialistă în sănătate şi nutriţie, membră a Societăţii Regale de Medicină din Marea Britanie.

În special însă, creierul are nevoie de glucoză, punctează specialistul, iar alimentarea cu acest nutriment trebuie să fie constantă pe tot parcursul zilei. „Aceasta înseamnă că trebuie să vă asiguraţi că mâncaţi carbohidraţi nerafinaţi, precum pâinea din cereale integrale, orez, paste şi legume şi că evitaţi produsele foarte rafinate precum cele din făină albă şi cu mult zahăr. Se poate consulta lista indicelui glicemic însă prefer să aplic o regulă simplă: cu cât alimentele sunt mai proaspete şi mai neprocesate, cu atât e mai probabil să aibă un efect de stabilizare a zahărului în sânge“, scrie aceasta în „Cartea sănătăţii femeii“. 
Asiguraţi-vă că mâncaţi la câteva ore, deoarece dacă săriţi peste mese va fi o cantitate prea mică de glucoză în sistemul circulator şi vă veţi simţi fără vlagă, vă va fi greu să vă concentraţi, veţi fi ameţiţi şi lipsiţi de putere. Tocmai de aceea, micul dejun este esenţial pentru stimularea creierului.
Acest organ nu se odihneşte niciodată, deci un mic dejun sănătos reprezintă cea mai bună cale de reaprovizionare cu energie după o noapte. Proteinele furnizează materia de bază pentru aminoacizii esenţiali, precum triptofanul, pe care creierul o foloseşte pentru a produce neurotransmiţătorii, inclusiv serotonina – cunoscută şi ca hormonul stării de bine.

Cele mai bune surse de proteine

În plus, proteinele din alimente ajută la controlul eliberării zahărului în circulaţia sanguină. Pentru a ne asigura că avem parte de o cantitate adecvată de aminoacizi esenţiali, includeţi în dietă proteine de înaltă calitate precum nucile, seminţele, peştele gras, produse din soia, din mazăre sau din fasole. Ouăle conţin, de asemenea, proteine de cea mai bună calitate.
Grăsimile sunt şi ele importante, pentru că, în proporţie de 70 la sută, creierul este grăsime. Pentru a funcţiona eficient are nevoie de anumite tipuri de grăsimi esenţiale care conţin componente ale membranelor neuronale. Acestea includ peştele gras – macrou, sardine – legume cu frunze verzi ca varza şi varza creaţă.

Citit 2871 ori Ultima modificare Vineri, 06 Octombrie 2017 19:10

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.