Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
Fii primul care postează comentarii!

Dezechilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională poate duce la epuizare sau “burnout”, un sindrom care a fost recunoscut recent de catre Organizaţia Mondială a Sănătăţii drept o boală. 

Studiile arată faptul că părinţii din generaţia Millennials au fost crescuţi de părinţi concentraţi pe carieră şi nu doresc ca şi copiii lor să crească fără ei, de aceea sunt într-o continuă căutare de soluţii. Membrele unei comunităţi de mame tinere aflate în căutare de soluţii vin cu şapte safturi ce pot fi utile pentru tinerele familii. 
 
1. Planifică-ţi din timp activităţile la care vrei să participi. “De când sunt pe cont propriu, agenda a devenit pentru mine un instrument fără de care nu pot supravieţui. Sunt de modă veche şi prefer varianta printată, nu pe cea electronică. Locuiesc în Belgia şi am învăţat de la prietenii mei de aici că planificarea sănătoasă este cheia unui echilibru perfect. Aici nu trebuie să fii surprins dacă te sună azi un prieten să te invite în vizită în 19 septembrie la ora 19,00. Totul se planifică din timp. Astfel, la începutul anului am trecut în agendă evenimentele care erau deja stabilite, apoi lunar şi săptămânal umplu spaţiile goale cu întâlniri şi activităţi şi am o imagine de ansamblu asupra programului meu”, declară Alina Bota, consultant şi fondator al comunităţii Mamprenoare. 
2. Învaţă să delegi treburile casnice. “Echilibrul perfect între familie şi carieră este un vis. Uneori familia cere mai multă atenţie, alteori activitatea profesională este pe val. O stabilire clară a valorilor familiei după apariţia copilului şi a obiectivelor personale şi comune, duce la claritate. Atunci ştii exact unde ai nevoie de ajutor şi începi să delegi. De exemplu, după ce a apărut copilul, soţul meu a preluat o mare parte din activităţile casnice şi a descoperit un hobby din bucătărie, găteşte excelent! Am o doamnă care vine săptămânal pentru o curăţenie generală şi călcatul rufelor. Copilul are nevoie de timp unu la unu cu fiecare părinte, aşa că pe lângă programul comun avem şi timp individual care îl eliberează pe celălalt partener în caz că apare ceva urgent pe plan profesional. Gestionarea resurselor limitate de timp ne face să fim o echipă tot mai eficientă, mai unită şi mai performantă, şi să ne bucurăm de familie şi de carieră în acelaşi timp”, explică şi Anamaria Ciuhuta – blogger & trainer - www.financialparenting.eu.
3. Determinare şi disciplină. “Au fost multe motive care m-au determinat să încep un proiect pe cont propriu; şi în capul listei a fost cel care se referă la flexibilitatea organizării timpului meu astfel încât să am un echilibru între viaţa personală şi cea profesională. Deşi eram convinsă că voi reuşi să am acest echilibru, m-am lăsat condusă de ideea că, fiind la început de drum, trebuie să muncesc mult, foarte mult, măcar până pun business-ul pe picioare şi apoi, cândva, mă voi putea relaxa. După trei ani de lucru, fiind atentă la reacţiile mele, mi-am dat seama că acel moment nu va veni niciodată dacă eu nu îmi schimb perspectiva. Asta deoarece atunci când lucrezi pentru propriul vis întotdeauna mai poţi face ceva, întotdeauna mai poţi îmbunătăţi, întotdeauna mai poţi contacta un potenţial colaborator. Şi este foarte dificil să te opreşti. Doar în momentul în care am conştientizat că din viaţa mea lipseşte exact ceea ce mi-am dorit mai mult, şi anume timp cu familia mea, am putut să îmi creez acest echilibru. La început a fost forţat, dar după vreo doua săptămâni mi-am dat seama că puteam fi foarte eficientă în opt ore condensate de muncă. Şi, mai mult decât orice, eram mult mai fericită fiindcă făcusem loc astfel familiei în viaţa mea. Acum ştiu că a avea un echilibru între viaţa personală şi cea de business depinde doar de alegerea mea”, declară Maria Duduman – fondator www.fabine.ro.
4. Transformă timpul cu copiii în timp special cu copiii. “Am învăţat să nu mai am speranţe false. Când am de lucru, nu plec de la premiza că dragii mei copii mă vor lăsa să o fac de bună voie. Ştiu că nu va fi aşa şi atunci mă asigur că mă conectez cu ei înainte. Timp special şi o hârjoneală pe cinste îi umple atât pe ei, cât şi pe mine cu iubire, voie bună şi energie pozitivă. Orice om vesel va fi mult mai dispus să îţi acorde spaţiul şi timpul de care ai nevoie pt a-ţi face treaba. De asemenea, mă asigur că şi eu îmi încarc bateriile cu câte o escapadă la cafenea, teatru sau sport, doar pentru mine. Atât business-ul, cât şi copiii cresc mai armonios când mama e calmă şi concentrată”, afirmă Irina Nichifiriuc Specialist Parenting  şi blogger pe www.sfatulmamei.com.
5. Învaţă să spui NU. “Nu e nevoie să fii prezentă la toate activităţile copilului, să bifezi toate aniversările, să sari să ajuţi pe toată lumea din jurul tău, să fii prezentă la toate evenimentele de business şi nu trebuie să fii implicată în o sută de lucruri pe care să le faci superficial şi să te frustrezi că eşti obosită. Priveşte pe termen lung: te ajută cu ceva activitatea X pe viitor? Are impact în educaţia copilului, în relaţiile tale sau în buzunar? Dacă nu, atunci oferă-ţi ţie timpul pe care eşti dispusă să îl oferi celorlalţi şi productivitatea ta va creşte”, explică Alina Bota, fondatoarea Mamprenoare.
6. Fă din timpul de muncă o parte cu adevărat integrată în drumul tău spre sănătate! “Aş face mişcare, dar munca îmi ia tot timpul nealocat familiei. Sănătatea mea are de suferit din pricina sedentarismului, însă nu am ce face. Dacă aş avea timp, mi-aş pregăti mesele şi nu aş mai tot mânca patiserii, pe fugă sau fast-food. Aşa gândeam şi eu atunci când eram angajat. Acum, profit de clădirile cu cel puţin patru etaje pentru a face cât mai multe ture de scări pe zi, profitând de birourile moderne care permit jocul de glezna sub birou, cvasi-continuu sau la intervale, dar mai ales evitând să stau toată ziua pe scaun! Cât despre mâncare...Vă provoc să încercaţi, să vă cronometraţi cât durează să vă asamblaţi o salată cu ou, avocado sau carne înainte de a ieşi pe uşă dimineaţa. Să fie cinci minute? Să fie şapte? Oare mai încap atunci scuze să ieşim cu mâna goală?”, declară Iulia Broscoi - Health Coach.
7. Alătură-te unei comunităţi! Se spune că este nevoie de un sat întreg ca să creşti un copil. Pentru a creşte şi copii şi afaceri ai nevoie de o comunitate naţională şi interacţiune cu cât mai mulţi oameni, preferabil aflaţi în situaţii de viaţă ca şi tine.

Citit 1929 ori Ultima modificare Marți, 09 Iulie 2019 19:21

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.