Primarul orașului Berești, Mihai Bejan, a inițiat o petiție prin care se solicită repararea de urgență a căii ferate Galați-Bârlad, pe porțiunea cuprinsă între Chiraftei și Bârlad, afectată, pe o lungime cumulată de 10 km, de inundațiile din noaptea de 13-14 septembrie 2024. Semnarea contractului pentru începerea reparațiilor, care urma să aibă loc pe 24 februarie, între SRCF Galați și Arcada Company, a fost amânată pentru că nu există finanțare. În paralel cu demersul edilului din Berești, opt primari gălățeni și vasluieni, din localități „riverane” căii ferate, solicită sprijinul ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, pentru remedierea situației.
„Inundațiile din 14 septembrie 2024 au afectat locuitorii județului Galați prin pierderea unui obiectiv de importanță majoră pentru comunitate: distrugerea căii ferate pe ruta Bârlad-Chiraftei, care reprezenta un mijloc esențial de transport în comun. Această situație a condus la dificultăți suplimentare în asigurarea mobilității locuitorilor și a activităților economice din zonă. Localitățile care sunt deservite de acest mijloc de transport sunt în general localități mici care se află la distanțe semnificative față de alte orașe importante, iar pentru mulți navetiști, fie ei angajați sau elevi, trenul era unul dintre cele mai eficiente și mai puțin costisitoare mijloace de transport”, se arată în petiția inițiată de primarul din Berești, Mihai Bejan.
Așa cum „Viața liberă” a mai scris, linia de cale ferată Galați – Bârlad, operată de compania Transferoviar Călători (TFC), a fost redeschisă parțial circulației, din 15 octombrie, numai pe ruta Galați-Chiraftei. Începând din 4 noiembrie, TFC a pus la dispoziția călătorilor microbuze pe distanța Chiraftei-Bârlad și retur, aceasta fiind impracticabilă pe traseul feroviar.
„Considerăm că transbordarea pasagerilor cu microbuze este doar o soluție temporară, iar speranțele erau că, din prima jumătate a acestui an, reparațiile se vor finaliza și lucrurile vor reveni la normal. Rugăm dispunerea măsurilor necesare pentru reabilitarea urgentă a căii ferate de pe segmentul Bârlad-Chiraftei având în vedere că această rută reprezintă un punct strategic pentru activitatea economică a regiunii”, se afirmă în textul petiției.
Contractul pentru repararea liniei de cale ferată pe porțiunea Chiraftei-Bârlad ar fi trebuit să se semneze pe 24 februarie, între Sucursala Regională de Căi Ferate (SRCF) Galați și Arcada Company. Dar semnarea a fost amânată, pe termen nedefinit, pentru că încă nu este asigurată sursa de finanțare, după cum au declarat pentru „Viața liberă” atât directorul SRCF Galați, Gabriel Oprea, cât și Mihai Humă, unul dintre patronii firmei Arcada Company.
În paralel cu petiția lansată de Mihai Bejan, opt primari din județele Galați și Vaslui au trimis o adresă ministrului Sorin Grindeanu, căruia îi cer să dispună măsurile necesare pentru reabilitarea urgentă a căii ferate de pe segmentul Bârlad-Chiraftei. Cei opt primari sunt Mihai-Lucian Bejan (Berești), Ion Andone (Târgu Bujor), Alina Iuliana Munteanu (Grivița), Adrian Ciucă (Berești Meria), George Aurelian Gache (Băneasa), Gicu Marius Ciocan (Bălăbănești), Adrian Filote (Fârțănești) și Ionel Ionuț Ghiur (Vinderei).
Petiția poate fi semnată accesând linkul https://www.petitieonline.com/repararea_cii_ferate_barlad_-_chiraftei?utm_source=whatsapp