În pericol de moarte, escaladând separatorul de sensuri. Pietonii cer să traverseze în siguranță DN 26

În pericol de moarte, escaladând separatorul de sensuri. Pietonii cer să traverseze în siguranță DN 26
Evaluaţi acest articol
(24 voturi)

Zilnic, zeci de pietoni își pun în pericol viața escaladând zidul care separă sensurile de mers de pe DN 26. Nu o fac din comoditate sau lene, ci pentru că n-au de ales. Sunt angajații firmelor care activează între Vânători şi satul Costi, care pentru a ajunge la locurile de muncă trebuie să traverseze drumul național, unde nu există trecere de pietoni. Situaţia ne-a fost semnalată într-un mesaj primit pe adresa redacției. Pentru rezolvarea problemei ne-am adresat autorităților - Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Poliția Rutieră.

În această lună, separatorul de sensuri care împarte DN 26 în două pe o distanță de 2,8 kilometri împlinește patru ani. Practic, sunt patru ani în care s-a eliminat riscul producerii de accidente rutiere grave, principalul motiv pentru care a fost ridicat "zidul" despărțitor, dar și patru ani în care nu s-a luat nicio măsură pentru a le face viața mai ușoară pietonilor sau celor care au nevoie să traverseze pentru a ajunge, spre exemplu, la serviciu, respectiv la unele dintre firmele care au puncte de lucru de o parte și de alta a drumului. Este drept, nici șoferii imprudenți nu mai pot întoarce sau depăși pe linia continuă, manevre care determinau, înainte de noiembrie 2019, zeci de evenimente rutiere, la fel cum tot adevărat este că de la montarea separatorului până în prezent, contestatul sens giratoriu care îl "rupe" la intrarea în sat Costi sau îngustimea benzilor și graba unor șoferi au provocat altfel de incidente rutiere. Deci, una peste alta, plusurile și minusurile sunt evidente, cel mai clar fiind handicapul la capitolul siguranță pentru pietoni.

Sesizare primită pe adresa redacției

"Noi lucrăm în zona Metro și circulăm foarte des pe DN 26, între localitățile Vânători și sat Costi. Pe acest segment de drum activează numeroase firme, începând cu Metro, Intermedia, DMT, Floricultura, Staer, Passiflora, Overtaz, Palmex, service-uri auto şi altele, ai căror angajaţi fac naveta cu transportul în comun. Aceste firme sunt mari contribuabili la bugetul statului, iar angajaţii lor sunt puşi zilnic în pericol de moarte, deoarece din satul Vânători şi până la intrarea în oraşul Galaţi nu există nici măcar o trecere de pietoni. Muncitorii sunt obligaţi să sară zilnic peste despărţitorul de beton care delimitează sensurile de mers. Nu doar că nu există nicio trecere de pietoni, dar nu există nici măcar niște «ochiuri» lăsate în acele betoane. Dimineața și seara, oamenii sar efectiv peste delimitatoarele din beton ca să poată ajunge la muncă. CNAIR a făcut două sensuri giratorii, şi alea nemarcate, dar nicio trecere pentru pietoni. Oamenii nu traversează din lene, ci pentru că nu au altă opţiune. Dacă situaţia nu se va rezolva, într-o zi se va întâmpla o tragedie", se arată în sesizarea primită la redacţie.

Ce spune șeful Poliției Rutiere

Acest aspect este recunoscut inclusiv de constructorul care a montat sensul, respectiv CNAIR, prin Secția Drumuri Naționale Galați, dar și de Poliția Rutieră. Șeful acesteia din urmă, comisarul-șef Bogdan Carp, ne-a declarat într-un podcast realizat de "Viața liberă" sub sigla "SPOT ON - Galațiul sub reflector", difuzat la începutul lunii octombrie, că singura soluție care să împace ambele tabere, adică și siguranța traficului auto, și pe cea a pietonilor, este construirea de pasarele. "Este o investiție care poate părea costisitoare, dar e pe termen lung și cu efecte pozitive. Problema costurilor nu poate fi invocată, când vine vorba despre siguranță", ne-a declarat șeful Poliției Rutiere Galați.

Ce spune DRDP Buzău

Ne-am adresat în scris CNAIR, solicitând un punct de vedere şi o posibilă rezolvare a situației semnalate de pietonii de pe DN 26. De asemenea, am cerut să ni se precizeze și ce demersuri ar trebui întreprinse şi de către cine pentru amenajarea unor pasarele pietonale sau treceri de pietoni. Răspunsul a venit din partea Direcției Regionale Drumuri și Poduri (DRDP) Buzău.

"Apreciem în mod deosebit implicarea și sugestiile venite din partea participanților la trafic și nu ezităm să le punem în practică atunci când creăm strategii pentru o bună desfășurare a traficului rutier", a ținut să ne asigure DRDP Buzău.

"Conform condițiilor de amplasare pentru trecerile de pietoni transmise de CNAIR, în cazul în care drumul național are mai mult de o bandă de circulație pe sens, trecerea de pietoni trebuie realizată denivelat, prin urmare este necesară realizarea unei pasarele pietonale. În plus, canalizarea pietonilor trebuie să fie asigurată prin trotuare pe ambele părți ale drumului național, trotuare ce nu există pe DN 26, în zona km 5+140 - 6+700, amenajare ce trebuie realizată de autoritățile locale", ne-a transmis DRDP Buzău.

Direcția a ținut să sublinieze că pentru amenajarea unei treceri de pietoni trebuie respectate următoarele normative: intensitatea traversării pietonilor trebuie să fie de cel puțin 100 de pietoni pe oră, într-un interval de două ore; trecerea de pietoni trebuie să asigure accesul pietonilor către obiectivele locale importante, respectiv instituții publice, școli, grădinițe etc.

"Referitor la demersurile ce trebuie întreprinse, vă comunicăm că autoritatea locală, respectiv UAT Vânători, poate depune un proiect de amenajare de trecere de pietoni, în cazul de față amplasarea unei pasarele pietonale, împreună cu amenajarea de trotuare pietonale, proiect ce va fi avizat de către DRDP Buzău și de către IPJ Galați - Serviciul Rutier. Pentru implementarea unui astfel de proiect, vă asigurăm că DRDP Buzău poate oferi consultanță autorităților locale", ne-a asigurat directorul regional ing. Sorin Robu.

Citit 12097 ori Ultima modificare Vineri, 10 Noiembrie 2023 12:41

Mai multe din această categorie:

9 comentarii

  • postat de vasilica
    Vineri, 01 Decembrie 2023 09:26
    5.13.204.***
    da ff adevarat de 4 ani sau pus aceste separatoare si asa au ramas fara nici o semnalizare cand treci de metro parca esti in mina nici un iluminat stradal noroc de cateva firme care au mai aprins un bec ,la intrarea din tecuci parca este alta tara .si da se puteau pune putin distantate sa mai treaca
    0
    2
  • postat de Marius
    Marți, 21 Noiembrie 2023 10:58
    5.2.209.***
    Ar trebui Dorel sa locuiesti sau sa lucrezi in zona unde sunt montati parapeti si sa mergi pe jos 3 km(aceasta este distanta unde sunt montati parapeti si unde nu este nici o trecere de pietoni) sa vezi distractie si apoi sa vorbesti.Doar niste incompetenti au confundat aceasta zona cu o autostrada
    2
    3
  • postat de vasilica
    Miercuri, 15 Noiembrie 2023 19:42
    5.13.213.***
    @Dorele, de la Vanatori pana la Metro sunt 3,86 km, masurati cu goagal. Ti se pare normal sa fie doar doua treceri de pietoni in 4 km de drum? Care se presupune ca nu e in camp, e plin e firme. Deci practic cocalarul, cum spui tu, ar trebui sa mearga cam 2 km pana la trecere...
    3
    2
  • postat de Specialul
    Vineri, 10 Noiembrie 2023 11:14
    37.161.134.***
    Șeful poliției rutiere știe și admite indirect că acolo se întâmplă contravenții dar lui nu ii pasă. Doar constată și încasează salariul ăla imens. Poliția rutieră are obligatia si competența sa remedieze situația. Băiatul ăsta este total nepregătit și trebuie să zboare din funcție.
    2
    7
  • postat de Totuși șeful poliției rutiere a văzut o pasarela acolo ... către lumea cealaltă
    Vineri, 10 Noiembrie 2023 10:56
    37.161.134.***
    Ce ne zice șeful poliției rutiere care încasează mii de euro salariu special? Că știe situația de risc de moarte și așteaptă ceva, nu știm ce.... probabil să numere morții până la pensia specială grasă ce îl așteaptă pe la 45 de ani.
    0
    6
  • postat de Dorel
    Vineri, 10 Noiembrie 2023 08:30
    89.121.200.***
    Singura cale spre normalitate si siguranta circulatiei este sa inteleaga si cocalarii care "sar gardul" ca circulatia rutiera inseamna LEGE !!!
    Din satul Vanatori pana in Galati sunt cel putin 2 treceri de pietoni, dar cocalarii sunt nesimtiti si invatati sa treaca strada pe unde vor ei.
    8
    6
  • postat de Gigi Manivela...
    Vineri, 10 Noiembrie 2023 08:08
    104.243.213.***
    dar firmele respective nu puteau sa-si deschida sediul mai aproape de Galati ??! Eventual in zona industriala de pe Calea Prutului , unde sunt o multime de hale goale. !! Si unde transportul public este asigurat pentru angajati !!
    6
    4
  • postat de Gigel
    Vineri, 10 Noiembrie 2023 07:09
    5.13.148.***
    Politia a amendat in timp multi administratori de drum, nu poate impune o constructie/amenajare sau inchide un drum. Am inteles ca in zilele astea e jenant sa lucrezi undeva la stat chiar daca iti faci treaba dar hai sa mai si gandim putin. De obicei aia care injura sunt fosti candidati cazuti cu 2.
    0
    3
  • postat de No mans land
    Vineri, 10 Noiembrie 2023 03:53
    51.179.110.***
    Din păcate va muri multă lume si tot nu se va face ceva. Voi chiar credeți că ăstora le pasă? Luați pe rând responsabilii cum e seful poliției, cnair, drpd și vedeți ce salarii speciale au ăștia. Credeți că le pasă de muritorii de rând? Mimeaza preocuparea si folosesc limbaj de lemn, atâta știu.
    9
    48

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.